România se afla pe locul 10 în anul 2018 în ceea ce priveste consumul de apă îmbuteliată, nivelul fiind sub media de 119 de litri per capita (EFBW).
Apa îmbuteliată în detrimentul apei de la chiuvetă
Circa 52% din români consideră că apa de la chiuvetă nu este complet potabilă, iar consumul acesteia poate dăuna sănătății. Al doilea segment, format din 30,4% dintre respondenți – aceștia cred că pot bea direct apă de la chiuvetă fără să o filtreze, iar sănătatea să nu le fie afectată în niciun fel.
Un procent de 18,6% este reprezentat de românii care cred că apa de la chiuvetă este complet dăunătoare și preferă să bea doar apă îmbuteliată.
Criterii pe baza cărora aleg romanii apa minerala plata
• Calitatea produsului (45,4%).
• Prețul accesibil (41,5%).
• Sursă / proveniență (23,8%).
Studiu Waterdrop: Este apa de la robinet o sursă sigură de hidratare?
Care sunt top 3 criterii pe baza cărora aleg romanii apa minerală carbogazoasă?
• Calitatea produsului (42,2%) – ca în cazul apei minerale plate, calitatea produsului este un factor important, consumatorii orientându-se spre un brand pe care îl consideră calitativ.
• Prețul accesibil (37%) – factor determinant atât în achiziția apei minerale carbogazoase, cât și în achiziția apei minerale plate.
• Compoziția apei (24,6%).
Prețul și calitatea contează
Pretul accesibil și calitatea ridicată in top 3 atribute atunci când vine vorba de cumpărarea apei îmbuteliate.
Studiul a analizat și consumul declarat de apă îmbuteliată și a identificat din ce medii consumă în medie românii. Astfel că pe primul loc se află mediul urban (44%), respectiv mediul rural (36.7%).
Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development.
Metoda folosită a fost CAWI (Computer Assisted Web Interview) și au fost derulate 1.010 interviuri online cu respondenți cu vârsta peste 18 ani, online users, pe un eșantion reprezentativ la nivel național urban și rural. Studiul a fost realizat în perioada 23 aprilie – 04 mai 2021. Eroare de eșantionare +/- 3%. Nivel de încredere 95%.