Lectură de 2 minute

19 Mar 2021 - Interviuri și Analize

Românii preferă vinul roșu și dulce: 3 din 4 consumatori beau cel puțin o dată pe săptămână

Andra Imbrea

Abonează-te pe  

4 din 10 români (39%) consumă vin cel puțin o dată pe săptămână, iar 29% de aproximativ 1-3 ori pe lună. Vinul roșu este preferatul românilor, fiind consumat frecvent de 30% dintre aceștia, arată un studiu Reveal Marketing Research. 

Segmentul heavy users (consumatori frecvenți de vin) este compus din 39% dintre români. Urmează segmentul medium users, format din 29% dintre respondenți – aceștia obișnuiesc să consume vin de aproximativ 1-3 ori pe lună. Low users (consumatorii ocazionali) reprezintă 21% dintre români.

Aceste segmente corelează cu gradul de informare asupra mărcilor de vin din România. Cei care consumă vin cel puțin o dată pe săptămână (heavy users) cunosc în medie 7 branduri, iar cei cu un consum moderat (medium users) cunosc 6 branduri. Cei care beau vin ocazional (o dată la câteva luni sau mai rar - low users), în schimb, cunosc în medie doar 4 branduri din categorie.

Vinul roșu este consumat cel mai frecvent

Principalele vinuri preferate sunt cele dulci și demi-dulci, consumate frecvent (cel puțin o dată pe săptămână), de peste 40% dintre români. În ceea ce privește culoarea preferată pentru consum, vinul roșu este cel mai apreciat, astfel că 30% dintre respondenți au declarat că obișnuiesc să-l consume cel puțin o dată pe săptămână.

Pe locul al doilea, când vine vorba despre frecvența de consum, se află vinul alb menționat de un sfert dintre români (25%). Vinul rose, chiar dacă nu s-a aflat printre primele mențiuni (21% au spus că îl consumă frecvent), acesta a continuat să crească în preferințe în ultimii ani pe piața din România.

Cramele din Moldova, cele mai cunoscute de români

Studiul a urmărit și notorietatea cramelor. Astfel, cele mai cunoscute crame sunt cele din Moldova, menționate de 90% dintre consumatori, urmate de cramele din inima țării, Transilvania cu 70%, apoi de cele din Muntenia cu 62%.

Aceste rezultate pot fi utile pentru producătorii de vinuri la nivel de comunicare. Pentru a identifica cele mai bune strategii de comunicare cu publicul țintă, cramele pot apela la studii de imagine de brand pentru a descoperi ce aspecte influențează nivelul lor actual de notorietate și cum pot acționa pentru a-l îmbunătăți.

Pe lângă nivelul de notorietate, studiul a analizat și consumul declarat pentru cramele din România și a identificat din ce regiuni consumă în medie românii. Astfel că pe primul loc se află din nou cramele din Moldova (76%). Apoi, românii preferă să consume vinuri din Transilvania (49%) și Banat (39%). Alte crame menționate de oameni sunt cele din regiunea Muntenia, preferate de 34%, Oltenia (25%) și cramele din Dobrogea (17%).

Citeste si:
Fetească, Busuioacă sau Grasă de Cotnari? Ce vinuri consumă cel mai des românii
Fetească, Busuioacă sau Grasă de Cotnari? Ce vinuri consumă cel mai des românii

România se află pe locul 13 în topul celor mai mari producători de vin din lume și pe locul 6 în Europa.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Românii preferă vinul roșu și dulce: 3 din 4 consumatori beau cel puțin o dată pe săptămână