Lectură de 3 minute

05 Jan 2022 - Interviuri și Analize

Evenimentele anului 2022 în retail și e-commerce: noile nume care apar pe piață

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

Anul 2022 va aduce pe piață noi branduri, precum lanțul german de magazine Tedi care vinde și produse la un euro și va pune pe hartă noi unități de producție pe plan local din partea marilor nume din industria fashion, iar Prada este un exemplu în acest sens. Marii retaileri alimentari și-au anunțat deja planul de expansiune și țintele de noi magazine, în timp ce atenția se îndreaptă spre zona de comerț online și livrări, unde noii jucători care și-au anunțat intrarea vor intensifica competiția.

Lanțul german de retail TEDi, care vinde și articole la un 1 euro, va deschide primele magazine din România în primăvara aceasta. În prezent, TEDi caută spații comerciale pe care să le închirieze și personal pe care să îl angajeze în unitățile comerciale pe care le va deschide. Pe rafturi se vor găsi decorațiuni, produse de uz casnic, articole de papetărie sau articole Do-It-Yourself, produse de drogherie și cosmetică, artizanat și bricolaj, produse pentru animale, accesorii pentru cadouri și petreceri, jucării, produse pentru timp liber și outdoor, pentru casă și decorațiuni, rechizite și birotică.

Prada construiește în România o nouă fabrică pentru produsele de marochinărie, care va fi gata la finalul primului semestru din 2022 și are în plan să înceapă producția de articole din piele din a doua parte a acestui an. Unitatea are o suprafață de 11.000 de metri pătrați, iar designul va fi realizat de arhitectul Guido Canali, cunoscut pentru conceptul de fabrici-grădini deținut de brandul de lux.

Tot anul acesta se deschide și cel de-al treilea magazin al Ikea în România și primul din afara Capitalei, la Timișoara, unde vor fi angajate 250 de persoane.

Retail jobs

În această primăvară, Colosseum Mall va inaugura proiectul de dezvoltare comercială, realizat pe fondul creșterii constante a numărului de locuitori și al cererii de retail modern în sectorul 1, zona de Nord-Vest a capitalei.

Competiție pe piața livrărilor online

Pe piața livrărilor online s-au anunțat noi intrări, ceea ce va intensifica competiția. Nemții de la Grovy, cehii de la Rohlik, care deschid anul acesta supermarketul online Sezamo și start-up-ul italienesc de servicii cu livrare rapidă din supermarketuri Everli își vor face apariția în 2022 pe plan local.

Marile lanțuri alimentare se vor extinde în continuare în acest an, singurele companii care au anunțat planurile clare în această direcție sunt Profi, Carrefour și Penny. Carrefour vrea să deschidă zece supermarketuri și să extindă serviciul Bringo, Profi a precizat că va deschide mai puține magazine noi ca anul trecut și se va concentra pe modernizarea celor vechi, în timp ce Penny a anunțat că va deschide 35 de magazine, astfel ca până în 2029 să ajungă la 600 de unități.

Elefant.ro și Altex urmează să lanseze propriile marketplace-uri, iar Altex va pune la dispoziția clienților anul acesta propria aplicație.

Citeste si:
Rețeaua PENNY a deschis încă cinci magazine la final de noiembrie
Rețeaua PENNY a deschis încă cinci magazine la final de noiembrie

Sistemul de garanție-returnare

Dacă în octombrie 2021, guvernul român a aprobat hotârârea care vizează sistemul de garanție-returnare pentru ambalaje reutilizabile (SGR), acesta ar trebui să fie funcțional începând din luna octombrie a acestui an. SGR reprezintă un sistem în care consumatorul va plăti o garanție de 0,50 RON atunci când va cumpăra o băutură de la un comerciant. După golirea ambalajului, consumatorul va trebui să îl aducă într-unul dintre punctele de returnare organizate de comercianți. De asemenea, în schimbul ambalajului gol, consumatorul va primi înapoi, pe loc, valoarea garanției plătite inițial. Sistemul vizează ambalajele primare de unică folosință: sticlă, plastic sau metal, cu volume cuprinse între 0,1L și 3L.

Sursa foto: McLittle Stock / Shutterstock

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Evenimentele anului 2022 în retail și e-commerce: noile nume care apar pe piață