Lectură de 3 minute

01 Jul 2024 - Interviuri și Analize

Înghețata s-a scumpit: ce reduceri pun totuși la bătaie retailerii din România

Mădălina Dinu

Abonează-te pe  

Dacă ai mers în ultima vreme la supermarket pentru a cumpăra înghețată, înseamnă că știi deja cât de mult s-a scumpit acest produs și cât de repede dispar de pe rafturi brandurile de înghețață marcă proprie ale retailerilor. Adi Robotă, șef produs senior al Carrefour România, a vorbit despre tendițele de consum, creșteri de prețuri și impactul lor asupra consumatorilor.

 

Sursa foto: unsplash.com

Prețurile înghețatei au crescut semnificativ în ultimul an în România, pe fondul majorării costurilor de producție, inclusiv creșterea salariilor, costurile logistice și inflația. Robotă a mai explicat și că fluctuațiile prețurilor înghețatei sunt inevitabile din cauza creșterii costurilor de la furnizori. În acest sens, el a adăugat că lanțul de supermarketuri a încercat să minimizeze impactul asupra clienților prin diversificarea ofertelor promoționale.

Reprezentantul Carrefour a precizat că sortimentele de înghețată care performează cel mai bine sunt cele din categoria de impuls, incluzând cornete, vafe, înghețată pe băț și sendvișuri. În privința obiceiurilor de consum, aromele de fructe sunt în trend și au devenit tot mai populare datorită asocierii cu un efect răcoritor intens. Cu toate acestea, aromele clasice de ciocolată și vanilie rămân favoritele consumatorilor.

Carrefour vrea mai multe sortimente de înghețată sănătoasă

Tot în noile tendințe de consum, cererea pentru produsele fără gluten, fără lactoză, opțiuni vegane și proteice este în creștere. Ca răspuns la cererea în creștere, retailerul plănuiește să introducă mai multe produse adaptate unor nevoi dietetice și stiluri de viață mai sănătoase.

Mai mult decât atât, un studiu recent a arătat o preferință tot mai mare pentru înghețata artizanală și produsele cu ingrediente naturale și organice. Consumatorii sunt tot mai orientați spre produse fără aditivi artificiali și cu conținut redus de zahăr.

Înghețata marcă proprie se vinde ca pâinea caldă

Robotă spune că, în această perioadă, compania oferă reduceri la peste 80% din gama de înghețată. Printre cele mai vândute produse sunt cele marcă proprie Carrefour, care au un raport calitate preț avantajos.

„Mărcile proprii câștigă tot mai multă popularitate în rândul clienților. Întrevedem un trend de creștere prin diversificarea aromelor și segmentarea ofertei în funcție de preferințele consumatorilor. Pe parcursul unei luni întregi, am pregătit reduceri semnificative la peste 80% din gama de înghețată promovată, pentru clienții care ne trec pragul”, spune Robotă, pentru retail.ro.

Ce mărci de înghețată preferă consumatorii europeni

Potrivit statista.com, printre principalii jucători din industria europeană a înghețatei se numără Unilever, Nestlé și Froneri Schöller, printre alții. Germania se află în fruntea listei principalilor producători de înghețată din Europa, cu un volum de producție de peste 634 de milioane de litri de înghețată.

Citeste si:
Și retailerii au Imperii: Carrefour se așteaptă la încasări record odată cu achiziția Cora și Match 
Și retailerii au Imperii: Carrefour se așteaptă la încasări record odată cu achiziția Cora și Match 

Italia urmează îndeaproape, pe locul al doilea, cu o producție de aproximativ 553 de milioane de litri de înghețată. Numărul de întreprinderi care produc înghețată în Germania a rămas oarecum stabil în ultimul deceniu, fluctuând în jurul a 15 producători de înghețată.

Pe piața europeană există multe mărci și tipuri diferite de înghețată, iar preferințele consumatorilor variază considerabil între țări:

  • De exemplu, dacă luăm în considerare recipientele și batoanele de înghețată, înghețata Ben & Jerry's este favorita incontestabilă a consumatorilor din Regatul Unit.
  • În comparație, Ben & Jerry's este departe de a ocupa primul loc în opinia consumatorilor francezi, care preferă mărci precum Magnum, Häagen-Dazs și Nestlé.

În ceea ce privește canalul de distribuție din supermarketuri și hipermarketuri din Franța, Unilever a obținut o cotă de aproximativ 31,5 % din piața franceză de înghețată în 2020. Unilever deține mărci precum Magnum și Carte d'Or, printre altele.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Înghețata s-a scumpit: ce reduceri pun totuși la bătaie retailerii din România