Lectură de 2 minute

23 Mar 2022 - Interviuri și Analize

Studiu: Peste 65% din șoferii români de camion au peste 40 de ani. Media crescută a vârstei poate accentua criza transporturilor și a lanțurilor de aprovizionare 

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

Compania de recrutare a forței de muncă în domeniu transporturilor din România, WSA Group, raportează o vârstă medie a șoferilor angajați prin intermediul său, în ultimul an, de 44 de ani. În același timp, peste 65% din numărul șoferilor angajați au peste 40 de ani, 24% au între 30-40 de ani și doar 12% au sub 30 de ani. Numai în 2021, compania a angajat peste 600 de persoane, dintre care aproximativ 93% sunt bărbați și 7% femei.

Riscurile și dificultățile ocupației de șofer de camion face ca resursa umană în domeniu să fie din ce în ce mai îmbătrânită, iar recrutarea de forță de muncă tânără să fie tot mai dificilă. Media de vârstă a șoferilor de camion în Uniunea Europeană este de 58 de ani.

Peste 55% dintre șoferii angajați de companie își păstrează locul de muncă la același angajator peste doi ani, 30% între unu și doi ani și doar 15% rămân sub un an, potrivit analizei.

Retail jobs

Când vine vorba de recrutarea șoferilor de camion, companiile alternează soluțiile clasice, precum platformele de recrutare, sau website-urile de anunțuri, cu cele de adresare directă către șoferi, prin social media sau WhatsApp.

Cât câștigă șoferii de camion

În medie, salariul unui șofer român la un angajator din afara țării este de peste 2.200 de euro, în timp ce în România salariile nu depășesc 1.800 de euro. Principalele destinații ale șoferilor de camion din România sunt job-urile în afara țării, unde aceștia pot beneficia de condiții de lucru mai bune, camioane mai noi și salarii mai mari.

Țările preferate de șoferii români sunt Italia și Spania, în principal datorită comunităților mari de români din aceste țări și a limbii de conversație apropiată de limba română, multe dintre firmele de transport din aceste state având dispeceri vorbitori de română. Germania, Franța, Olanda, Belgia și țările nordice completează lista.

Cele mai comune beneficii pe care le caută șoferii români de camion sunt salariile și condițiile de muncă – baza materială a companiilor de transport, camioane mai noi, sau infrastructura rutieră din statele în care urmează să își desfășoare activitatea.

Citeste si:
Taxa de solidaritate. Cum să pedepsești companiile care contribuie deja cel mai mult?
Taxa de solidaritate. Cum să pedepsești companiile care contribuie deja cel mai mult?

Peste 73% din mărfurile transportate în Europa sunt efectuate pe cale rutieră, ceea ce face din acest sector coloana vertebrală a transporturilor de mărfuri de pe continent. Conflictul din Ucraina își pune o puternică amprentă asupra lanțurilor de aprovizionare, transportul rutier fiind nevoit să preia din volumele de transport care nu mai pot fi asigurate pe cale maritimă sau aeriană. Aceasta în condițiile în care sectorul de transporturi rutiere se confruntă deja cu o criză a forței de muncă.

WSA Group este o agenție specializată în recrutare personal înființată în 2012, situată în Brașov, și autorizată ca agent de muncă temporară de către Ministerul Muncii din România. Principalul domeniu de activitate al companiei este recrutarea șoferilor pentru companiile de transport din țări precum Italia, Spania, Slovenia sau Franța.

Sursa foto: Christian Chen, Unsplash

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Studiu: Peste 65% din șoferii români de camion au peste 40 de ani. Media crescută a vârstei poate accentua criza transporturilor și a lanțurilor de aprovizionare