Lectură de 5 minute

22 Apr 2020 - Interviuri și Analize

Cum să îți promovezi afacerea în social media: recomandări și sfaturi

Abonează-te pe  

Pandemia de coronavirus a obligat multe companii să ia calea online-ului și să lanseze astfel de magazine. Trecem printr-o situație excepțională, în care magazinele online din anumite nișe nu trebuie să investească consistent în promovare în social media tocmai pentru că există o cerere foarte mare pentru produsele comercializate. Însă în mod normal, dacă vrei să faci din afacerea ta una de succes, social media este unealta de care nu te poți lipsi pentru a-ți face cunoscut produsul și a câștiga notorietate în piață. 

Dacă până acum unii susțineau că online-ul și social media nu sunt obligatorii pentru orice tip de business și produs oferit, pandemia ne-a arătat cum în situații excepționale, aproape tot se mută în online. Iar pentru ca o afacere să aibă succes, mai ales în astfel de perioade de criză, promovarea produselor în social media făcuta ca la carte se poate dovedi lozul câștigător.

Dacă ai un business în retail sau FMCG, în această perioadă cererea pentru astfel de produse este mare și ai putea crede că investițiile în social media nu-și au rostul. Însă cu atât mai mult în condițiile de față, când retailul alimentar este puternic impactat de COVID-19, iar oamenii ajung să creadă orice zvon în social media, trebuie să ai o prezență puternică în online și mai ales în social media pentru a fi cât mai aproape de consumator.

Cum să te promovezi în social media

Odată ce ai planul de “bătaie” stabilit, începe prin a te decide pentru ce canal de comunicare optezi. Oricare platformă își poate dovedi eficiența pentru promovarea afacerii pe care o deții, dar indiferent pentru ce ai opta trebuie să o faci într-un mod inteligent. Trebuie să îți cunoști audiența, să știi cui te adresezi, pentru cine este potrivit conținutul și produsul tău și unde ai șanse mai mari să-ți găsești utilizatorii în funcție de segmentele de vârstă în care se încadrează – Facebook, Instagram, Youtube, etc.

Să fii aproape de client în tot ce înseamnă social media ar trebui să fie punctul central al planului tău de promovare.

După ce te-ai hotărât să optezi pentru o anumită platformă de socializare, fă-ți un plan de promovare care să includă postări în social media. Încearcă să ajungi la audiența ta într-un mod organizat, fără să te repeți. Poți să pregătești postările în avans și să planifici când și cum să le publici, iar majoritatea platformele de social media permite să programezi postările.

Postările prin care te promovezi pot fi diverse, dar dacă ai un business în retail sau în FMCG, în contextul de față este important să-ți informezi clienții despre datele de contact, adrese și alte informații utile. Oferă clienților link-uri de unde pot comanda produse, fă cunoscut faptul că vinzi, de exemplu, și în cadrul unui markeplace și inserează link-urile utile, dă de veste unde și de când se pot achiziționa produsele în magazinele fizice, dacă acestea sunt deschise.

Citeste si:
Schwarz Group, proprietarul Lidl și Kaufland, investește 200 de milioane de euro în extinderea online a celor două lanțuri de magazine
Schwarz Group, proprietarul Lidl și Kaufland, investește 200 de milioane de euro în extinderea online a celor două lanțuri de magazine

Fă postări regulate și cât mai apropiate de profilul celor cărora li te adresezi, fără a repeta mesajele. Un conținut de calitate va fi imediat remarcat, mai ales dacă este unul cu impact vizual. Te poți folosi și de înregistrări video, acestea fiind preferate în marketing pentru impactul pe care îl au. Anunță diversele campanii în desfășurare, dacă sunt promoții care vor lua startul, fidelizează clienții cu oferte de care le dai de știre. Clipurile scurte prin care se prezintă cele puse la vânzare sunt o oportunitate de a invita consumatorii să fie parte din lumea de retail pe care încerci să o conturezi.

Pe baza postărilor făcute, poți să creezi engagement în social media; pe lângă informațiile utile despre produse, program, oferte și altele, permite consumatorilor să ofere un feedback privind experiența de la magazinul tău - online sau offline - încurajându-i, astfel, și pe alții să facă achiziții. Îndemni astfel audiența să relaționeze cu conținutul și ulterior cu produsul tău.

Recomandări în social media

Nu exclude varianta de a te promova prin reclame plătite; pe lângă conținutul organic și gratuit, poți apela la posibilitatea de a crea și reclame plătite și de a le targeta în funcție de un anumit public țintă.

Învață să observi care sunt tendințele pentru a influența conținutul produsului, ținând cont că zona de social media în retail este în continuă schimbare și că brandurile experimentează constant când vine vorba despre rețelele de socializare. Este important să fii la curent cu ceea ce fac competitorii tăi, cum aleg să comunice și să se adreseze audienței și, de ce nu, să ții cont de exemplele bune, dar și de cele rele atunci când îți pregătești strategia de promovare în social media.

Personalizează orice poți, de la ambalaj la website, amintind despre platformele de socializare, invitând cumpărătorii să facă o vizită și pe canalele acestea de comunicare.

Dacă apare vreo problemă de comunicare în social media, ține minte că este esențial să o coordonezi încă de la început, înainte de a escalada totul și să pierzi controlul.

Ultimul și cel mai important lucru, atunci când vine vorba despre promovare de produs în social media - livrează valoare. Orice efort care ține de vânzare, de strategii, de cunoaștere, se poate dovedi inutil atât timp cât nu pui la dispoziție ceva valoros.

Sursă foto: Rawpixel.com/Shutterstock

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Cum să îți promovezi afacerea în social media: recomandări și sfaturi