Lectură de 4 minute

19 Jun 2020 - Interviuri și Analize

RoPharma a investit 4,5 milioane de euro în extinderea gamei de producție BioEF cu iaurturi

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

BioEF, companie românească de pe piața farmaceutică, parte a Grupului RoPharma și-a extins gama de producție a laptelui praf pentru sugari și copii, cu iaurturi, după o investiție de 4,5 milioane de euro în producție și cercetare. În ciuda efectelor pe care pandemia de Coronavirus le are asupra economiei, Grupul RoPharma se așteaptă la o creștere a cifrei de afaceri, după ce profitul companiei s-a majorat în primul trimestru al acestui an, a declarat Mihai Miron, președintele BioEF, parte din grupul RoPharma, în cadrul unui interviu.

De ce ați ales să extindeți gama de producție, de la lapte praf pentru sugari și copii, la iaurturi?

Mihai Miron: Avem o experiență îndelungată în producerea formulelor de lapte praf pentru sugari și copii însă am simțit nevoia să extindem gama produselor noastre. Faptul că avem o fermă proprie înconjurată de multe hectare de teren agricol cu nutrețuri certificate ecologic ne dă avantajul de a recolta un lapte de calitate înaltă de care se pot bucura și adulții. Așa a apărut fabrica de prelucrare a laptelui din județul Hunedoara unde producem nu doar produsele clasice (lapte de consum, iaurt, brânzeturi), ci mai nou și alimentele funcționale.

Ați fost nevoiți să cumpărați o linie specială de producție de iaurturi pentru BioEF? Care a fost investiția?

Mihai Miron: Este vorba nu doar de o investiție nouă, de 4,5 milioane euro, dar și de mulți ani de cercetare ai echipei Bioef, formată din medici, biologi, farmaciști, veterinari și agronomi. După ce am reușit izolarea și concentrarea ingredientelor valoroase din lapte, a urmat apoi testarea rețetelor până când am pus la punct produse cu adevărat eficiente pentru sănătatea consumatorilor.

De ce se numesc „iaurturi funcționale”? Au mai multe beneficii asupra organismului decât iaurturile obișnuite?

Mihai Miron: Alimentele funcționale se situează la intersecția dintre aliment și medicament/supliment, sunt un fel de super food care, pe lângă rolul hrănitor, aduc și reale beneficii pentru sănătate. Spre deosebire de iaurtul clasic, iaurtul cu Melatonina contribuie la obținerea unui somn odihnitor, iar cel cu colostru întărește imunitatea.

În prezent, iaurturile sunt doar în magazinele Mega Image. Veți extinde prezența din retail?

Citeste si:
Lăptăria cu Caimac raportează creștere a vânzărilor, dar scăderi la nivel de profit. Ce planuri are producătorul 
Lăptăria cu Caimac raportează creștere a vânzărilor, dar scăderi la nivel de profit. Ce planuri are producătorul 

Mihai Miron: Cu siguranță iaurturile funcționale vor putea fi găsite într-un viitor apropiat în toate lanțurile de magazine. Începutul este întotdeauna greu, mai ales când e vorba de un produs nou, iar publicul are nevoie să fie informat/avizat, astfel încât să apară o nevoie reală a pieții de consum.

Câți angajați are Bioef în prezent? Intenționați să mai angajați personal?

Mihai Miron: Bioef are în prezent 24 de angajați și, cu siguranță, în viitor ne vom extinde colaborarea nu doar cu medicii nutriționiști, dar și cu specialiștii din domeniile marketing și IT astfel încât produsele noastre să fie cunoscute și să poată ajunge la cât mai mulți consumatori.

Aveți de gând să fabricați și alte produse în acest an?

Mihai Miron: Cele două iaurturi sunt primele dintr-o gamă pe care avem intenția să o dezvoltăm. Avem în vedere și alte produse lactate cu ingrediente benefice: Lactoferina cu rol antioxidant și antianemic, magneziu cu rol antistres, compuși specifici care reglează nivelul glicemiei și al colesterolului în sânge, adresați celor cu diabet și dislipidemie.

Cum a afectat pandemia de Coronavirus Grupul Ropharma?

Mihai Miron: Pandemia ne-a obligat să ne adaptăm și să răspundem cât mai bine nevoilor pacienților, atât în farmacii, cât și în Spitalul Sf Constantin. Am reușit acest lucru datorită efortului salariaților Grupului.

Ce estimări financiare aveți pentru Grupul Ropharma pentru acest an?

Mihai Miron: În ciuda dificultăților cu care se confruntă întreaga economie, preconizăm că în acest an vom înregistra o creștere a cifrei de afaceri; pentru trimestrul 1 înregistrăm un profit în creștere față de aceeași perioadă a anului trecut.

Grupul RoPharma produce medicamente și suplimente alimentare în cadrul companiilor Bioef, Aesculap Prod și Eurofarmaco. Grupul activează și în domeniul distribuției și retailului de produse farmaceutice și parafarmaceutice și oferă servicii medicale prin spitalul privat Sfântul Constantin din Brașov.

Farmaciile Ropharma au avut în 2019 o cifră de afaceri de 508 milioane de lei, iar Ropharma Logistic a înregistrat afaceri de 528 milioane de lei. La finalul anului 2019, Grupul Ropharma avea peste 1.500 de angajați, în prezent numărul lor a crescut cu peste 50.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  RoPharma a investit 4,5 milioane de euro în extinderea gamei de producție BioEF cu iaurturi