Lectură de 2 minute

10 Jul 2021 - Interviuri și Analize

Studiu: Doar 6 din 10 români se declară mulțumiți de locuința în care trăiesc

Roxana Vasile

Abonează-te pe  

În România, doar 6 din 10 români declară că sunt mulțumiti de spațiul în care locuiesc. Se observă un procent ușor mai ridicat în rândul respondenților cu vârsta cuprinsă între 25 și 34 de ani (71%), a celor cu vârsta peste 55 de ani (67%) și a celor care au construit în ultimii doi ani o casă sau care sunt în proces de construcție a unei case (66%), potrivit unui studiu realizat de Reveal Marketing Research.

Doar 9% dintre respondenți declară că sunt nemulțumiți de spațiul în care locuiesc, în special respondenții cu vârsta între 45 și 54 de ani (12%).

Menținerea căldurii este un aspect important

Din perspectiva românilor care au participat la acest studiu, top 3 elemente care contribuie la menținerea căldurii în locuință sunt geamurile, izolația și materialele de zidărie.

În ceea ce privește eficiența energetică, 8 din 10 respondenți consideră că materialele de zidărie utilizate la construcție favorizează menținerea căldurii în locuință.

Astfel, cei mai mulțumiți români sunt cei care locuiesc în case construite din BCA ( grad de satisfacție de 69%) și cărămidă (grad de satisfacție de 60%). La polul opus, românii care se declară nemulțumiți sunt cei care locuiesc în case/blocuiri din chirpici și bolțari de beton.

Românii, atenți la consumul de energie și costurile de reparații

Cu privire strict la locuințe, principalele riscuri care îi îngrijorează sunt: costurile de reparații (55%), factura la curent electric (54%) și costurile de întreținere (54%).

Elementele care definesc mulțumirea față de locuința actuală sunt în strânsă legătură cu materialul de zidărie din care este construită în principal casa sau blocul. Un alt aspect care trebuie luat în considerare este relația dintre materialul de zidărie al casei și gradul de mulțumire față de facturile lunare la încălzire.

Citeste si:
5 to go pregătește lansarea mai multor produse de snacking în retail
5 to go pregătește lansarea mai multor produse de snacking în retail

Metoda de colectare pentru proiect este CAWI (computer assisted web interview). Datele au fost colectate pe un eșantion reprezentativ national (urban și rural), 820 interviuri. Marja de eroare este de +/-3%. Nivel de încredere: 95%.

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Studiu: Doar 6 din 10 români se declară mulțumiți de locuința în care trăiesc