Studiul a relevat că peste jumătate din respondenți, 66,69%, își aleg produsele alimentare în funcție de cât de sănătoase sunt. Prețul ocupă locul imediat următor în decizia de achiziție, cu 64,5% dintre opțiuni, succedat de gustul alimentelor, cu 58,7% dintre mențiuni. Sustenabilitatea alimentelor se plasează pe ultimul loc în argumentele de cumpărare, cu doar 15,7% dintre opțiuni.
Întrebați cum definesc alimentația sustenabilă, 60,41% dintre respondenți au menționat folosirea resurselor naturale în mod responsabil în producerea alimentelor, în timp ce 50,8% au identificat asigurarea de produse mai sigure și mai sănătoase. Reducerea amprentei de carbon în producția de alimente a întrunit doar 36% din răspunsuri, iar preocuparea ca generațiile următoare să beneficieze de resurse alimentare a punctat 31,9% dintre răspunsuri.
7 din 10 români consideră că pot contribui la sustenabilitatea alimentației prin cumpărături responsabile, evitând risipa alimentară, iar 6 din 10 apreciază că pot contribui gătind mai responsabil și evitând risipa alimentară. 30% dintre aceștia ar dori chiar să își cultive singuri propriile legume.
7 din 10 români citesc etichete
Românii care au efectuat sondajul de opinie au declarat că alimentația sustenabilă este foarte importantă (40,59%) și importantă (46,97%) și consideră că produsele de origine vegetală sunt foarte sustenabile (42,15%), poziționând imediat în clasament ca produse destul de sustenabile alimentele din pește, din carne și din lapte.
Ca să afle cât de prietenos cu mediul este un produs din comerț, 7 din 10 români citesc eticheta, iar 4 din 10 se interesează din propria inițiativă.
Cercetarea a fost realizată de Ivox în perioada 05- 09 aprilie 2021 pe un număr de 1.535 de respondenți reprezentativi din mediul urban și rural.