Lectură de 2 minute

16 Dec 2021 - Interviuri și Analize

Studiu: 76% dintre consumatorii de e-commerce plasează minimum două comenzi pe lună

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

În România, 76% dintre cei care fac cumpărături online plasează minimum două-trei comenzi pe lună, predominant din următoarele categorii: fashion (75% dintre femei), electronice (72%, atât femei, cât și bărbați), îngrijire personală (64%, predominant femei care lucrează la birou), electrocasnice (57%), sport, recreere și hobbyuri (52%, în mare parte femei cu educație superioară), potrivit uui studiu comandat de Sameday.

Consumatorii arată deschidere spre creșterea frecvenței achizițiilor în medium digital și menționează că argumentele care i-ar motiva sunt timpul mai bun de livrare, predictibilitate și disponibilitatea continuă, 24 de ore pe zi, 7 zile pe săptămână, pentru preluarea coletelor, conform studiului citat.

Livrările la domiciliu rămân soluția aleasă de majoritatea cumpărătorilor online, pentru confortul și conveniența oferite. O altă variantă care ocupă un loc major în topul alegerilor consumatorilor și care crește constant, de la an la an, este reprezentată de trimiterile la lockerele easybox, serviciul de livrări al Sameday, care se bucură de un real succes, încă de la lansarea sa, în septembrie 2018. Doar anul acesta, lockerele au înregistrat o creștere semnificativă a adopției naționale, de peste 50%, comparativ cu anul anterior.

Când vine vorba de retururi, 1 din 4 cumpărători nu simte nevoia să înapoieze produsul achiziționat și, astfel, nu are experiență în ceea ce privește procedurile de restituire. În schimb, 30% dintre cei care sunt familiarizați cu retururile aleg să facă acest lucru la lockerele easybox.

Retail jobs

Cum arată serviciul ideal de livrare

Întrebați cum arată, în viziunea lor, serviciul ideal de livrare, respondenții cercetării au identificat următoarele beneficii funcționale drept prioritare:

  • Asigurarea integrității pachetelor;

  • Respectarea termenelor de livrare;

  • Rapiditatea livrării.

Întrebați ce ar alege dintre varianta de livrare de tip PUDO (pick-up, drop-off, la birouri dedicate, în care pot achita atât cash, cât și cu cardul bancar) și lockerul easybox, 73% dintre respondenți au ales serviciul de livrare la lockerele easybox, care se distinge prin lipsa interacțiunii umane.

Serviciul de livrare la lockerele easybox al Sameday a înregistrat anul acesta o creștere de peste 200% a numărului de expedieri, iar rețeaua de automate de livrare a crescut de trei ori din noiembrie 2020 și până în prezent.

Bazată pe metodología CAWI și un eșantion de 800 de persoane, femei și bărbați, între 18 și 55 de ani, care plasează comenzi online cel puțin o dată pe lună, cercetarea realizată de Unlock, la solicitarea Sameday a fost derulată în perioada septembrie-octombrie 2021.

Sameday este o compania de curierat, cu o echipă de peste 4.500 de angajați și parteneri, compania este prezentă în România și în Ungaria, oferind atât servicii de livrare door-to-door, cât și livrare în peste 2.600 de lockere easybox. În prezent, expedierile Sameday sunt procesate în cinci huburi logistice, unul amplasat în apropierea orașului Chitila, unul în Sibiu, unul în Timișoara, unul în Cluj și unul în Budapesta.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Studiu: 76% dintre consumatorii de e-commerce plasează minimum două comenzi pe lună