Lectură de 3 minute

23 Jun 2022 - Interviuri și Analize

Tendințe în e-commerce: creștere de până la 10% față de 2021, depășind 6,5 miliarde de euro la finaul anului 2022

Roxana Vasile

Abonează-te pe  

Sectorul e-commerce românesc va aduce o creștere cuprinsă între 5 și 10% față de 2021, anul trecut piața de e-commerce atingând pragul de 6,2 miliarde, potrivit estimărilor principalilor jucători din domeniu la GPec Summit desfășurat pe 30-31 mai.  Comerțul online românesc va continua etapa de consolidare și ușoară creștere, apropiindu-se de valoarea de 6,5 – 6,8 miliarde de euro la finalul anului 2022.

Așadar, opinia generală a jucătorilor din piața de curierat din România prezenți la GPeC SUMMIT (FAN Courier, Sameday, Packeta) este că anul 2022 va aduce o creștere în e-commerce cuprinsă între 5 și 10% față de 2021, însă procentele depind de cum va evolua în continuare situația din Ucraina.

Imediat după izbucnirea războiului din Ucraina, comenzile livrate de la magazinele online au scăzut cu până la 40%. În plus, potrivit reprezentanților din e-commerce, la finalul lunii Mai 2022 piața e-commerce din România nu atinsese încă nivelul lunii mai 2021, dar valoarea între cele două perioade apropiată, piața de comerț online fiind pe un trend crescptor.

“Ținând cont de situația economică actuală, consumatorii finali tind să fie mai chibzuiți cu achizițiile indiferent că sunt online sau offline, iar trendul se poate amplifica în toamnă-iarnă, când reîncep facturile la utilități (încălzire, electricitate). Ca urmare, magazinele online trebuie să se orienteze pe fidelizarea clienților existenți și pe extinderea către noi canale de vânzare precum marketplace-urile sau cross-border (internaționalizare)”, spune Andrei Radu, CEO & Founder GPeC.

Câștigători în e-commerce vor fi comercianții care anticipează bine cererea și își asigură stocul propriu din timp, potrivit specialiștilor. Întrucât există probleme în lanțul de aprovizionare, doar magazinele online care au produsele în stoc vor putea face livrări rapide, așa cum se așteaptă consumatorii finali.

Livrarea de lockere, printre tendințe

Livrarea la lockere este una din principalele tendințe ale anului deoarece consumatorii își doresc conveniență și independență față de programul curierului. De aceea, magazinele online vor trebui să integreze și să ofere modalități alternative de livrare (cum sunt lockerele) față de livrarea clasică door-to-door.

Potrivit Google, 8 din 10 companii din România operează exclusiv local și doar 2 din 10 au și prezență internațională. Aceasta în condițiile în care, conform Eurostat, peste 30% dintre europeni cumpără online de la magazine din alte țări față de țara de origine.

“Vânzarea în afara granițelor României este extrem de oportună pentru magazinele online autohtone. Mai mult decât atât, Google pune la dispoziție comercianților online un instrument gratuit - Google Market Finder care ajută magazinele online să identifice ușor piețele în care se pot extinde. Avantajul major al pieței de e-commerce din România este că e o piață în plină dezvoltare și are mult loc de creștere de la aproximativ 12% cât înseamnă în prezent e-commerce share din total retail, la peste 30% cât se înregistrează în țările vestice precum UK (conform Euromonitor)”, spune Andrei Radu, CEO & fondator GPeC.

Citeste si:
Schwarz Group, proprietarul Lidl și Kaufland, investește 200 de milioane de euro în extinderea online a celor două lanțuri de magazine
Schwarz Group, proprietarul Lidl și Kaufland, investește 200 de milioane de euro în extinderea online a celor două lanțuri de magazine

Un alt trend important al anului este BNPL (Buy Now, Pay Later), iar magazinele online care au implementat astfel de metode de plată de tip creditare au cunoscut îmbunătățirea ratei de conversie și creșterea vânzărilor, conform estimărilor jucătorilor din e-commerce-ul românesc.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Tendințe în e-commerce: creștere de până la 10% față de 2021, depășind 6,5 miliarde de euro la finaul anului 2022