Lectură de 3 minute

28 Feb 2023 - Interviuri și Analize

Cinci luni de Sezamo în România: care sunt cele mai aglomerate perioade pentru supermarketul online

Cristina Marin

Abonează-te pe  

Sezamo s-a lansat oficial pe 18 octombrie 2022, după ce și-a testat serviciile vreme de șase luni. La nivelul grupului Rohlik, anul trecut s-au livrat în total 11 milioane de comenzi, către 1,5 milioane de clienți, dintre care un milion de comenzi au fost înregistrate doar în luna decembrie. După aproape cinci luni de la lansare, în România, cele mai aglomerate perioade pentru supermarketul online sunt orele dimineții, între 7:00 - 10:00, sau după-amiaza, după ora 16.00. 

 

Sursa foto: Sezamo România

Dacă în cursul săptămânii, orele de prânz sunt mai libere, în weekend, lucrurile se schimbă, cel mai probabil pentru că oamenii se trezesc mai târziu, profitând de zilele libere.

”Avem disponibili 100 de curieri și 50 de mașini electrice la nivelul țării, pentru a face față cererilor în cele trei ore, promise pentru livrare. De asemenea, avem o flotă de rezervă, însă sunt vehicule clasice, pe care le folosim în momentele de vârf. Am înțeles ce înseamnă traficul din București pentru un curier”, a declarat Tomáš Chadzivasilis, CEO-ul Sezamo.

Cât mai mulți producători locali

Una dintre intențiile Sezamo pentru acest an este contractarea a cât mai mulți producători locali, de dimensiuni reduse. De la fructe și legume până la detergenți, Chadzivasilis insistă că Sezamo va deveni un supermarket dedicat artizanilor locali.

”Ar fi util dacă la nivelul României ar exista o asociație care să se ocupe cu promovarea producătorilor autohtoni. Sunt mulți artizani despre care aflăm de la clienți”, a mai spus CEO-ul companiei.

De asemenea, Chadzivasilis susține că principalele provocări în relația cu furnizorii români țin de cantitățile pe care aceștia le pot distribui, dar și de distanța dintre depozitul Sezamo și locația producătorului.

În prezent, Sezamo colaborează cu artizani români din Galați sau regiunea Moldovei (acestea fiind cele mai îndepărtate zone).

Feedback negativ la Sezamo

Feedback-ul negativ este prezent în orice domeniu și companie, Sezamo nefiind o excepție de la regulă.

Citeste si:
5 to go bate palma cu City Grill și inaugurează două cafenele în aeroportul Henri Coandă
5 to go bate palma cu City Grill și inaugurează două cafenele în aeroportul Henri Coandă

O portocală deteriorată, o roșie mai moale sau din alt soi și alte situații similare determină clienții Sezamo să facă reclamații.

În astfel de situații, echipa Sezamo pune la bătaie mai multe opțiuni, precum:

  • money back garanty- bani înapoi în formă de credite,
  • o nouă livrare, alături de un mic cadou,
  • banii înapoi clientului.

Sezamo oferă o selecție de peste 12.000 de produse, precum produse proaspete direct de la fermieri autohtoni, alimente de la artizani locali, dar și branduri internaționale de tip supermarket, toate într-un singur loc. Compania intenționează să lărgească gama de produse atât cu alimente locale, cât și cu branduri internaționale, cum ar fi brânzeturi din Franța, pe care Sezamo susține că doar în supermarketul online le găsim.

În plus, compania va îmbunătăți și aplicația, urmând să adauge o funcțiune intitulată ”Weekend Shopping List”, unde platforma va crea o listă de cumpărături în funcție de comenzile anterioare, plasate în timpul săptămânii.

Nu în ultimul rând, deși nu refuză ideea de a cocheta și cu alte orașe, supermarketul online Sezamo va rămâne disponibil doar în București și Ilfov, pentru moment.

Sezamo este un supermarket online, parte din grupul european Rohlik, unul dintre cele mai importante companii de e-grocery din Europa. Deja activ în: Cehia (Rohlik.cz), Ungaria (Kifli.hu), Austria (Gurkerl.at) și Germania (Knuspr.de), Rohlik s-a lansat în România în 2022, sub brandul Sezamo. Implementând tehnologie și logistică la nivel mondial pentru a livra o gamă largă de produse de calitate (10000 SKU+), Sezamo oferă o fereastră de livrare de 15 minute, cu livrare în 3 ore de la plasarea comenzii sau livrare programată.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Cinci luni de Sezamo în România: care sunt cele mai aglomerate perioade pentru supermarketul online