Lectură de 3 minute

03 Jan 2022 - Interviuri și Analize

Producătorul de hârtie igienică Pehart estimează creșterea prețurilor produselor și plănuiește să facă angajări

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

Producătorul de hârtie igienică Pehart estimează creșterea prețurilor produselor, în contextul scumpirilor din lanțul de aprovizionare și a majorării costului energiei. Crizele de la nivel global vor afecta profitul de anul acesta al companiei, care a investit într-o nouă linie de producție și are în plan să facă angajări.

Creșterea prețurilor la materii prime a afectat toate industriile, iar pentru cumpărător se traduce în prețuri mai mari la produsul finit pe care îl pune în coș.

„Creșterea prețului la materiile prime a fost una dintre marile provocări ale anului în curs. An de an, există ușoare ajustări, însă acum prețurile sunt semnificativ mai mari decât tot ce am estimat. La aceasta s-a adăugat și maximul istoric atins de prețul la energie. Aceste lucruri au impact major asupra companiilor producătoare din industria hârtiei (și nu numai), care sunt mari consumatoare de energie. Estimăm o creștere a prețurilor produselor finite în perioada următoare, deoarece creșterile prețurilor materiilor prime și energiei au depășit cu mult nivelele maxime istorice. Vom decide care sunt măsurile necesare în momentul când măcar o parte dintre incertitudinile referitoare la prețul energiei vor fi lămurite”, a declarat Gabriel Stanciu, general manager Pehart Grup.

Profitul Pehart, afectat de crizele din 2021

Creșterile de prețuri la gaze, energie și transport maritim vor afecta profitul companiei anul acesta. În 2020, compania înregistra o cifră de afaceri de 545,7 milioane de lei, în creștere față de anul 2019. Anul acesta, Pehart a înregistrat o creștere a valorii cu 35% în lanțurile de supermarketuri cu acoperire națională.

Retail jobs

„2021 a fost pentru mediul de business un an foarte dinamic, cu multe provocări, care a testat reziliența companiilor. A fost un an al crizelor suprapuse – pandemia de coronavirus, la care s-a adăugat inflația prețurilor materiilor prime, criza energetică și cea logistică, în special în relație cu transportul maritim. Evident, toate aceste situații au impact asupra profitului companiei, dar în ansamblu estimăm că veniturile vor crește”, a explicat Stanciu.

Pufina, cel mai popular brand Pehart și al doilea brand de hârtie de uz casnic de pe piața românească, a avut o creștere a valorii de 35% în marile lanțuri de supermarketuri cu acoperire națională, potrivit datelor Nielsen din acest an. „Invesțiile recente în tehnologii performante conduc la o creștere a calității produselor Pehart, care estimăm că se va reflecta și în volumul vânzărilor”, spune Stanciu.

Nouă linie de producție operațională

La finalul anului 2020, Pehart a obținut un credit de 50 de milioane de euro pentru dezvoltarea fabricilor din Petrești (județul Alba) și Dej (județul Cluj). Până la finalul anului 2021 a operaționalizat o nouă linie de producție, cu tehnologii care susțin creșterea productivității.

Pehart Grup are în acest moment peste 600 de angajați la cele două fabrici, din Petrești-Sebeș și Dej și intenționează să angajeze personal suplimentar.

Citeste si:
Tendințe în e-commerce: creștere de până la 10% față de 2021, depășind 6,5 miliarde de euro la finaul anului 2022
Tendințe în e-commerce: creștere de până la 10% față de 2021, depășind 6,5 miliarde de euro la finaul anului 2022

Pehart produce anual la cele două fabrici de la Petrești-Sebeș, județul Alba și Dej, județul Cluj 100.000 de tone de hârtie tissue și are o capacitate de procesare a produselor finite de peste 75.000 de tone. Exportă aproximativ 30% din producție, iar restul este vândută în țară.

Produsele Pehart de uz casnic și industrial sunt prezente pe piețele din 18 țări din centrul, estul și sudul Europei, în Polonia, Cehia, Slovacia, Ungaria, Croația, Slovenia, Serbia, Bosnia, Herțegovina, Muntenegru, Bulgaria, Macedonia, Ucraina, Grecia, Cipru, Israel, Republica Moldova și Germania.

Pehart Grup are în portofoliu brandurile Pufina, Alint și Altessa, dar asigură producția și pentru o mare parte dintre produsele marcă proprie ale lanțurilor de retail, produse din hârtie pentru uz casnic și personal. Totodată, produce „jumbo rolls”, role de hârtie mari, pentru clienții industriali și pentru consumul propriu. Pehart este controlat de Abris Capital Partners, un fond independent de top de private equity, care se concentrează pe oportunități mid-market în țările din Europa Centrală, fondat în 2007.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Producătorul de hârtie igienică Pehart estimează creșterea prețurilor produselor și plănuiește să facă angajări