Lectură de 4 minute

29 Sep 2022 - Interviuri și Analize

Sergiu Iordache, DSV Road: Oamenii sunt cel mai important activ al nostru

Otilia Caloian

Abonează-te pe  

Sergiu Iordache, Managing Director DSV Road, una dintre cele mai mari companii de transport din România, ne vorbește, într-un interviu acordat exclusiv Retail.ro, despre cât de mult influențează costurile de transport prețurile la raft ale mărfurilor. De asemenea, Sergiu Iordache ne dezvăluie și planurile de viitor ale companiei pe care o conduce.

Cine este, mai exact, DSV Road?

DSV Road este unul dintre cei mai mari transportatori din România și Europa, care oferă servicii complete de transport – regim grupaj, încărcare parțială (less than truckload) și încărcare completă (full truck load), dar și servicii de transport pe bază de combustibil bio, ca parte din misiunea companiei de a reduce poluarea. DSV Road este una din entitățile juridice ale grupului DSV, prezent în România din 1994, alături de DSV Solutions și DSV Air&Sea. Parte din grupul danez DSV Global Transport & Logistics, compania DSV are activitate în 13 orașe din România și deține 120.000 mp de centre logistice clasa A pe piața locală. DSV oferă servicii complete de transport și logistică pe toate tipurile de transport (rutier, aerian, maritim și feroviar), servicii multimodale și servicii de depozitare și fulfilment pentru industrii ca retail, pharma, automotive și altele. DSV România investește constant în automatizarea operațiunilor de business pentru a eficientiza gestionarea și distribuția mărfurilor și în digitalizarea colaborării cu clienții, oferind posibilitatea de rezervare și urmărire în timp real a produselor prin aplicația myDSV. De asemenea, pentru a proteja mediul înconjurător, compania a creat divizia green transport pentru servicii de transport verde și programe de sustenabilitate care reduc cantitatea de emisii de carbon.

Cine sunt clienții DSV?

Avem clienți din absolut toate domeniile. Noi transportăm orice, de la produse alimentare și eletronice până la vaccinuri, prelevări de țesuturi, delfini, atât din România către alte țări, cât și din alte țări în România. Transportăm de la lucruri simple până la lucruri complexe, care necesită o atenție aparte.

Unii dintre cei mai mari clienți sunt din sectorul retail, printre care mari lanțuri de hipermarketuri și producători de băuturi. Lucrăm, de asemenea, cu multe companii din industria automotive, implicit toți furnizorii mari de cauciucuri.

Ce flotă aveți în România?

Modelul nostru de business nu implică flotă. Noi investim în oameni și în sistemele și instrumentele cu care lucrează. Avem în toate țările europene aproape 10.000 de remorci, în leasing operațional. Facem contracte de închiriere cu cărăuși, care ne pun la dispoziție capetele de tractor. Așa este modelul nostru de business. Principalul nostru activ sunt oamenii. În România avem, momentan, aproximativ 600 de angajați, în cele trei companii membre ale DSV.

Ce cifră de afaceri și ce profit a înregistrat DSV, în 2021?

Anul trecut, la nivelul grupului am depășit cifra de afaceri de 100 de milioane de euro, iar anul acesta prognozăm o creștere de aproximativ 30%. Pe partea de servicii de transport rutier de mărfuri, estimez o creștere de aproximativ 50% în acest an datorită noilor contracte de parteneriat pe care le-am semnat. Marja de profit este de 4-5%, fiind o marjă specifică industriei de transport și logistică.

Cum au influențat tarifele de transport scumpirile combustibililor?

Au crescut și vor mai crește. Există o dinamică accentuată a prețurilor. Sunt mai mulți factori: scumpirea combustibililor, dar și a energiei, războiul, criza din ultima perioadă, pandemia de Coronavirus, dar și pachetul de mobilitate adoptat la nivel de Uniunea Europeană, regulile noi pentru transportatori, toate adunate influențează, implicit, și tarifele. Creșterile tarifare sunt în jur de 20%, dar e o piață foarte dinamică. Este îmbucurător faptul că au crescut foarte mult exporturile României. Până acum 15 ani, importurile erau covârșitoare. Acum importurile și exporturile sunt balansate, dar fluctuează de la o lună la cealaltă.

Cum suntem influențați noi, consumatorii?

Impactul este major. Dacă exporți apă minerală sau imporți șervețele, de exemplu, impactul este foarte mare și se resimte în prețul de la raft.

Cum vă influențează, din punct de vedere al rutelor, războiul dintre Rusia și Ucraina?

Efectul este minim deoarece noi aveam foarte puține curse spre această zonă. România, în general, nu este foarte conectată la această zonă. Nu erau nici înainte schimburi comerciale prea mari.

Ce planuri de viitor aveți?

Noi continuăm să investim în zona de sisteme informatice, astfel încât toți partenerii noștri din aval, din amonte și furnizorii, cărăușii, să aibă un instrument comun și ușor de comunicare, care să reducă timpul și birocrația, să lucrăm cât mai puțin cu hârtii și să evităm zona administrativă cât mai mult. Vrem să oferim soluții din ce în ce mai sustenabile.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Sergiu Iordache, DSV Road: Oamenii sunt cel mai important activ al nostru