Lectură de 3 minute

30 Sep 2021 - Interviuri și Analize

Sectorul logistic este în creștere, dar îi lipsește forța de muncă: „Ne trebuie șoferi în supply-chain”

Roxana Vasile

Abonează-te pe  

Logistica și sectorul transporturilor sunt domeniile aflate în continuă creștere. Cu toate acestea, se constată o criză acută a lipsei forței de muncă în lanțul de aprovizionare, fiind vizați șoferii, dar și persoanele din funcțiile de conducere. 

Asociația Română a Logisticienilor (ARILOG) susține că lipsa forței de muncă este constatată nu doar la nivelul lucrătorilor și specialiștilor, ci și la nivelurile superioare de management. O altă provocare majoră care pune presiune pe domeniul logistic este lipsa cunoașterii domeniului de activitate în economia națională și lipsa educației atât la nivel de învățământ, având în vedere că nu există o facultate de logistică, cât și la nivel de mentalitate a angajatorilor, care nu investesc în pregătirea personalului.

„Ne trebuie șoferi în supply-chain, care să poată să miște produsele pe rafturile magazinelor. Resursa care face ca lucrurile din supply să se întâmple sunt oamenii. Pe partea de muncitori străini avem o dezvoltare uriașă. Însă, este nevoie de educație, leadership, de partea financiară, pentru că noi avem modificări la salariul minim, noi ajungem la șapte euro în acest moment. Dacă înțelegem ce trebuie să facă muncitorii în supply-ul din România și aducem și muncitori străini, clar vom vedea creșteri în această industrie”, spune Paul Niță, general manager ID Logistic România și director general al ARILOG, în cadrul conferinței Romania New Economy Agenda.

Logisticienii precizează că ritmul lent al investițiilor care se fac în infrastructură pune presiune pe acest sector.

În plus, impozitarea diurnei șoferilor propusă de ANAF aduce provocări transportatorilor, mulți dintre ei fiind în faliment. În plus, pe 29 septembrie, în Capitală, a fost organizat un protest împotriva acestor reglementări, a crizei de pe piața RCA și a carantinării șoferilor profesioniști.

Analfabetismul digital din industrie

În cadrul conferinței s-a discutat despre importanța educației ca bază de formare în sectorul logistic și în industria alimentară, care trebuie să fie sprijinită constant prin traininguri de formare adresate angajaților.

,,Putem vorbi despre analfabetism, mai ales cu oamenii din companiile noastre, când vine vorba de digitalizare. Toate programele de instruirea dau rezultate, dar pe termen scurt. Pe termen lung este nevoie de educație în acest sens'', mai spune Paul Niță, reprezentantul ARILOG, asociație care reunește peste 100 de companii din logistică, distribuție și domenii adiacente.

,,Retailul recuperează și partea de online și are o evoluție constantă și pozitivă, per total. În piața de logistică este o problemă în ceea ce privește forța de muncă, dar piața trebuie să se adapteze și este în schimbare'', susține și Daniela Bădulescu, country manager S IMMO, companie imobiliară austriacă prezentă pe piața românească din 2004.

Citeste si:
Schwarz Group, proprietarul Lidl și Kaufland, investește 200 de milioane de euro în extinderea online a celor două lanțuri de magazine
Schwarz Group, proprietarul Lidl și Kaufland, investește 200 de milioane de euro în extinderea online a celor două lanțuri de magazine

Cifra de afaceri a distribuitorilor din retail și HoReCa din România a atins nivelul record de 16,6 miliarde de lei în 2020, înregistrând o creștere cu 1,8% față de 2019 și va atinge un nou nivel record în 2021, de 18 miliarde de lei, conform celei mai recente analize Keysfin.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Sectorul logistic este în creștere, dar îi lipsește forța de muncă: „Ne trebuie șoferi în supply-chain”