Lectură de 3 minute

24 Feb 2022 - Interviuri și Analize

Vânzările online de alimente au atins aproape 1 miliard de euro în 2021: „Volumul mediu lunar de căutări este de aproape 3 ori mai mare astăzi față de media anului 2019”

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

Evoluția pozitivă a segmentului de food & beverages este una dintre cele mai promițătoare pentru antreprenorii români, în contextul în care vânzările online de alimente se apropie de 1 miliard de euro, potrivit analizelor realizate de agenția de marketing online MTH Digital.

Odată cu creșterea numărului de utilizatori de Internet care fac achiziții online în ultimii doi ani, interesul pentru cumpărături de produse alimentare online a crescut și el. Raportul anual GPeC E-Commerce România 2021 lansat luna aceasta marchează o creștere cu 10% a vânzărilor online în 2021 față de 2020, ajungând la o cifră de 6,2 miliarde de euro.

„Din totalul cumpărăturilor făcute de români online în 2021, 15% reprezintă cumpărături de alimente și băuturi. Este o industrie care se dezvoltă accelerat ca o consecință a perioadelor de restricții și a cererii venite din partea consumatorilor în contextul social - sanitar din această perioadă”, declară Anca Toma, director of digital strategy & analytics MTH Digital.

Creșterea volumului de alimente vândute în magazinele online din România a dus cifra totală a segmentului la aproximativ 1 miliard de euro, conform estimărilor MTH Digital.

Cresc căutările pentru alimentele fără gluten

Alimentele fără gluten și alte regimuri specifice sunt tot mai căutate online Această categorie a înregistrat o creștere medie de 30% în ceea ce privește căutările pe Google față de 2020.

Consumatorii români și-au transferat o eforturile pentru cumpărături în supermarket către magazinele online, iar una dintre principalele puncte de contact cu acestea sunt motoarele de căutare, potrivit companiei. Costurile per click medii pe principalele categorii de produse ajung în acest moment la medii de:

31% dintre români au comandat livrări de mâncare & catering

Anumite căutări făcute în mod normal cu scop informațional au devenit, de asemenea, căutări tranzacționale. În 2021, zona de livrare de mâncare, fast food și catering a fost a doua cea mai importantă în clasamentul produselor și serviciilor accesate de români online. Potrivit Eurostat, 31% dintre aceștia spun că au apelat la Internet pentru comenzi de mâncare acasă și servicii de catering.

„În cazul produselor alimentare de bază, cum sunt fructele și legumele proaspete, volumul mediu lunar de căutări este de aproape 3 ori mai mare astăzi față de media anului 2019, iar investiția advertiserilor s-a resimțit în evoluția costului per click. Având în vedere fluctuația costului per click pe cele mai competitive categorii, recomandăm extinderea strategică a canalelor de promovare. Costul de achiziție de trafic nou în magazinul online poate fi optimizat prin distribuirea bugetului și în campanii Facebook & Instagram Ads, Google Display & Discovery Ads sau Youtube Ads”, completează Toma.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Vânzările online de alimente au atins aproape 1 miliard de euro în 2021: „Volumul mediu lunar de căutări este de aproape 3 ori mai mare astăzi față de media anului 2019”