După scăderi dramatice ale comenzilor pe tot parcursul anului 2020 la categorii de produse precum fuste (-69%), rochii (-67%), sandale și platforme (-43%), se pare că cele mai râvnite articole de cumpărături pentru o vară la modă revin în garderobele românilor.
Conform datelor interne de pe www.glami.ro, încă de la începutul verii, din iunie 2021, traficul și comenzile au crescut pentru rochii (+34%), sandale și platforme (+30%) și fuste (+23%), comparativ cu iunie 2020.
Cumpărăturile de vară nu au mai fost făcute în avans
Prudența pare să fie încă un factor influent în ceea ce privește cumpărăturile și luarea deciziilor pentru noi adăugiri la garderoba de vară.
Mai 2021 a fost o lună destul de lentă în ceea ce privește traficul și comenzile pentru rochii, fuste, încălțăminte.
Cu toate acestea, alte „categorii de vară”, cum ar fi papuci și sandale, costume de baie ori salopete, au înregistrat creșteri enorme în iunie 2021, la nivelul traficului și comenzilor: +134% pentru flip-flops, +127% pentru costume de baie, +67% pentru sandale și +53% pentru salopete.
Haine de casă, în cădere liberă
Articolele de îmbrăcăminte pentru casă vedete ale anului anterior, cum ar fi pantalonii de trening și hanoracele, unele dintre bestsellers 2020, au scăzut cu procente semnificative: -42% pentru comenzile la pantaloni de trening și -48% pentru hanorace în 2021, comparativ cu 2020.
Anul trecut, pantalonii de trening au înregistrat o creștere de +71% YoY (comenzi în 2020 comparativ cu 2019), iar bluzele au crescut cu +61%.
Mai mult de 60% din români găsesc haine mai ieftine online cu ajutorul inteligenței artificiale
Creșterea preconizată a retailului online de fashion pentru 2021 în România este de 20%, cu o cifră de afaceri de 5,1 miliarde de lei.
Glami are un proiect de analiză pe termen lung, numit Fashion (Re)search, care oferă date despre starea sectoarelor de comerț electronic din țările în care își desfășoară activitatea.