Lectură de 2 minute

19 Aug 2020 - Interviuri și Analize

Rețeaua de cosmetice Sabon se extinde cu un nou magazin în complexul AFI Brașov, deși în pandemie magazinul online a susținut 70% din vânzări

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

Rețeaua de cosmetice Sabon se va extinde cu încă un magazin anul acesta, în AFI Brașov, după ce complexul se va deschide în luna octombrie. Retailerul israelian, preluat de francezii de la Yves Rocher, va ajunge, astfel, la 18 magazine în România și așteaptă o stabilizare a economiei înainte de a se extinde pe alte piețe din Europa, mizând, însă, pe vânzările online, care au reprezentat, în perioada critică a pandemiei, 70% din cifra de afaceri, explică, în cadrul unui interviu, Adina Lupașcu, manager de marketing al Sabon România.

Va mai deschide Sabon noi magazine anul acesta în România?

Adina Lupașcu: Da, mergem înainte cu planul de dezvoltare, deschidem în AFI Brașov în luna octombrie, după ce dezvoltatorul a amânat deschiderea prevăzută pentru primăvara 2020.

Cum a afectat pandemia de Covid-19 Sabon? Dar afacerea din România?

Adina Lupașcu: Din fericire, nu am resimțit impactul ca alți colegi din retail. Ne-am direcționat strategia de comunicare și de vânzări pe componenta digitală a business-ului, care era deja dezvoltată, și credem în continuare, chiar și după deschiderea magazinelor fizice, că majoritatea eforturilor trebuie să se materializeze în online, fiindcă, oricum, acesta este viitorul. Suntem norocoși să avem în România o echipă care credea în digital cu mult înainte de apariția acestei crize și, astfel, nu a fost necesară o schimbare majoră a modelului de business.

Cum au fost influențate vânzările Sabon din țară din martie până în prezent?

Adina Lupașcu: Magazinul online a susținut singur 70% din cifra de afaceri a Sabon România pe perioada lockdown-ului și continuă să înregistreze o creștere medie de 180% față de aceeași perioadă a anului trecut. Magazinele, desigur, nu performează conform estimărilor noastre de început de an, din cauza închiderii și scăderii dramatice a traficului din mall-uri, însă furnizează o creștere de 18% LFL dacă excludem perioada de lockdown.

Cum s-au schimbat planurile de dezvoltare ale companiei?

Citeste si:
Schimbări la vârful Grupului Marionnaud: cine preia conducerea unuia dintre cei mai mari retaileri de cosmetice și parfumuri din Europa
Schimbări la vârful Grupului Marionnaud: cine preia conducerea unuia dintre cei mai mari retaileri de cosmetice și parfumuri din Europa

Adina Lupașcu: Continuăm cu deschiderea unui nou magazin la Brașov, conform contractului semnat în 2019, însă am amânat deschiderea celui de-al patrulea magazin în Praga și deschiderea primului magazin în Bratislava. Așteptăm, desigur, să întrevedem o stabilizare a situației înainte de a continua expansiunea în Europa Centrală și de Est.

În România există, în prezent, un magazin online și 17 magazine fizice Sabon în București, Cluj-Napoca, Galați, Ploiești, Constanța, Iași, Timișoara și Sibiu. În București sunt 8 magazine Sabon, amplasate în principalele mall-uri. În 2019, compania a înregistrat o cifră de afaceri de 8,8 milioane de lei și un profit net de 1 milion de lei. Lanțul are 85 de angajați.

În luna februarie, Consiliul Concurenței a autorizat cumpărarea Sabon Holdings de către francezii de la Yves Rocher. Astfel, grupul Rocher va comercializa în România mărcile Yves Rocher, Sabon, Flormar, Stanhome, Kiotis și Docteur Pierre Ricaud.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Rețeaua de cosmetice Sabon se extinde cu un nou magazin în complexul AFI Brașov, deși în pandemie magazinul online a susținut 70% din vânzări