Lectură de 2 minute

21 Dec 2023 - Interviuri și Analize

Radu Lăzăroiu, directorul general Borsec, despre SGR: Este un sistem bolnav și labil încă din start!

Mădălina Dinu

Abonează-te pe  

Sistemul Garanție-Returnare (SGR) sau sistemul garanției de 50 de bani a început să funcționeze din 30 noiembrie, fiind considerat cel mai mare proiect de economie circulară al României. Pentru Radu Lăzăroiu, directorul general Borsec, SGR-ul „este un sistem bolnav și labil încă din start”. Mai mult, acesta a declarat că pentru 2024 nu are așteptări pozitive.

 

Sursa foto: Borsec

Pentru producătorul Borsec, anul acesta a fost unul cu multe piedici și probleme, potrivit directorului general Radu Lăzăroiu. Dacă în 2020, la începutul pandemiei, Romaqua Group înregistra vânzări cu 40% mai mari, anul acesta, „măsurile politice, pachetele fiscale haotice, creșterile de accize și TVA”, împreună cu taxa pe zahăr, au făcut din 2023 o perioadă extrem de dificilă pentru companie.

„Pentru anul următor, perspectivele sunt sumbre. Efectele le vom suporta intens în 2024, iar la asta se adaugă și Sistemul de Garanție-Returnare al RetuRo, un sistem bolnav și labil încă din start”, a declarat Lăzăroiu, pentru retail.ro.

Sistemul Garanție-Returnare, introdus în România de la 30 noiembrie – altfel spus, sistemul garanției de 50 de bani – pare să ridice nu doar semne de întrebare, ci și nemulțumiri, atât în rândul consumatorilor cât și al firmelor.

Mai precis, până la 30 iunie 2024 ar trebui să nu mai găsim decât băuturi în ambalaje cu marcaj SGR. Obiectivul este acela de a colecta cel puţin 65% dintre ambalajele SGR puse pe piaţă anul viitor, peste 80% în 2025 şi peste 90% în 2026 – cel puțin, așa speră Ministerul Mediului.

Cât va costa o sticlă de apă în 2024

În altă ordine de idei, Radu Lăzăroiu a menționat că, ținând cont de contextul macro-economic actual, ne putem aștepta la scumpiri ale produselor între 5 și 10%.

În ceea ce privește portofoliul Romaqua, Lăzăroiu a specificat că nu va adăuga produse noi, deocamdată. De asemenea, acesta a dăugat că produsele Borsec sunt comercializate în șase țări europene.

Romaqua deține în portofoliu băuturile răcoritoare carbogazoase Giusto, Brifcor, Cico și Quick Cola, băuturile răcoritoare necarbogazoase Giusto Natura și Giusto Natura Plus, apele minerale naturale Stânceni, Aquatique și Borsec, cafeaua Metropolitan, dar și berile Albacher și "Dorfer".

Citeste si:
AQUILA finalizează preluarea Parmafood
AQUILA finalizează preluarea Parmafood

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Radu Lăzăroiu, directorul general Borsec, despre SGR: Este un sistem bolnav și labil încă din start!