„Nu È™tiu cum, campaniile iniÈ›iate de autorități, de guvern, de asociaÈ›ii private, referitor la cumpărarea produselor româneÈ™ti nu au prins, nu au căpătat tracÈ›iune (...) Suntem foarte rău în percepÈ›ia publicului în ceea ce priveÈ™te produsele fabricate în România. Nu atât în percepÈ›ia, cât în comportamentul publicului.
Declarativ toÈ›i spunem, da, vreau să cumpăr produse româneÈ™ti, dar când ajung în supermarket È™i nu voi avea alternative, voi cumpără ce voi găsi, fără să mai fiu atent dacă roÈ™iile sunt produse în România, ouăle, carne si aÈ™a mai departe È™i voi cumpără ce îmi va veni la îndemână”, a declarat Horia CardoÈ™, CEO al Agroland, în cadrul retailArena, una dintre cele mai importante conferinÈ›e de business dedicate industriei de retail, FMCG È™i eCommerce.
CEO-ul Agroland a mai declarat în timpul evenimentului că percepÈ›ia sa este că românii sunt mai sensibili la preÈ› È™i mai puÈ›in la locul din care provine un produs pe care îl iau de raftul din magazine È™i îl adaugă în coÈ™ul de cumpărături. Acest obicei de consum generează o lipsă mai mare de interes față de produsele realizate în România, în detrimentul produse în afara țării.
„Din păcate importăm foarte mult. Asta la un moment dat È™i foarte curând. FAO (n.red. Food and Agriculture Organization- FundaÈ›ia de Agricultură È™i Alimente, un organism al ONU) prevede foarte clar că în 2022 sau 2023 vom avea o criză alimentară. Iar România, din poziÈ›ia în care importă 50% din produsele alimentare comercializate în reÈ›elele de magazine, se află într-o situaÈ›ie foarte fragilă.
Pe de altă parte, agricultura romanească e într-o creÈ™tere fantastică, inclusiv procentul în PIB e semnificativ, suntem a È™asea putere agricolă din Europa, suntem al zecelea exportator de cereale din lume, iar pe aceste realități se poate cosntrui o zootehnie care să livreze produse în reÈ›elele alimentare româneÈ™ti”, a mai precizat Horia CardoÈ™.
Managerul este de părere că încurajarea românilor de a opta pentru consumul mai multor produse româneÈ™ti trebuie să vină tot de la retaileri pentru că o rezolvare nu pare să vină prea curând de la autorități È™i de la guvern.
retailArena 2021: A Game of The Future, powered by Retail.ro È™i wall-street.ro, îl are ca Main Partner pe VTEX, iar Online Commerce Day Partner este FAN Courier. P3 Logistic Parks, Carrefour È™i Upswing sunt Gold Partners, DWF, eSolutions, Gun Media, Jysk, GLAMI, Iulius, Altex, eMAG Marketplace, SoftOne, Signify È™i Agroland sunt Silver Partners, iar Environ, Karcher, Simplify by KLG, BeeFast, MTH Digital, MerchantPro, Optimized, Colosseum È™i Nespresso sunt sponsori ai evenimentului.