Lectură de 2 minute

10 Mar 2023 - Interviuri și Analize

Self scan la Lidl: Va renunța retailerul la casele de marcat tradiționale? 

Mădălina Dinu

Abonează-te pe  

Sistemul self scan a apărut în România începând cu anul 2017, fiind deja prezent în alte țări începând cu 2016. Potrivit reprezentanților Lidl, în România, instalarea acestor case de marcat, de tip self checkout, a venit la cererea clienților, la începutul anului 2021. Există șanse ca grupul german Lidl să renunțe la casele de marcat tradiționale în favoarea celor în sistemul self scan? Iată ce spune retailerul vizavi de acest subiect.  

Sursa foto: Lidl

Decizia Lidl de a instala aceste sisteme de tip self scan a venit din considerente de siguranță, pe fondul pandemiei, dar și cu scopul de a diminua timpul de așteptare la casele clasice, potrivit informațiilor oferite de retailer. Totuși, ce planuri are retailerul vizavi de existența caselor de marcat tradiționale?

190 de magazine cu case self scan

În prezent, grupul german Lidl, activ pe segmentul discount, a implementat casele de marcat de tip self checkout în aproximativ 190 de magazine din cele peste 340 de magazine din România.

Fără intenția de a renunța la casele de marcat tradiționale, această metodă de plată alternativă a fost adăugată treptat, începând cu sfârșitul anului 2020 și pe tot parcursul anului 2021”, au transmis reprezentanții Lidl, la solicitarea Retail.ro.

De asemenea, retailerul a anunțat că și-a propus ca sistemul de plată self scan să fie, pe viitor, funcțional în toate magazinele Lidl din țară.

Casele self scan și numărul de angajați

În acest context, reprezentanții companiei au afirmat că introducerea acestui tip de case de marcat nu a redus numărul de angajați.

Totodată, clienții care aleg plata self scan, sunt îndrumați de un reprezentant al echipei în cazul în care au nevoie de ajutor.

Mai mult, în cazul achiziției de produse interzise minorilor, precum țigări sau alcool, retailerul a explicat faptul că acestea „pot fi cumpărate de la casele de marcat tradiționale sau prin intermediul responsabilului de la zona de case de tip self check out”.

Citeste si:
Sunt produsele marcă proprie mai ieftine pentru că au o calitate mai slabă? Explicația retailerilor din România
Sunt produsele marcă proprie mai ieftine pentru că au o calitate mai slabă? Explicația retailerilor din România

Procesul de transformare digitală, atât în lanțul de magazine Lidl, cât și Kaufland, este furnizat de SDL (Schwarz Dienstleistungen), parte componentă a Schwarz Global Services. Grupul Schwarz este o companie internațională, cu aproximativ 550.000 de angajați în întreaga lume și peste 13.400 de magazine în peste 33 de țări. Grupul este alcătuit din cele două divizii de retail Lidl și Kaufland și are sediul în Neckarsulm din Baden-Württemberg. Schwarz Dienstleistung KG oferă servicii complete pentru companiile asociate grupului Schwarz.

Lidl a fost fondat în Neckarsulm, Germania, ca lanț de magazine de tip discount. Lidl face parte din Schwarz Gruppe, care include, de asemenea, hipermarketurile Handelshof și Kaufland. Compania a achiziționat magazinele de reduceri Plus, pe care le-a reformat și le-a redenumit Lidl. În prezent, Lidl are magazine în aproape toate țările europene și este unul dintre cele mai mari lanțuri de magazine de tip discount din Europa.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Self scan la Lidl: Va renunța retailerul la casele de marcat tradiționale?