Lectură de 2 minute

14 Apr 2022 - Interviuri și Analize

Studiu: 12% dintre români susțin că preferă dietele fără carne pe toată perioada anului. Postul este praticat de jumătate dintre persoanele intervievate

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

Circa 25% dintre români declară că obiÈ™nuiesc să postească miercurea È™i vinerea în timp ce doar 1 din 10 români È›in tot postul, iar 15% respectă postul în ultima săptămână a acestuia, conform celui mai nou studiu Reveal Marketing Research. Persoanele active cu vârsta cuprinsă între 25 È™i 45 de ani respectă, în cea mai mare măsură, postul, peste 55% dintre aceÈ™tia intrând în categoria celor care postesc, pe când persoanele peste 45 de ani ani È›in post în proporÈ›ie de 47%.

În topul alimentelor consumate în perioadele de post se află mâncarea gătită (81%), salatele de crudități È™i fructele (72%), măslinele (60%) È™i pateul vegetal (43%). Cele mai puÈ›in consumate produse de post sunt quinoa (10%), tofu (19%) È™i laptele vegetal (23%). 1 din 3 români care È›in post consumă È™i preparate pe bază de soia, seminÈ›e sau produse oleaginoase, precum nuci sau migdale.

Circa 12% români preferă dietele fără carne în general, iar un sfert dintre aceÈ™tia declară că sunt vegetarieni.

În rândul persoanelor care preferă dietele fără carne, cel mai mare procent de vegetarieni îl întâlnim în rândul tinerilor între 18 È™i 24 de ani (27%), care sunt cei mai deschiÈ™i la abordarea noilor tendinÈ›e alimentare. AceeaÈ™i tendință o regăsim È™i în cazul persoanelor de peste 55 de ani (30%).

Principalul motiv invocat de persoanele care preferă produsele fără carne este reprezentat de efectele pozitive ale acestei diete asupra sănătății (50%). În mai mică masură regăsim È™i argumente precum susÈ›inerea drepturilor animalelor, protejarea mediului sau faptul că nu le place gustul cărnii.

Un sfert dintre români consideră dietele fără carne mai sănătoase

Cu cât persoanele înaintează în vârstă, cu atât creÈ™te proporÈ›ia celor care consideră dietele fără carne ca fiind mai sănătoase.

AÈ™adar, 19% dintre tinerii sub 25 de ani spun că dietele fără carne sunt mai sănătoase, iar procentul acestora creÈ™te până la 30% pentru persoanele peste 45 de ani.

Scumpirile produselor din carne, resimÈ›ite de 70% dintre români

Nivelul persoanelor care consideră că produsele din carne s-au scumpit față de anul trecut creÈ™te direct proporÈ›ional cu vârsta, astfel că, de la 60% pentru tinerii între 18 È™i 24 de ani, procentul creÈ™te până la 79% pentru persoanele de peste 45 de ani.

Citeste si:
Studiu Kantar: Peste 50% dintre consumatorii români folosesc SGR
Studiu Kantar: Peste 50% dintre consumatorii români folosesc SGR

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development.

Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online în perioada 04-07.04.2022 pe un eÅŸantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, din mediul urban È™i rural. Mărimea eÈ™antionului a fost de 1008 respondenÈ›i, iar eroarea maximă de eÈ™antionare este +/-3.1% la un nivel de încredere de 95%.

Sursa foto: VD Photography, Unsplash

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri È™i Analize /  Studiu: 12% dintre români susÈ›in că preferă dietele fără carne pe toată perioada anului. Postul este praticat de jumătate dintre persoanele intervievate