Lectură de 2 minute

29 Jan 2021 - Interviuri și Analize

iSense: Românii cred că în următoarea perioadă cheltuielile cu mâncarea și băutura vor continua să crească

Andra Imbrea

Abonează-te pe  

La finalul anului trecut, 30% dintre consumatorii urbani estimau că în următoarele 3 luni cheltuielile lor cu produse FMCG vor continuă să crească, arată un studiu iSense Solutions. În primele 9 luni ale anului 2020, cheltuielile românilor cu mâncare și băutură, care reprezintă ponderea cea mai mare din totalul cheltuielilor, s-au majorat cu 12%.

În decembrie 2020, 30% dintre consumatorii urbani, utilizatori de internet, au estimat că în următoarele 3 luni cheltuielile lor cu produse FMCG vor continua să crească. Estimarea consumatorilor are loc în contextul în care anul trecut, în primele nouă luni din 2020, gospodăriile din România au cheltuit în medie cu 7% mai mult față de aceeași perioadă din 2019, potrivit INS.

Cheltuielile de consum au reprezentat aproximativ 60% din cheltuielile românilor, iar cele mai mari creșteri în primele 9 luni din 2020 au fost la categoriile: informatii și comunicații (+36%), sănătate (+15%), produse agroalimentare și băuturi nealcoolice (+12%). De altfel, acestea din urmă continuă să aibă cea mai mare pondere (36%) din totalul cheltuielilor de consum, mai arată statisticile INS.

Cercetarea iSense Solutions din decembrie 2002 mai arată că 18% dintre consumatorii din mediul urban, utilizatori de internet, se asteapta și la creșteri ale veniturilor în următoarele 3 luni.

Retail jobs

Tendința de optimism se bazează totuși pe prudență, având în vedere că 56% dintre românii din mediul urban declară că au economisit bani la nivel de gospodărie în 2020. Cum au utilizat banii economisiți? Cei mai multi i-au păstrat la banca (38%), 31% dintre români au cumpărat bunuri, iar 25% i-au folosit pentru renovări ale locuinței. Doar 14% dintre cei care au economisit bani declară că i-au investit.

Un alt studiu iSense, demarat tot în decembrie 2020, arată că, în următoarele trei luni, jumătate dintre români au în plan să achiziționeze obiecte pentru casă, iar 44% vor achiziționa lucrări de renovare sau îmbunătățire a locuinței.

Același studiu arată că 42% dintre români au declarat că vor cumpăra bunuri de folosință îndelungată precum TV, aspirator, frigider, mașină de spălat, 40% vor cumpăra gadget-uri și aparatură IT, bărbații fiind semnificativ mai interesați de achiziția acestor produse decât femeile. De asemenea, sub 20% dintre românii din mediul urban au în plan să achiziționeze un autoturism sau o locuință.

Citeste si:
INS: Rata anuală a inflației a urcat la 13,8%. Cartofii, printre alimentele cu cele mai mari scumpiri
INS: Rata anuală a inflației a urcat la 13,8%. Cartofii, printre alimentele cu cele mai mari scumpiri
Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  iSense: Românii cred că în următoarea perioadă cheltuielile cu mâncarea și băutura vor continua să crească