Lectură de 2 minute

28 Jun 2021 - Interviuri și Analize

Studiu: 57% dintre liceeni cheltuiesc cei mai mulți bani pe îmbrăcăminte; 80% dintre aceștia preferă cumpărăturile din magazinele fizice

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

Cumpărăturile, în viziunea adolescenților, se referă în principal la achiziționarea de haine, accesorii, produse cosmetice sau gadgeturi. Aproape 60% dintre ei cheltuiesc cel mai mult pe îmbrăcăminte, arată un nou studiu calitativ și cantitativ realizat de Exact Business Solutions.

În general, adolescenții merg la cumpărături împreună cu prietenii, aceasta fiind o activitate distractivă pentru ei, locurile preferate pentru shopping fiind cele „cool” și la modă precum mall-urile, deoarece oferă și „activități suplimentare”, cum ar fi posibilitatea de a bea o cafea, a lua masa împreună sau chiar vizionarea unui film.

În ton cu locurile preferate pentru cumpărături, adolescenții din mediul urban preferă magazinele în trend, cum ar fi Zara, Nike, Collins, etc., dar urmaresc și branduri de lux / aspiraționale precum Gucci, Louis Vuitton, Balenciaga și altele.

Cumpărături online versus shopping în magazine

Cumpărăturile pe internet sunt în continuare o alegere pentru ei, deoarece pot cauta și comanda orice vor, dar și din dorința de a achizitiona lucruri originale și autentice. Cu toate acestea, peste 80% dintre ei preferă sa faca cumpărăturile si fizic, în magazine.

Adolescenții par sa fie în mare măsură implicați fie în activități de protejare și conservare a mediului înconjurător, fie în activități organizate de școală sau împreună cu prietenii lor și părinţii. În acest sens, acestia apreciază brandurile sustenabile, care demostrează implicare în acțiuni cu impact asupra comunității, menționând dintre acestea în special hypermarket-urile precum Carrefour și Auchan, dar și branduri de îmbrăcăminte, printre care Zara și H&M.

„Adolescenții/ liceenii din Romania urbană, parte din așa zisa Generație Z, sunt idealiști, independenți și puțin dispuși să accepte compromisuri, cu o deschidere și implicare activă în cauze legate de sustenabilitate. Astfel de comportamente influențează major modul în care acești tineri privesc consumul și relația lor cu brandurile.

Companiile care au înțeles asta încep să fie atente și să-și adapteze oferta și comunicarea la cel puțin trei direcții, din perspectiva acestei generații: consumul ca acces, mai degrabă decât ca posesie, consumul ca expresie a identității individuale, dar și consumul ca problemă de etică”, afirmă Julien Zidaru, managing partner Exact Business Solutions.

Informațiile sunt parte a unui nou studiu realizat de Exact Business Solutions pe parcursul anului 2020. Universul cercetării a fost reprezentat de adolescenți cu vârste cuprinse între 15-19 ani, rezidenti în mediul urban și utilizatori de internet. Volumul eșantionului pentru studiul cantitativ a fost de 350 respondenți, reprezentativ pe gen și vârsta școlară (Sursa datelor statistice: INSSE), iar chestionarul a fost administrat online.

Citeste si:
S-a deschis încă un mall în România: peste 100 de milioane de euro investiți în noul centru comercial 
S-a deschis încă un mall în România: peste 100 de milioane de euro investiți în noul centru comercial 

Exact Business Solutions este o companie de marketing research şi strategi.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Studiu: 57% dintre liceeni cheltuiesc cei mai mulți bani pe îmbrăcăminte; 80% dintre aceștia preferă cumpărăturile din magazinele fizice