Lectură de 3 minute

02 Aug 2022 - Interviuri și Analize

Safeway International Impex: Ne uităm foarte atent la cheltuieli, în 2022

Viorela Pitulice

Abonează-te pe  

Compania Safeway International Impex din Cluj-Napoca, care deține brandul Home Garden, cu afaceri în distribuția de bunuri de larg consum, producție de alimente conservate, la care se adaugă un lanț propriu de magazine și franciza locală pentru brandul de fashion Bossini, continuă să investească în România. Care sunt prioritățile pentru 2022 dar și dificultățile acestei perioade aflăm în exclusivitate de la Ghassan Shakhshir, CEO-ul companiei. 

Cum au mers vânzările în acest an, comparativ cu anul trecut sau cu o perioadă normală de dinainte de pandemie?

Avem o creștere de vânzări în special spre HoReCa datorită evenimentelor amânate din timpul pandemiei si a festivalurilor din oraș.

Ce măsuri a trebuit să luați pentru a face față situației actuale caraterizate de scumpirea materiei prime și puterea de cumpărare mai mică a consumatorului?

A fost nevoie să suportăm noi o parte din creșteri pentru a nu speria/șoca consumatorul sau clientul și a trebuit să ne adaptăm activitatea ținând cont de creșterea cheltuielilor.

Ați avut probleme cu aprovizionarea în general și din cauza războiului din Ucraina, în mod special?

Da, toate transporturile au suferit întârzieri, atât cele interne, europene cât și cele din afara UE. Problema majoră a fost lipsa mărfurilor datorită faptului că mulți producători au rămas fără materie primă sau fără ambalaje.

De unde provine materia primă pentru unitatea de producție?

Unitățile de producție și implicit materiile prime utilizate în fluxul tehnologic sunt atât din România și UE, cât și din afara blocului comunitar.

Când ați scumpit ultima dată produsele, cu cât sunt prețurile mai mari față de perioada similară din 2021? Urmează alte scumpiri?

Scumpirile variază între 8% și 50%, cea mai mare scumpire a avut loc la uleiul de floarea soarelui și la uleiul de palmier. Multe produse vor mai suporta un val de scumpiri în ultimul trimestru al anului.

În ce masură contextul actual socio-economic a schimbat strategia companiei în ceea ce privește investițiile?

Este un an în care ne uităm foarte atent la cheltuielile din cadrul companiei, pentru că este foarte important să avem un cash flow sănătos.

Cu toate acestea am investit în dezvoltarea infrastructurii de logistică: mașini de transport noi, mașini pentru agenții de vânzări, aparate de ridicat și manipulat marfa și rafturi noi în depozite.

Care sunt principalele probleme cu care vă confruntați în acest an?

Principalele probleme sunt creșterile mari de preturi, majorarea cheltuielilor, scumpirea energiei si lipsa de predictibilitate a evoluției pieței.

Ce noutați aveți pentru perioada următoare?

Tocmai am dezvoltat distribuția directă într-un nou județ, în Maramureș, iar în Timișoara unde am deschis o nouă filială în 2021, urmează foarte curând să construim un nou depozit cu o capacitate de stocare de peste 400 paleți.

Despre Safeway International Impex

Compania Safeway International Impex din Cluj-Napoca, controlată de familia Shakhshir, a fost înființată în anul 1994.

Safeway este membră a Asociatiei Companiilor de Distributie de Bunuri din România (ACDBR), fiind un jucător important pe piața românească în sectoarele pe care activează. În 2021, societatea a avut o cifră de afaceri de 113,6 milioane lei și un profit de 5,7 milioane lei.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Safeway International Impex: Ne uităm foarte atent la cheltuieli, în 2022