Lectură de 4 minute

02 Sep 2021 - Interviuri și Analize

Studiu: 48% dintre românii din mediul urban declară că citesc etichetele mezelurilor și ale preparatelor din carne înainte de cumpărare

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

Românii din mediul urban sunt consumatori de mezeluri È™i citesc în general etichetele produselor înainte de achiziÈ›ionare, astfel că mezelurile reprezintă o alegere gustoasă, sățioasă È™i rapidă pentru 51% dintre aceÈ™tia, o arată cel mai recent studiu realizat de iSense Solutions.

Consumate în anumite ocazii, evenimente festive È™i diferite momente ale zilei, mezelurile fac parte din meniul românilor din mediul urban utilizatori de internet, 7 din 10 consumând cel puÈ›in o dată pe săptămână.

Când vorbim despre ocazii de consum, mezelurile sunt alese pentru o gustare rapidă (de către 51% dintre consumatori) sau la micul dejun (50%). De asemenea, mezelurile sunt consumate cu ocazia deplasărilor în afara localității (31%), dar È™i ca momente de răsfăț/ când le este poftă (30%), sau când au musafiri (18%), încercând să îi impresioneze prin diferite platouri, grătare care includ cârnăciori È™i o gamă largă de specialități din carne.

În peste 85% din gospodăriile cu copii, consumatorii declară că preparatele din carne È™i mezelurile sunt consumate inclusiv de către copii, aceÈ™tia consumând mezeluri, în medie, de 3 ori pe săptămână. Jumătate dintre părinÈ›i obiÈ™nuiesc să cumpere mezeluri È™i preparate din carne dedicate copiilor (52%), în timp ce cealaltă jumătate cumpără mezeluri clasice (48%).

Românii cheltuie între 50 È™i 70 de lei pe mezeluri

Când vorbim despre suma alocată achiziÈ›ionării de mezeluri È™i produse pe bază de carne, 50% dintre românii din mediul urban, utilizatori de internet obiÈ™nuiesc să cheltuiască într-o săptămână mai puÈ›in de 50 de lei, pe când 30% dintre aceÈ™tia, alocă un buget mai ridicat, cuprins între 51-70 de lei pe săptămână pentru produsele pe bază de carne, iar restul alocă peste 70 lei pentru cumpărarea mezelurilor.

În ceea ce priveÈ™te locul de unde achiziÈ›ionează produsele, consumatorii preferă hipermarketurile/ supermarketurile: Lidl (60%), Kaufland (56%), Carrefour (35%), Profi (23%), Auchan (22%), Penny (22%), urmate de magazinele mici de cartier (18%) È™i piaÈ›a agroalimentară (12%). Pentru BucureÈ™ti, Mega Image reprezintă unul dintre principalele locuri de achiziÈ›ie a preparatelor din carne È™i mezeluri, pentru 4 din 10 consumatori.

În ciuda procentului mai redus al celor ce optează să cumpere carne È™i mezeluri direct de la producătorii locali (2 din 10), aceÈ™tia au fost asociaÈ›i cu o calitate mai ridicată, cantitate mai mare de carne, mai puÈ›ini aditivi È™i un gust mai bogat.

Printre principalele criterii de achiziÈ›ie ale mezelurilor se regăsesc: gustul (important pentru 32% dintre consumatori), urmat de ingredientele naturale ale produselor (criteriu important pentru 31% dintre aceÈ™tia), originea (dacă produsul este românesc- 13%) È™i preÈ›ul (10%).

Citeste si:
Magazinele nu vor fi închise în weekenduri. Marcel Ciolacu: Nu mai suntem în pandemie
Magazinele nu vor fi închise în weekenduri. Marcel Ciolacu: Nu mai suntem în pandemie

Mezelurile ambalate feliat, preferate de clienți

Când vorbim despre preferinÈ›e legate de tipul produsului È™i felul în care sunt ambalate, 58% preferă mezelurile ambalate feliat (tip preferat È™i mai mult de tinerii cu vârsta cuprinsă între 18-29 de ani: 70%). Produsele ambalate baton sunt preferate de 55% dintre românii din mediul urban, în timp de 44% cumpără mezeluri vrac feliat. 2 din 10 consumatori de mezeluri din mediul urban obiÈ™nuiesc să cumpere vrac baton.

Înainte de achiziÈ›ionarea mezelurilor sau preparatelor din carne, 48% dintre consumatori declară că citesc întotdeauna eticheta produsului, căutând informaÈ›ii despre aditivi sau coloranÈ›i, despre conÈ›inutul de carne, care este dorit să fie de preferat peste 95% È™i specificaÈ›ii de tip bio/ eco.

Comunicarea producătorilor de mezeluri a conÈ›inutului ridicat de carne, precum È™i a etichetelor curate reprezintă unul dintre factorii ce pot explica procentul mare al consumatorilor din mediul urban ce declară că citesc eticheta mezelurilor aproape întotdeauna. Totodată, frecvenÈ›a ridicată de consum a mezelurilor, în rândul copiilor generează o atitudine mai precaută a părinÈ›ilor în a face alegeri mai sănătoase, declară Laura RoÈ™ca- Quantitative Research Director iSense Solutions.

Salamul crud uscat, prima poziÈ›ie în topul preferinÈ›elor

În ceea ce priveÈ™te sortimentul preferat, salamul crud uscat (44%) ocupă prima poziÈ›ie, la o diferență mare faÈ›a de alte sortimente, cum ar fi: muÈ™chiul file (13%), È™unca (8%), salamul fiert (ex: de vară, salam Victoria– 8%), urmate de pastramă, parizer sau prosciutto cu un procent de 4% fiecare.

Datele prezentate fac parte din studiul Omnibus Săptămânal, reprezentativ pentru mediul urban È™i realizat de iSense Solutions în luna iulie, 2021 pe un eÈ™antion de 500 de respondenÈ›i, grad de eroare +/- 4,38%, la un nivel de încredere de 95% si din comunitatea online iSense Modern Consumers în decursul lunii iulie 2021, comunitate ce cuprinde 50 de persoane cu vârsta între 18 È™i 55 de ani, din mediul urban.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri È™i Analize /  Studiu: 48% dintre românii din mediul urban declară că citesc etichetele mezelurilor È™i ale preparatelor din carne înainte de cumpărare