Cele mai consumate vitamine de români au fost vitamina C (49%), vitamina D (41%) și magneziu (40%). În ceea ce privește suplimentele alimentare, cele mai populare sunt cele pentru imunitate (42%) și cele pentru protecția ficatului (21%), potrivit studiului ,,Omnibus Săptămânal'' realizat de compania de cercetare pe un eșantion de 500 de respondenți, în perioada aprilie-mai 2021.
Apetența pentru vitamine este alimentată de nivelul de stres
În timp ce vitamina C este luată în proporții similare de ambele categorii, femeile iau în mai mare măsură decât bărbații atât vitamina D (46% femei vs. 36% bărbați), cât și magneziu (43% femei vs. 36% barbati).
Mai mult, dorința crescută pentru consumul de vitamine și suplimente alimentare a fost alimentată și de nivelul de stres crescut în timpul pandemiei de coronavirus. Persoanele cu un nivel mai ridicat de stres sunt mai predispuse la consumul de vitamina C (64% față de 49%) sau vitamina D (58% față de 41%), conform nivelurilor de stres definite în Consumer Stress Score, un instrument de măsurare a gradului de stres al consumatorilor în pandemie, dezvoltat de iSense Solutions.
În același timp, consumul de vitamine și suplimente alimentare este considerat a fi un „boost” de energie care îmbunătățește performanțele, întărește sistemul imunitar și conferă o stare de bine a organismului.
Cât plătesc românii pentru vitamine și suplimente alimentare
Românii cheltuiesc în medie 84 lei pe lună pentru achiziționarea de vitamine și suplimente alimentare. Însă, femeile sunt dispuse să plătească mai mult (94 lei) decât bărbații (72 lei). Mai mult, cei cu un nivel mai ridicat de stres plătesc aproximativ 113 lei pentru consumul de vitamine și suplimente alimentare.
Majoritatea persoanelor cumpără vitamine și suplimente alimentare din farmacii (62%) și din magazine naturiste (31%), potrivit studiului. Achiziția se face de obicei fără recomandare de la medic – 76% au cumpărat vitamine sau suplimente fără să aibă o prescripție medicală în acest sens. Respondenții au declarat că motivul pentru care achiziționează vitamine și suplimente alimentare este prevenția (37%) și menținerea stării de bine (43%).
iSense Solutions, fondată în 2014, este o companie de cercetare și analiză a consumatorului modern.