Lectură de 6 minute

24 Nov 2021 - Interviuri și Analize

Teilor atacă o nouă piață anul viitor: retailerul de bijuterii de lux va deschide șase magazine în Germania

Anca Olteanu

Retailerul de bijuterii de lux Teilor intră de anul viitor pe o nouă piață și are în plan deschiderea de șase magazine în Germania, jumătate din totalul de noi unități care se vor adăuga pe harta companiei, a declarat Anda Jurca, directoarea de vânzări a grupului Teilor, într-un interviu pentru Retail.ro.

„Anul viitor ne extindem în Germania, deja suntem în discuții de spații, de colaboratori și agenții de marketing. Am demarat tot procesul pentru a fi prezenți pe piața din Germania, vrem să deschidem șase magazine în Germania și 12 în afara României, în total, în 2022”, a explicat Anda Jurca.

Topul vânzărilor în România

Inelele de logodnă și verighetele au rămas și anul acesta în topul vânzărilor Teilor, fiind urmate de brățările și colierele tennis și cercei, cei din urmă fiind o preferință tradițională pentru piața din România.

„Anul viitor ne așteptăm la un boom în zona de verighete. Sunt foarte mulți clienți care ne transmit că își doresc să achiziționeze verighetele, însă au impedimentul referitor la neclaritatea datei la care pot efectua evenimentul. La ultimul târg la care am participat am avut foarte mulți clienți care au plasat comenzi, fără a avea o dată setată. Ne așteptăm ca anul 2022 să fie anul nunților. Aș îndrăzni să spun undeva la 200% (n.r. creștere) față de 2021”, potrivit directoarei de vânzări.

Mai multe achiziții de bijuterii

Pandemia nu a oprit cumpărătorul român de bijuterii de lux, care a achiziționat de mai multe ori din magazinele fizice, care generează circa 90% din vânzări, în timp ce doar 10% vin din online, unde Teilor a încărcat cea mai mare parte a colecțiilor de bijuterii existente.

Retail jobs

„Avem o bază de clienți fidelă, 80% din achiziții sunt realizate cu cardul de fidelitate Teilor. De la an la an, procentul de clienți noi crește, dar și recurența clienților vechi. Am remarcat că un client loial Teilor achiziționează, în medie, de patru ori pe an versus în 2018, unde era la două achiziții pe an. Pe aceeași bază de clienți, recurența este mai mare”, a mai spus Jurca.

Pe lângă vânzările mai reduse pe care le generează online-ul, el vine și cu un alt tip de client, orientat către achiziția de cadouri și limitat de un buget.

„Cele mai mari comenzi, circa 90% dintre acestea le înregistrăm în rețeaua din offline. În lunile iulie și august, online-ul a avut încasări duble față de 2020. Un lucru care a generat acest trend este și contextul pandemic, mulți clienți s-au orientat către zona online, dar și actualizarea site-urilor noastre. Am investit și avem multe proiecte în zona de digitalizare, încercăm să oferim această experiență omnichannel, sunt foarte multe colecții încărcate în site-ul Teilor în ultimul an, aproape 80% din colecțiile Teilor se regăsesc și pe site. În schimb, clienții din online sunt diferiți, nu avem aceiași clienți în online și offline, ceea ce ne bucură. În offline, trendurile sunt către bijuterii mai scumpe, diamante de culori diferite față de alb, în timp ce în online clienții sunt mai rezervați și achiziționează strict cadouri”, a explicat Anda Jurca.

Citeste si:
Progresiv dă start înscrierilor la Progresiv Awards 2022, cea mai mare competiție locală dedicată proiectelor din retail & FMCG

Piața de bijuterii de lux din România a ajuns la maturitate

Clienții bijuteriilor de lux s-au schimbat în ultimii ani, iar piața a ajuns la maturitate, urmărind și implementând trendurile internaționale cu ușurință.

„Piața din România s-a maturizat foarte mult. Observăm clienți care vin în magazin documentați, știu ceea ce își doresc, cunosc stilul pe care îl vor la un inel. De la an la an monitorizăm și timpul pe care îl petrece un client în magazin și acesta petrece din ce în ce mai mult timp în magazine, este foarte interesat să asculte povestea din spatele pietrelor. Este o mare evoluție față de acum câțiva ani, când aveam un trafic mai redus, opțiunile erau pentru stiluri foarte clasice, diamantele erau un segment relativ nou acum cinci – șapte ani în România, era percepția că este o piesă foarte scumpă, că nu se poate purta toată ziua. De asemenea, avem clienți care urmăresc trendurile internaționale și ne cer bijuterii similare celor purtate de vedete pe covorul roșu”, a mai spus Jurca.

Retailerul se așteaptă ca decembrie, luna cadourilor, să genereze vânzări mai mari, chiar dacă mall-uri unde sunt majoritatea magazielor Teilor au restricții de acces pentru persoanele care nu au certificat verde, ceea ce limitează considerabil traficul.

„Suntem încrezători într-un decembrie excepțional. Sper ca oamenii să se vaccineze, să ieșim din acest scenariu în care suntem de la începutul lunii octombrie. Clienții nevaccinați ne sună, își doresc să își trimită prietenii, să vină în fața mall-ului, să mergem la ei la birou, să folosim orice canal de comunicare astfel încât să cumpere bijuterii. Lumea își dorește să vină în mall-uri, să se bucure de experiența de cumpărături și să uite puțin de ce se întâmplă. Ne așteptăm la o lună decembrie promițătoare”, a mai spus Jurca.

Investiții de aproape 9 milioane de euro

În luna noiembrie, Teilor a obținut o linie de credit și un credit de investiții în valoarea totală de 8,74 de milioane de euro din partea EximBank. Capitalul acordat de bancă va fi utilizat pentru achiziția de stocuri de bijuterii și realizarea de investiții în amenajarea magazinelor pe care Teilor le va deschide în străinătate.

Teilor, cu prezență în regiunea Europei Centrale și de Est, a înregistrat vânzări record de 88 de milioane de lei în primele șase luni ale anului 2021 și a raportat o creștere cu 116% a cifrei de afaceri față de 2020 și cu 46% mai mult comparativ cu aceeași perioadă din 2019.

Pentru întregul an 2021, Teilor vizează o cifră de afaceri de 230 de milioane de lei, cu 64% mai mult față de anul 2020, când au fost realizate venituri de 140,4 milioane de lei.

Teilor este un lanț de bijuterii de lux din România cu 55 de magazine fizice, dintre care șase sunt Teilor Exclusive, oferind clienților o serie limitată și atent selectată de bijuterii lucrate manual și incrustate cu diamante și pietre prețioase. De asemenea, compania operează patru platforme online - teilor.com, teilor.ro, teilor.bg și teilor.pl. Teilor a fost fondată în 1998 de către antreprenorul Florin Enache și are în prezent peste 400 de angajați în toate cele trei țări în care este prezentă.

Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Teilor atacă o nouă piață anul viitor: retailerul de bijuterii de lux va deschide șase magazine în Germania