Lectură de 2 minute

24 Jun 2022 - Interviuri și Analize

Studiu: Peste 60% dintre români sunt interesați de reducerea consumului de apă

Roxana Vasile

Abonează-te pe  

Schimbările climatice din ce în ce mai evidente în societatea modernă aduc în prim plan nevoia unui consum sustenabil pe fondul amenințării epuizării rapide a resurselor naturale ale planetei. În acest context, Reveal Marketing Research împreună cu FERRO au desfășurat un studiu care vizează percepțiile românilor vis-a-vis de modul în care se raportează la consumul de apă din gospodăriile lor. 6 din 10 români sunt interesați în a reduce consumul de apă din gospodăria lor, în special femeile (66%) și persoanele peste 55 de ani (74%).

Pentru a reduce consumul de apă, aceștia apelează la verificarea periodică a bateriilor de la baie și bucătărie (59%), optarea pentru dușuri în locul băilor în cadă (58%) și la închiderea robinetului între etapele spălării (57%).

Peste jumătate dintre români și-au verificat în ultimele trei luni robinetele, pentru a se asigura că nu există pierderi de apă. 52% dintre respondenți au declarat că au luat măsuri în ultimele trei luni pentru a se asigura ca nu există scurgeri de apă, aspect ce ar dăuna valorii facturilor, dar mai ales ar determina deteriorarea podelei sau a bunurilor din locuință.

Românii vor să reducă volumul de apă utilizat în spălatul vaselor și rufelor

52% dintre români consideră că ar trebui să diminueze consumul de apă pentru spălatul vaselor, iar 46% pentru spălatul rufelor. La polul opus, doar 3 din 10 români menționează că ar trebui să consume mai puțină apă pentru activitățile ce țin de igienă personală.

Utilizarea aparatelor pentru reducerea consumului de apă sunt utile în gospodărie. Verificarea și repararea robinetelor și a țevilor sunt metode eficiente și populare care îi ajută pe 85% dintre români să diminueze consumul de apă. De asemenea, 74% dintre români consideră că folosirea unor echipamente care reduc consumul de apă este o activitate foarte utilă.

Doar 12% dintre români dețin echipamente care reduc consumul de apă, însă 40% intenționează să achiziționeze astfel de echipamente pe viitor. Deși peste 60% dintre români sunt interesați de a reduce consumul de apă, doar 12 procente declară că dețin în prezent echipamente care i-ar ajuta în acest demers. Principalele echipamente deținute în acest sens sunt limitatoarele de debit, bateriile eco sau aeratoarele.

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development.

Grupul FEERO este unul dintre cei mai mari producători de instalaţii termice şi obiecte sanitare din Europa Centrală și de Est, cu aproape 30 de ani de experiență în industrie.

Citeste si:
evoMAG: Românii optează din ce în ce mai mult pentru asigurare pentru produsele comandate
evoMAG: Românii optează din ce în ce mai mult pentru asigurare pentru produsele comandate

Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online în perioada 23-26 mai 2022 pe un eşantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, utilizatori de internet. Mărimea eșantionului a fost de 1058 respondenți, iar eroarea maximă de eșantionare este +/-3% la un nivel de încredere de 95%.

Sursa foto: Pexels

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Studiu: Peste 60% dintre români sunt interesați de reducerea consumului de apă