Concret, AgeCore este o entitate care a fost formată de distribuitori din diferite țări, cum ar fi Eroski (Spania, Edeka (Germania), Intermarché (Franța), Colruyt (Belgia), Conad (Italia) și Coop (Elveția). În cazul grupului Coopernic, unii dintre membrii săi erau Ahold Delhaize (Țările de Jos/Belgia), E.Leclerc (Franța), Coop (Italia) și Rewe (Germania), notează Inforetail.es
"Alianțele joacă un rol esențial pentru a permite comercianților cu amănuntul și angrosiștilor să se aprovizioneze cu produse în cadrul pieței unice, în beneficiul consumatorilor", a declarat directorul general al EuroCommerce, Christel Delberghe, care a salutat rezultatele acestor două investigații.
De asemenea, rolul pozitiv al alianțelor între distribuitori a fost recunoscut recent, odată cu aprobarea noilor orientări ale CE privind acordurile de cooperare orizontală, care au intrat în vigoare la 1 iulie.
Eurocommerce explică faptul că acest nou regulament recunoaște valoarea punerii în comun a cererii pentru a contracara puterea de piață a marilor furnizori ca mijloc de consolidare a competitivității și a rezilienței.
De asemenea, acestea confirmă efectele pozitive pentru consumatori pe care le pot avea negocierile cu furnizorii, aceștia beneficiind de prețuri mai bune și de mai multe opțiuni, în timp ce furnizorii își pot extinde rețelele de distribuție și pot inova mai mult.