Lectură de 3 minute

28 Jul 2023 - Interviuri și Analize

Reclame în malluri: cât costă și cât durează o campanie în centrele comerciale

Cristina Marin

Abonează-te pe  

V-ați întrebat vreodată cine se află în spatele reclamelor din malluri, cât durează ca un banner să fie montat sau ce înseamnă o campanie de advertising?! Ca să lămurim aceste aspecte, dar și care sunt costurile implicate, am stat de vorbă cu Georgian Drăghici, director de vânzări Brand Management, companie care oferă servicii de indoor advertising la nivel național. 

Sursa foto: unsplash.com

Georgian lucrează de circa 15 ani cu Brand Management și unul din principalele criterii în acest domeniu este, bineînțeles, creativitatea.

”Brand Management va împlini 20 de ani în 2024, iar totul a pornit de la timpul petrecut în lifturile clădirilor de birouri de-acum două decenii, lifturi învechite, care nu erau foarte rapide și care erau lipsite de culoare”, a declarat acesta, pentru retail.ro.

Astfel, au început discuțiile Brand Management cu agențiile de PR ale diferitelor tipuri de clienți.

Cât costă reclamele din malluri

Creativitatea costă, iar procesul durează. Practic, planningul pentru o campanie de advertising ar trebui realizat cu un an înainte, iar de regulă, cei de la Brand Management îl realizează în lunile octombrie - noiembrie.

”Este necesar să știi care sunt materialele puse la dispoziție, dar și ce materiale ar fi necesare în plus. De asemenea, trebuie să știi de cine ai nevoie în proces, ca să știi că te poți baza pe rețea”, a explicat Drăghici.

Totuși, acesta a precizat că pandemia a afectat acest flux, iar multe dintre campanii sunt cerute de pe o lună pe alta, din cauza nesiguranței clienților asupra bugetelor.

”Dată fiind această situație, viteza de răspuns trebuie să fie mult mai mare, iar resursele implicate depun mai mult efort. Implicit, costurile pentru munca depusă cresc”, a mai spus acesta.

Citeste si:
Mici la micul dejun, prânz și cină de 1 mai: cât costă o porție de mici anul acesta
Mici la micul dejun, prânz și cină de 1 mai: cât costă o porție de mici anul acesta

De obicei, fluxul pentru o campanie de advertising pornește de la brieful transmis de client (mall sau retailer, în speță), urmat de propunerile de spații date de Brand Management, alături de sugestiile legate de buget, în funcție de particularitățile fiecărui proiect.

”În principiu, noi putem implementa o campanie în maximum șapte zile de la momentul primirii tuturor celor necesare”, a completat Georgian.

De asemenea, Drăghici a precizat că o astfel de campanie de advertising, pentru de o lună, pentru București, pornește de la 7 - 10.000 de euro, ajungând la 15.000 de euro la nivel național.

Totodată, acesta sfătuiește clienții ca vizualurile campaniilor să fie schimbate o dată la două luni, deoarece ”consumatorul se plictisește”.

Mallurile ar trebui să vină cu noi metode de fidelizare

În prezent, generația Z este marele consumator de malluri, cu mențiunea că nu este și cel mai mare cheltuitor, deoarece preferă socializarea la diferite centre de activități. În continuare, familiile reprezintă cel mai mare cheltuitor, chiar dacă stau circa două în centrele comerciale.

”Shoppingul rămâne principala activitate pentru care oamenii calcă pragul mallurilor. Însă, în prezent, în centrele comerciale găsești aproape orice, de la servicii bancare la cele medicale. Totuși, mallurile ar trebui să mai lucreze la metodele de fidelizare a clienților, cum ar fi tombole, ore de parcare gratuite sau discounturi”, a mai spus Georgian.

Nu în ultimul rând, Drăghici a avertizat că ne confruntăm deja cu o criză, chiar dacă nu simțim din plin în România. Acesta este și motivul pentru care Georgian îndeamnă clienții Brand Management (și nu numai) să nu renunțe la comunicare, deoarece aceasta este vitală în relația cu consumatorul final. Totodată, acesta a precizat că Brand Management vrea să creeze ”o platformă în care toată lumea să găsească rapid publicitatea de care are nevoie”.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Reclame în malluri: cât costă și cât durează o campanie în centrele comerciale