Lectură de 3 minute

17 Oct 2022 - Interviuri și Analize

Retailerii, tot mai interesați de producătorii ultralocali. Ce recomandă aceștia autorităților

Viorela Pitulice

Abonează-te pe  

”Statul ar trebui să-i ajute pe micii producători cu centre de depozitare și sortare care să le faciliteze accesul în rețelele de retail”, susține Tiberiu Dănețiu, director marketing Auchan România. În cadrul companiei există deja un parteneriat cu producătorii ultralocali care acoperă cererea la nivel de localitate sau zone învecinate, un model de business la care au început să apeleze și alți comercianți.

Sursa foto: Auchan

După ce Ministerul Agriculturii condus de Adrian Oros nu a reușit să obțină finanțare prin Planul Național de Reziliență și Redresare (PNRR) pentru înființarea rețelei de opt depozite regionale în care producătorii își puneau atâta speranțe, acum, Marcel Boloș, ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, readuce în discuție acest proiect.

Boloș susține că a identificat surse de finanţare pentru construirea depozitelor regionale, iar una dintre ele este chiar componenta de împrumuturi din cadrul PNRR.

Nu doar producătorii așteaptă cu nerăbdare programul, ci și retailerii, care susțin că ar fi o mână de ajutor pentru micii fermieri, iar în plus, ar permite și prelungirea sezonului, destul de limitat acum.

Retail jobs

‘’Statul trebuie să susțină înființarea de centre pentru producători, unde aceștia să poată să-și vândă marfa. În primul rând, este nevoie de sprijin pentru depozitare, mai ales că nu avem decât o perioadă limitată din sezon produse din România’’, a declarat Tiberiu Dănețiu, director de marketing Auchan România, în cadrul unei conferințe de profil.

În oferta Auchan, există peste 20.000 produse alimentare românești din totalul de aproximativ 50.000 mărfuri de proveniență autohtonă. La acest moment, la legume, de exemplu, există 30 de filiere de produs, însă, numărul lor ar urma să crească semnificativ în perioada următoare.

‘’La acest moment, ne asigurăm din producție autohtonă: tomatele în proporție de 91%, cartofii - peste 90%, rădăcinoasele peste 85%. Lucrăm cu producători mici, medii și mari, iar pe lângă producătorii locali, avem producători ultralocali care livrează în magazinele din oraș sau în cele din zonele apropiate’’, a mai precizat Dănețiu.

Un alt retailer important care lucrează cu producătorii ultralocali este și Carrefour România, care a început recent parteneriatul cu Casa de Comerț Agroalimentar Unirea.

Citeste si:
Românii nu renunță la borduri, în ciuda inflației: creștere de 5% în domeniu, față de anul trecut
Românii nu renunță la borduri, în ciuda inflației: creștere de 5% în domeniu, față de anul trecut

„Carrefour, prin filosofia Act for Food, susține producătorii, cu scopul de a le oferi clienților produse proaspete și crescute local. La nivel național, echipele noastre de achiziții, programe și responsabilitate socială lucrează integrat pentru a crea un ecosistem sustenabil de parteneriate cu producătorii locali. În acest moment, eforturile noastre vin cu peste 1.300 de fermieri români, dintre care peste 600 producători sunt ultra locali”, afirmă Alina Gamauf, membru în Comitetul Executiv Carrefour România.

Casa de Comerț Agroalimentar Unirea a livrat, săptămâna trecută, primele produse de la fermierii români către Carrefour, de la cartofi albi, dovleac plăcintar, până la varză. În perioada următoare, programul va fi extins și către alte rețele de retail și la nivel de întreaga țară, au precizat oficialii de la Ministerul Agriculturii.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Retailerii, tot mai interesați de producătorii ultralocali. Ce recomandă aceștia autorităților