Radu Biru a afirmat că scumpirile au fost ultima șansă, întrucât, în final, nu au mai putut face fața. În acest context, Via Viticola a ajuns la creșteri de circa 8%, însă compania speră să ieftinească produsele în funcție de cum vor evolua lucrurile în continuare, prin lanțul de distribuție sau cu ajutorul renegocierilor costurilor.
Am scumpit pe fondul războiului, pe fondul pandemiei, iar furnizorii au mărit prețurile la absolut tot ceea ce înseamnă materie primă. Am încercat să contracarăm lucrurile, am optimizat producția în sine, am încercat să aducem niște roboți, am mai înlocuit oameni, am încercat să optimizăm costurile, am renegociat contractele, dar nu am reușit să să ținem prețurile pe loc.
Radu Biru, director de vânzări Via Viticola
Întrebat ce canal de vânzare funcționează mai bine pentru vânzarea vinului, Biru a spus că, deși vânzările online au funcționat în perioada pandemiei, acum se află pe un trend descendent.
„Încercăm să găsim personalizarea fiecărui lanț de vânzare. În mediul online există încă o linie dreaptă, cu mici modificări, dar noi avem o vizibilitate foarte bună. Ne vede toată lumea, oricând, online sau offline, iar produsul poate ajunge la consumator în 24 sau maximum 48 de ore”, a adăugat acesta.
În ceea ce privește etichetarea produsului, Radu Biru spune că pentru vin este mult mai simplu decât pentru alimente.
„Etichetele noastre sunt în conformitate cu legea. Veți ști cu ușurință cantitatea de zahăr din fiecare vin. Dacă vorbim despre un vin sec, vinurile noastre au între un gram, de exemplu, Aligoté-ul, și ajung până la 3 grame în cazul vinurilor roșii. Când scrie dulce, acolo este un vin-desert. Într-adevăr, trebuie să duci la sală după ce îl consumi. Dar, oricum, vinurile și băuturile care conțin zahăr au calorii multe”, a conchis acesta.
Vintruvian Estates preia Cramele Mennini și Histria
Conferința Retail Logistics & FMCG: From logistic challenges to understanding the consumer’s behaviour a fost organizată de Retail.ro și Wall-Street.ro, în parteneriat cu DKV.