Lectură de 2 minute

17 Feb 2023 - Știri și Noutăți

Costul industriei de lux: de ce CEO-ul Gucci nu este mulțumit de rezultatele înregistrate

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

În ciuda rezultatelor bune înregistrate în 2022, François-Henri Pinault, CEO-ul grupului de lux Kering, care deține și brandul Gucci, nu se declară mulțumit de performanțele raportate. Acesta susține că nu toate obiectivele businessului au fost atinse. 

Sursa foto: unsplash.com

Revenirea COVID-19 în China a costat scump grupul Kering în al patrulea trimestru, care s-a încheiat cu o scădere a vânzărilor de 2%. La emblematicul Gucci, scăderea a fost de până la 14%, deoarece vânzările în propriile magazine au scăzut cu 15%. Brandul Balenciaga a avut și el un parcurs dificil, parțial din cauza colaborării sale cu Ye (Kanye West), scrie RetailDetail.eu.

Pentru întregul an, vânzările grupului au crescut cu 15 %, adică până la circa 20 miliarde de euro, reprezentând o creștere constantă de 9%.

Vânzările în propriile magazine (inclusiv online) au crescut cu 10%, impulsionate în principal de Europa de Vest și Japonia.

Deși nu a existat aproape nicio creștere la Gucci în 2022, vânzările lui Yves Saint Laurent s-au îmbunătățit cu aproape un sfert - din nou, în mare parte datorită propriilor magazine. Profitul operațional recurent a crescut cu 11 %, până la 5,6 miliarde de euro, reprezentând un profit net de 3,6 miliarde (+14%).

Totuși, grupul Kering încă se teme de incertitudinea economică și geopolitică. Pinault intenționează să se concentreze în continuare pe exclusivitatea mărcii, stabilitatea cashh-flow-ului și statutul Kering ca unul dintre cele mai influente grupuri din industria de lux a fashion-ului.

La începutul anului 2022, brandul italian de lux Gucci a închis singurul magazin din România, deschis în urmă cu mai bine de 11 ani în București, în ciuda rezultatelor financiare în creștere raportate pentru anul 2020.

Contractul de închiriere între hotelul Hilton și Alliance Service Impex, compania prin care familia Calagiu operează în franciză brandul italian, s-a încheiat și nu a fost reînnoit, au transmis reprezentanții hotelului.

Citeste si:
Fornetti s-a alăturat Munch, aplicația care a salvat aproape 380 de kilograme de mâncare în prima lună de la lansare
Fornetti s-a alăturat Munch, aplicația care a salvat aproape 380 de kilograme de mâncare în prima lună de la lansare

Gucci a intrat pe piața din România în luna martie din 2009, alegând magazinul multibrand Mengotti și nu o locație proprie. În toamna anului 2010, Gucci a deschis primul magazin monobrand din București, pe Calea Victoriei, principala arteră comercială pentru brandurile de lux, la parterul hotelului Athenee Palace Hilton. Unitatea a fost deschisă în regim de franciză de către un retailer local. În ultimii ani, magazin a fost operat de Ioana, Andrei și Daniel Calagiu, prin compania Alliance Service Impex. Familia Calagiu deține, în prezent, mai multe businessuri.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Costul industriei de lux: de ce CEO-ul Gucci nu este mulțumit de rezultatele înregistrate