Lectură de 7 minute

04 Jul 2022 - Interviuri și Analize

Studiu Mobexpert: 60% dintre români nu au condiții optime de lucru la biroul de acasă

Otilia Caloian

Abonează-te pe  

Nouă din zece angajați preferă telemunca, deși 60% nu au condiții optime de lucru acasă. O nouă provocare pentru angajatori este cum să (re)amenajeze spațiul de lucru pentru a oferi condiții adaptate contextului post pandemie, dar mai ales, de care angajații să-și dorească să beneficieze, pentru a se reîntoarce la birou.

Sursa foto: Sursa Foto: Pixabay.com

Ridicarea restricțiilor și întoarcerea treptată la normalitate trasează noi direcții în ceea ce privește întoarcerea la birou. O nouă provocare pentru angajatori este cum să (re)amenajeze spațiul de lucru pentru a oferi condiții adaptate contextului post pandemie, dar mai ales, de care angajații să-și dorească să beneficieze, pentru a se reîntoarce la birou.

Divizia Office Mobexpert vine cu o serie de recomandări din partea specialiștilor, care arată cum biroul poate fi transformat într-un loc atractiv pentru angajații care lucreză de acasă. Sfaturile sunt susținute de noul studiu, realizat pe 1400 de persoane, care a analizat preferințele românilor în ceea ce privește condițiile de muncă și beneficiile pe care și le-ar dori de la spațiul de lucru.

Doar 10% dintre angajați s-ar întoarce la birou 5 zile pe săptămână

Conform studiului Mobexpert Office mai mult de jumătate dintre angajați s-au întors să lucreze de la birou, iar 35% dintre ei lucrează în model hibrid. 30% și-ar dori să lucreze doar de acasă, în timp ce 60% optează pentru un mod de lucru hibrid cu diverse combinații de zile.

Avantajele care îi atrag pe români spre telemuncă sunt:

• programul flexibil

Retail jobs

• siguranța

• posibilitatea de a lucra de oriunde

• și mai puțin timp pierdut pe drum.

Citeste si:
eMAG, Banca Transilvania, Mobexpert și Mastercard donează produse în valoare de 1,1 milioane de lei pentru refugiații ucraineni
eMAG, Banca Transilvania, Mobexpert și Mastercard donează produse în valoare de 1,1 milioane de lei pentru refugiații ucraineni

Ce dezavantaje are telemunca

• faptul că 40% muncesc mai mult de acasă

• 30% izolare

• 24% simt nevoia de comunicare

• sau 22% lipsa echipamentelor necesare.

Toate aceste aspecte pot fi rezolvate atunci când se lucrează de la birou, indică studiul citat.

„Pentru a putea concura cu avantajele telemuncii, companiile trebuie să vină în întâmpinarea angajaților cu un concept de amenajare care include zone de recreere atât indoor, cât și outdoor, spații ultra moderne pentru lounge digitalizate conform tendințelor actuale, spații atractive pentru luat masa, zone de întâlnire și socializare” explică Andreea Cahane, Product & Business Management Mobexpert Office Division.

Românii vor mai multă flexibilitate și zone de recreere la birou

Studiul Mobexpert arată că printre cele mai importante opțiuni pe care românii vor să le aibă la birou se numără: 53% un program mai flexibil, 32% amenajarea unor zone de recreere sau un spațiu de lucru care oferă mai multe facilități precum cafea dimineața, loc special pentru servit masa, 28% mai multe variante de locuri unde să-ți desfășori activitatea, iar 25% un mediu sigur și curat.

„Biroul poate deveni mult mai atractiv decât telemunca și a împrumutat deja elemente care aparțin spațiului de acasă. De la cafeteria unde angajații pot servi masa sau o gustare, până la zonele de relaxare amenajate cu diverse elemente de soft seating cum ar fi canapele, fotolii sau bean bags și bineînțeles combinații din toate aceste elemente”, spune Marian Badea, Director Magazin Mobexpert Office.

Spațiul de lucru trebuie să se transforme într-un ecosistem care sprijină flexibilitatea, funcționalitatea și bunăstarea angajaților. Crearea unui concept unitar de stare de bine este prioritatea pe care companiile ar trebui sa o aibă în vedere atunci când amenajează un spațiu de birouri.

„Zonele de socializare, de relaxare, sunt cele în care ne încărcăm bateriile, în care devenim creativi. Sunt zonele care au luat amploare în ultimii ani și care trebuie aduse în prim plan de către companii. Spații curate din punct de vedere vizual, cu linii simple, luminate, minimaliste, în culori calde, ne influențează starea de spirit, modul de gândire și creativitatea”, continuă Marian Badea.

60% dintre români nu au condiții optime de lucru la biroul de acasă

Cu toate că mulți dintre angajați sunt reticenți la ideea de a se întoarce la birou, studiul arată că peste 60% dintre aceștia nu au condițiile optime de lucru acasă.

Pe lângă asigurarea echipamentelor necesare, un aspect foarte important pentru a avea condiții optime și productivitate sporită este amenajarea ergonomică. Acest lucru intră la responsabilitățile angajatorului atunci când vine vorba de crearea unui spațiu propice de lucru.

„Când ne gândim la ergonomia unui spațiu de birou, ne gândim la ambient, mobilier, lumină, culori, temperatură și sunete. Toate acestea elemente au un mare impact asupra stării noastre de bine, dar mai ales asupra productivității noastre”, spune Marian Badea.

Scaunul și biroul sunt cele mai importante

Acum, mai mult ca oricând, după doi ani de pandemie, când sănătatea angajaților a fost pusă la încercare, este nevoie să se pună accentul pe ergonomie și pe beneficiile acesteia.

„În conceptul de amenajare ergonomică, piesele de mobilier principale care asigură poziția anatomic corectă sunt scaunul și biroul. Vorbim aici despre scaune de birou cu multiple mecanisme de reglare, de la simpla ajustare a înălțimii șezutului, pana la mecanisme complexe de tip translator care reglează adâncimea șezutului, sau mecanisme de reglare a suportului lombar, a înălțimii spătarului, a tetierei sau a bratelor. Mecanismele de ajustare a monitoarelor sau suporturile pentru laptop pot adăuga un plus de confort în atingerea nivelului optim de ergonomie”, explică Andreea Cahane.

Iluminarea și ergonomia sunt cele mai importante la birou

Biroul nu trebuie să fie doar un loc în care în care oamenii să termine cât mai multe taskuri până la finalul zilei, ci un loc care să încurajeze comunicarea, creativitatea, învățarea, și aici designul joacă un rol extrem de important. Mobilierul ales, iluminarea, ergonomia sunt aspecte care nu trebuie trecute cu vederea și sunt un must în amenajarea biroului.

„Fie că vorbim despre iluminare, climatizare, dar și mobilarea și amenajarea efectivă a spațiului dedicat, toate ar trebui sa aibă în centrul lor angajatul. În implementarea unui mediu optim, pornind de la proiectarea stațiilor de lucru, a zonelor de meeting, a spațiilor de recreere și până la dotarea efectivă a acestor spații, focusul ar trebui sa fie pus pe ergonomie și confort” continuă Andreea Cahane.

Mobexpert a ajuns la afaceri de un sfert de miliard de euro

Grupul Mobexpert a fost înfiinţat în 1993 şi este o companie 100% românească, deţinută de antreprenorul Dan Șucu. Mobexpert este o companie vertical integrată, care pornește cu designul și proiectarea produselor, trece cu acestea prin fabricare și retail, până la spațiul clientului final. Reţeaua regională a Mobexpert numără, în prezent, 26 de hipermagazine şi magazine. Ȋn România, reţeaua cuprinde hipermagazine în Bucureşti, Braşov, Suceava, Piteşti, Sibiu, Iaşi, Oradea, Constanța şi alte peste 15 de magazine de mai mici dimensiuni. Grupul Mobexpert are 2.100 de angajaţi şi o cifră de afaceri anuală de aproximativ 250 milioane de euro. Grupul Mobexpert deţine, de asemenea, opt fabrici de mobilă care produc pentru piaţa românească şi pentru export. Grupul Mobexpert include și cinci magazine Mobexpert Outlet dedicate ofertelor speciale, situate în Bucureşti, în zonele Pipera, Pantelimon și Militari,precum și în Suceava și Constanța și un magazin online.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Studiu Mobexpert: 60% dintre români nu au condiții optime de lucru la biroul de acasă