Lectură de 8 minute

25 Mai 2022 - Interviuri și Analize

Siminenco: România este o piață importantă pentru Nestlé și vom continua dezvoltarea portofoliului

Roxana Vasile

Abonează-te pe  

Nestlé va continua dezvoltarea portofoliului în 2022, fiind axată pe stilul de viață flexitarian. Producătorul elvețian își propune să investească peste un miliard de euro până în 2025 pentru a contribui la construirea practicilor agricole regenerative (creșterea biodiversității, protejarea solului, reducerea consumului de apă, integrarea animalelor și optimizarea pășunatului).

Compania a investit anul trecut 300.000 de franci elvețieni pentru comunitățile aflate în nevoie, iar de la începutul conflictului în Ucraina a donat peste 70 de tone de produse în valoare de 185.000 de franci elvețieni prin Banca pentru Alimente pentru refugiați.

,,România este o piață foarte importantă pentru Nestlé și vom continua dezvoltarea portofoliului și investițiile în proiectele comunitare pe care le avem deja în derulare de câțiva ani''', a spus Irina Siminenco, corporate affairs manager Nestlé România.

Întrebată dacă Nestlé mai produce în România și altceva pe partea de băuturi, dulciuri sau produse sărate, Irina a declarat că nu există planuri concrete în acest sens, dar compania continuă să analizeze oportunitățile prin care să-și atingă planul de a dubla amprenta locală în următorii 5-10 ani.

Retail jobs

,,Vom continua să investim în economia locală și în comunitate, fiind parte integrantă a ecosistemului local. Concret, investim în dezvoltarea portofoliului nostru de produse, în rețete noi, și în proiecte de conștientizare și educaționale privind sustenabilitatea, nutriția sănătoasă și stilul de viață echilibrat, în opțiuni potrivite pentru stiluri de viață variate – un exemplu perfect în acest sens fiind reprezentant de alimentația de tip flexitarian, dar cel mai mult ne dorim să aducem din ce în ce mai multe produse bazate pe inovare și cercetare, precum Nesvita sau Nancare, recent lansate pe piața din România. Urmărim regenerarea ca principiu activ care stă la baza misiunii noastre'', a mai spus Irina Siminenco.

Compania își propune să investească 1,2 miliarde de franci elvețieni până în 2025 pentru a contribui la construirea practicilor agricole regenerative (creșterea biodiversității, protejarea solului, reducerea consumului de apă și integrarea animalelor și optimizarea pășunatului). Inițiativele Nestlé vizează protejarea ecosistemelor, îmbunătățirea biodiversității și reducerea emisiilor cauzate de agricultură în lanțul de aprovizionare al companiei.

,,Lucrăm îndeaproape cu fermierii, furnizorii și comunitățile în care ne desfășurăm activitatea pentru a permite o tranziție echitabilă'', a mai spus corporate affairs managerul.

Nestlé România, investiții de peste 250 milioane de lei în ultimii 10 ani

Nestlé România a investit peste 250 milioane de lei în ultimii 10 ani, investițiile făcute fiind făcute în modernizarea clădirilor și în achiziții de echipamente și mobilier. În anul 2020, Nestlé România a realizat investiții de 17,4 milioane de lei, iar investițiile realizate de Nestlé România în perioada 2011-2018 au reprezentat aproximativ 0,5% din totalul investițiilor efectuate la nivel național în sectorul de comerț cu ridicata.

Citeste si:
Cushman & Wakefield Echinox: Afacerile cumulate ale celor peste 6.000 de magazine ale marilor retaileri au crescut cu 20%
Cushman & Wakefield Echinox: Afacerile cumulate ale celor peste 6.000 de magazine ale marilor retaileri au crescut cu 20%

Întrebată care sunt categoriile de produse la care compania se așteaptă să înregistreze cea mai mare creștere în 2022, Irina Siminenco a precizat că o creștere considerabilă va fi la mâncarea pentru animalele de companie, cafeaua, produsele culinare și produsele pe bază de plante. Nestlé România nu a precizat dacă va crește prețurile produselor și nici dacă a fost afectată de scumpirile din ultima perioadă.

,,Toate categoriile de produse de pe piața din România au înregistrat un parcurs foarte bun în primul trimestru al anului 2022. După doi ani în care segmentul nostru de out-of-home a fost afectat de pandemie, atât la nivel global, cât și la nivel local, ne-am adaptat strategia foarte rapid și am reușit să ne atingem obiectivele și să construim afaceri durabile și parteneriate puternice'', a mai spus Irina Siminenco.

Închiderea fabricilor Nestlé din Ucraina

Nestlé și-a închis și, ulterior, redeschis fabricile din Ucraina pentru a aproviziona populația. Grupul elvețian are trei fabrici unde produce bunuri alimentare și cafea și are aproape 5.000 de angajați în Ucraina. Angajații companiei de la nivel mondial și-au manifestat solidaritatea față de ucraineni prin intermediul strângerii de fonduri în parteneriat cu Federația Internațională de Cruce Roșie și Semilună Roșie (IFRC).

,,Pentru noi, în această perioadă, siguranța și securitatea oamenilor noștri este principala prioritate. Suntem în contact constant cu angajații noștri și facem tot ce ne stă în putință pentru a asigura siguranța acestora. De asemenea, pentru a ajuta angajații și familiile acestora care au plecat deja sau doresc să părăsească țara, oferim sprijin sub formă de pachete alimentare de urgență, plăți salariale în avans, asistență administrativă și consiliere psihologică.

Am donat produse băncilor de alimente și organizațiilor caritabile locale, pentru a-i ajuta pe cei aflați în dificultate în Ucraina și în țările vecine, și vom continua să facem acest lucru. Angajații Nestlé din întreaga lume au luat, de asemenea, atitudine, și-au manifestat solidaritatea prin intermediul strângerii de fonduri în parteneriat cu Federația Internațională de Cruce Roșie și Semilună Roșie (IFRC). Contribuțiile lor pentru a sprijini oamenii din Ucraina vor fi dublate de către companie'', a transmis Irina Siminenco.

În plus, gigantul elvețian Nestle, care are multe branduri cunoscute în portofoliu, precum KitKat și Nesquik, a suspendat vânzările produselor sale în Rusia, în urma presiunilor internaționale, după ce la începutul lunii a oprit investițiile în țara care a invadat Ucraina.

,,Nestlé este una dintre puținele companii care continuă să păstreze rafturile aprovizionate pentru populația din Ucraina. Compania a reușit să mențină în mare măsură operațiunile în vestul țării, în timp ce operațiunile fabricii sale din Harkov au fost oprite din cauza bombardamentelor grele. Angajații Nestlé s-au oferit voluntar pentru a transforma Centrul de Distribuție Harkov al companiei într-un centru de donații pentru a oferi hrană comunității locale. Până în prezent, Nestlé a donat peste 40 de milioane de porții de produse alimentare, băuturi și nutriție în întreaga țară. Vom continua să facem tot posibilul pentru a asigura o aprovizionare fiabilă cu produse alimentare sigure și esențiale pentru toți consumatorii noștri'', a mai spus Irina Siminenco.

Întrebată care sunt efectele pe care le estimează compania ca urmare a războiului din Ucraina asupra business-ului din România, Irina Siminenco a declarat că efectele și consecințele nu pot fi prevăzute, dar că lucratul cu fabrici multiple ajută la menținerea business-ului pe plan local.

,,În acest moment, nimeni nu poate să prevadă complet impactul economic, social și emoțional al acestui conflict atât pe plan local, cât și pe plan mondial. Așa cum am continuat să derulăm proiectele noastre în cei doi ani de pandemie, vom încerca să le derulăm în continuare și anul acesta, continuând să aducem produsele preferate consumatorilor noștri. Amprenta globală și faptul că lucrăm cu fabrici multiple ajută foarte mult la menținerea rezilienței business-ului local'', a spus reprezentanta Nestlé în România.

Nestlé nu are planuri concrete de a deschide o fabrică în România

Nestlé are fabrici în aproape toate țările din regiune, mai puțin în România și Republica Moldova. Compania a declarat că nu are planuri concrete de a deschide fabrici în România, dar că vor continua să analizeze oportunitățile locale pentru a îndeplini planul de dublare a amprentei locale în următorii 5-10 ani. Prima fabrică în România a fost închisă în urmă cu trei ani.

Pe plan local, Nestlé a avut o creștere de 10,5% în 2021 și își dorește să păstreze un trend ascendent în 2022, iar pentru primul trimestru al anului în curs, compania a înregistrat o creștere de 10,5%.

,,Suntem un contribuitor semnificativ la economia românească, așa cum arată studiul de impact al activității noastre pe piață în ultimii 25 de ani: contribuția noastră la economia locală, locurile de muncă pe care le-am creat, parteneriatele pe care le-am construit, contribuția la comunitățile locale și dezvoltarea de proiecte durabile'', a mai transmis Irina Siminenco.

Nestle România a înregistrat în anul 2021 o creștere de 10,5% și a ajuns la afaceri de 1,03 miliarde de lei, potrivit calculelor Retail.ro. Nestlé este o companie de produse alimentare și băuturi, prezentă în 189 de țări din întreaga lume, cu peste 300.000 de angajați. Cele peste 2.000 de brand-uri ale Nestlé includ nume precum Nescafé, Nespresso, Maggi și Nesquik. Sediul principal al Nestlé se află în Vevey, Elveția, unde compania a fost fondată în urmă cu mai bine de 150 de ani.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Siminenco: România este o piață importantă pentru Nestlé și vom continua dezvoltarea portofoliului