Lectură de 4 minute

14 Feb 2022 - Interviuri și Analize

Selgros se apropie de afaceri de 4 miliarde de lei: „Provocările principale vin din diminuarea puterii de cumpărare”

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

Selgros Cash&Carry România, parte din grupul elvețian Transgourmet, a pregătit pentru anul acesta investiții în sistemele de răcire și panourile fotovoltaice, dar și în transformarea digitală a magazinelor, prin soluții self-scan și self-check-out. Afacerile companiei au crescut ușor anul trecut și se apropie de 4 miliarde de lei, a declarat Robert Hellwagner, CEO-ul Selgros Cash&Carry, în cadrul unui interviu pentru Retail.ro.

Selgros Cash&Carry a înregistrat în 2021 o cifră de afaceri de 3,9 miliarde de lei, ceea ce reprezintă o creștere cu 3% față de 2020.

„În 2021 am câștigat clienți atât din rândul companiilor, cât și din rândul consumatorilor finali. Schimbarea importantă a anului 2020 a fost legată de modificarea comportamentului de consum, în special în ceea ce privește clienții persoane fizice. Aceștia au făcut cumpărături mai rar, dar valoarea coșului a crescut. În segmentul Gastro au crescut atât valoarea coșului, cât și frecvența achizițiilor. În ceea ce privește produsele alimentare, creșterea valorii bonului este determinată mai degrabă de numărul mai mare de produse decât de prețuri”, a explicat Robert Hellwagner, CEO-ul Selgros Cash&Carry.

Inflația și celelalte probleme internaționale precum creșterea prețurilor la materiile prime, costurile majorate ale energiei și întârzierile din lanțul de aprovizionare se resimt de ceva vreme în buzunarele consumatorilor, care au început să reducă din anumite cheltuieli.

Retail jobs

„Majorările de preț afectează toate categoriile. În special în sectorul mărfurilor non-alimentare, din cauza situației dificile din China, am observat o creștere mai pronunțată. Clienții își reconsideră prioritățile și cheltuiesc mai puțin pe ceea ce consideră neesențial. Calitatea bunurilor consumate este încă cel mai important criteriu. Din ceea ce am putut observa, clienții finali acordă mai multă atenție sustenabilității și provenienței produselor”, a explicat Hellwagner.

Investițiile Selgros în 2022

Pentru acest an, planul companiei este de a investi în sisteme de răcire cu soluții sustenabile și panouri fotovoltaice, pe fondul creșterilor de preț la energie. În plus, va transforma magazinul din Brașov într-un concept store și va implementa soluții de self-scan și self-check-out.

„Strategia de investiții se axează pe magazine moderne, care utilizează energie verde, și pe îmbunătățirea experienței clienților. Selgros implementează de mai mulți ani programe pentru reducerea amprentei de carbon a magazinelor, fiind unul dintre primii retaileri care au folosit sisteme fotovoltaice. Acestea vor fi instalate treptat în toate locațiile unde este posibil din punct de vedere tehnic.

În plus, în perioada următoare intenționăm să continuăm să înlocuim sistemele de răcire cu soluții sustenabile de ultimă generație. În 2022 investițiile includ trei proiecte pentru sistemele de răcire și cinci proiecte fotovoltaice. De asemenea, după 20 de ani de existență, magazinul din Brașov va fi modernizat și transformat într-un concept store. Un proiect important la capitolul customer experience este continuarea implementării soluțiilor self-scanning şi self-check-out care contribuie la cumpărături mai rapide și mai facile”, a mai precizat CEO-ul Selgros.

Citeste si:
Mondelēz extinde programul Cocoa Life cu o investiție totală de 1 miliard de dolari, până în 2030
Mondelēz extinde programul Cocoa Life cu o investiție totală de 1 miliard de dolari, până în 2030

Hellwagner: Provocările principale vin din diminuarea puterii de cumpărare

Prezent cu 23 de magazine în aproape toate marile orașe din România, Selgros ar putea intra în zone noi „în următorii ani”, fiind în căutare de terenuri atât în localități noi, cât și în acolo unde sunt deja prezenți.

„Suntem optimiști că 2022 va însemna încă un pas către normalitate. Deși este încă prea devreme să spunem că am lăsat definitiv în urmă dificultățile din ultimii doi ani, atât consumatorii, cât și companiile au început să se obișnuiască să facă față incertitudinii și perturbărilor. Cred că provocările principale vin din diminuarea puterii de cumpărare, cuplată cu riscuri macroeconomice și de securitate globale”, a completat CEO-ul Selgros.

În 2021, cifra de afaceri a Selgros și numărul de angajați au crescut puțin, dar profitul s-a diminuat, compania raportând un rulaj de 3,8 miliarde de lei, un profit de 82,4 milioane de lei și 4.458 de angajați.

Selgros Cash & Carry România este unul dintre cei mai importanți jucători de pe piața de retail din România, cu o rețea națională formată din 23 de magazine și o platformă logistică. Compania are 4.500 de angajați la nivel național. Selgros este o companie care face parte din grupul Transgourmet, controlat în întregime de Coop Elveția, care deține în prezent 91 de magazine (38 în Germania, 23 în România, 19 în Polonia și 11 în Rusia).

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Selgros se apropie de afaceri de 4 miliarde de lei: „Provocările principale vin din diminuarea puterii de cumpărare”