Lectură de 3 minute

09 Jun 2022 - Interviuri și Analize

Real Foods vrea să ajungă la 12 băcănii în următorii trei ani: „Anul acesta trebuie să înțelegem schimbările care au loc în piață”

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

Lanțul de băcănii Real Foods, fondat în 2016, care are în prezent patru unități în București, vrea să ajungă în următorii trei ani la 12 spații și ia în considerare ca apoi să se extindă în afara Capitalei, odată cu creșterea afacerilor în anul 2021, care au trecut pragul de 10 milioane de lei.

Real Foods a deschis anul acesta cea de-a treia băcănie din București, pe strada Nerva Traian, ieșind astfel din zona de confort a nordului Capitalei. Pentru următorii trei ani, planul este să pună pe hartă încă opt unități și să ajungă la un total de 12, iar apoi să pună pe hârtie planul de extindere în afara Capitalei, în orașe precum Constanța, Brașov și Cluj.

Vrem să ajungem la 12 băcănii, în următorii trei-patru ani, în București, orașul care rămâne prioritatea noastră, pentru că orice dezvoltare în alte orașe ar veni cu costurile de rigoare. Ne orientăm să vedem în funcție de ce spații găsim. Anul acesta trebuie să înțelegem schimbările care au loc în piață din cauza inflației și ce volatilitate va fi la puterea de cumpărare a consumatorilor. Noi am resimțit în ultima vreme presiunea din partea furnizorilor și ne-am confruntat cu creșteri de costuri, creșteri de salarii, de utilități. Toate acestea au un impact și trebuie să vedem cum ne afectează veniturile”, a declarat pentru Retail.ro fondatorul Mircea Draja.

Real Foods a început cu un magazin online, deschis în 2016, pentru a pune clienții de la oraș în contact cu micii producători. E-commerce-ul rămâne în prezent una dintre prioritățile businessului, care a deschis la finalul lui 2017 primul magazin fizic, ca un experiment și a investit ulterior în trei noi unități fizice. Canalul online de vânzări a crescut cel mai mult în perioada de lockdown din pandemie, apoi a scăzut și a rămas peste nivelul dinainte de 2020. Acum reprezintă undeva la 20-25% din vânzări, în funcție de sezon.

90% din portofoliul Real Foods este românesc

Circa 90% din portofoliul de produse al băcăniei, ce cuprinde 2.000 de SKU-uri, este românesc. Compania are în site o secțiune numită „Direct de la producător”, de unde oamenii pot comanda produse care nu sunt în magazine și care se livrează de la ferme. Planul este să crească această secțiune.

„Misiunea noastră este de a găsi mici producători și de a-i ajuta să crească. Avem în continuare multe proiecte de colaborare și momentan suntem nevoiți să le refuzăm, pentru că nu avem spațiu”, explică Draja.

Afaceri în creștere pentru Real Foods

Anul trecut, lanțul de băcănii, care are 30 de angajați, a înregistrat o creștere a cifrei de afaceri de 29,8%, trecând de pragul de 10,7 milioane de lei, iar pentru acest an așteaptă tot o creștere double-digit, în funcție de evoluția economică.

„Targetul nostru este să creștem anul acesta double digit, cu circa 20%. Cu noul magazin, sperăm să ne atingem obiectivul, dar trebuie să remarcăm ce schimbări sunt în piață. (...) Există o cerere în creștere pentru produse organice, în special pentru copiii mici și observăm din ce în ce mai mulți producători certificați Bio în România. Bineînțeles, vânzările nu sunt doar la produse Bio, pentru că sunt și prețurile mai mari la produsele certificate organice. (...) Noi ne-am confruntat cu o serie de creșteri din partea producătorilor. Am absorbit o parte din creșteri, dar o parte s-au văzut la raft”, a precizat Draja.

Citeste si:
Auchan va folosi un camion electric ușor pentru transportul mărfurilor în București
Auchan va folosi un camion electric ușor pentru transportul mărfurilor în București

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Real Foods vrea să ajungă la 12 băcănii în următorii trei ani: „Anul acesta trebuie să înțelegem schimbările care au loc în piață”