Lectură de 4 minute

25 Oct 2022 - Interviuri și Analize

Sezamo, oficial în România. Tomáš Chadzivasilis, CEO: Primul prag pe care trebuie să îl depășim cât mai repede este cel de 1.500 de comenzi pe zi

Viorela Pitulice

Abonează-te pe  

Supermarketul online Sezamo, parte a grupului european Rohlik, și-a făcut intrarea pe piața românească, în urma unei investiții de circa șase milioane euro, targetul companiei fiind clienții din București și județul Ilfov. Deocamdată, compania nu are planuri de extindere la nivel național, concentrându-se doar pe Capitală, unde consideră că există potențial mare.

Sursa foto: Sezamo România

„Investiția în România s-a ridicat la șase milioane de euro, sumă care include amenajarea depozitului, zona de congelare, brutăria, stațiile electrice, precum și flota de mașini. Luăm în calcul construirea unui al doilea depozit în sudul Capitalei, pe măsură ce va crește numărul clienților”, a declarat Tomáš Chadzivasilis, CEO Sezamo România, pentru Retail.ro.

Cât despre o eventuală extindere la nivel național, managerul Sezamo România, spune că pentru moment nu se pune problema, dat fiind potențialul Capitalei.

„Este prea devreme să ne gândim la nivel național, sigur există potențial, care în cazul Bucureștiului este atât de mare. Nu avem setat un target fix acum, primul prag pe care trebuie să îl depășim cât mai repede este cel de 1.500 de comenzi pe zi”, a mai spus Chadzivasilis.

Sezamo caută producători locali

Oferta Sezamo include, în prezent, peste 10.000 de produse proaspete de la fermierii autohtoni, fiind vorba atât de alimente de la artizani locali, cât și de cele mai populare branduri de tip supermarket.

O atenție desosebită este acordată segmentului de legume fructe, în condițiile în care pentru 82% dintre clienți acestea au reprezentat 75% din comenzi în perioada de teste de trei luni. Dacă în sezon compania se bazează în mare parte pe producătorii din jurul Capitalei, în extrasezon se va apela la importuri.

„Pe de o parte, vom colabora cu serele din România, acolo unde noi avem deja colaborare, iar, pe de altă parte, vom face cu siguranță ca și ceilalți jucători din piață: vom aduce fructe și legume din alte țări, dar întotdeaua calitatea este nenegociabilă. O să încercăm să nu luăm din Turcia, cel mai mult o să încercăm să aducem din Grecia, Italia și Spania, acestea vor fi țările majoritate”, a declarat Michael Kaiser, CCD Sezamo România, pentru Retail.ro.

La Sezano, comanda se livrează în 3 ore sau la ora programată, cu un serviciu unic în România - intervalul de livrare de 15 minute. În plus, compania oferă garanția „Banii înapoi garantat” instant pentru eventualitatea în care clientul nu este mulțumit de un produs, fără întrebări suplimentare.

Citeste si:
Sezamo bate palma cu peste 40 de producători locali și dă startul sezonului de verdețuri
Sezamo bate palma cu peste 40 de producători locali și dă startul sezonului de verdețuri

Toate produsele comandate sunt livrate către clienți din depozitul de 12.000 metri pătrați situat în nordul Bucureștiului, care include spații de depozitare ambientală și unități cu temperatură controlată.

Sezamo a livrat în perioada de testare peste 25.000 de comenzi primite de la 8.000 de clienți. În același timp, compania a colectat feedback de la clienți în mai multe etape de testare, atât intern, de la angajați, friends & family, cât și extern, într-o perioadă cumulată de șase luni.

Printre cererile clienților s-a numărat interesul față de produse locale, în special fructe, legume, carne și lactate, produse din categorii speciale, precum cele ECO, fără zahăr sau fără gluten, dar și branduri de larg consum. Astfel, Sezamo a adăugat peste 2.500 de produse noi în ofertă, atât de la producători locali, precum cafea de la Guido și carne de la VacaMuuu, cât și produse de tip supermarket.

Tot în baza feedbackului, compania a introdus pe lângă livrarea standard și un serviciu unic în România - intervale de livrare de 15 minute, a extins zona de livrare cu 20 de localități din județul Ilfov, ajungând în total la 85 de localități. De asemenea, a fost introdusă o nouă categorie dedicată veganilor, care conține peste 300 de produse alternative la carne și lactate.

Una dintre ideile extrem de bine primite a fost introducerea în ofertă a pungii cu fructe și legume "Salvează-mă", care include o selecție de diferite tipuri de fructe și legume, ce variază zilnic, în funcție de stocuri. Aceasta costă 11,99 lei, cântărește minimum 3 kg și conține produse aproape de data de expirare, cu mici imperfecțiuni sau foarte coapte, fără a fi însă deteriorate.

Sezamo este un supermarket online, parte din grupul european Rohlik, una dintre cele mai importante companii de e-grocery din Europa. Rohlik s-a lansat oficial în România, în urmă cu o săptămână, sub brandul Sezamo, la acest moment, grupul fiind activ deja în Cehia (Rohlik.cz), Ungaria (Kifli.hu), Austria (Gurkerl.at) și Germania (Knuspr.de). În 2021, cifra de afaceri a grupului a depășit 500 de milioane euro.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Sezamo, oficial în România. Tomáš Chadzivasilis, CEO: Primul prag pe care trebuie să îl depășim cât mai repede este cel de 1.500 de comenzi pe zi