Lectură de 6 minute

02 Feb 2022 - Interviuri și Analize

Producătorul român de echipamente sportive de ski Strindberg crește prețurile produselor cu până la 20% în 2022 și lansează o colecție de echipamente sportive de lux

Roxana Vasile

Abonează-te pe  

Producătorul român de echipamente sportive pentru iarnă Strindberg are în plan lansarea unei colecții de lux pentru bărbați și femei pentru sezonul 2022-2023 și creșterea prețurilor produselor cu 10-20%. Compania vrea să crească cu 10-15% cifra de afaceri în 2022 și își propune ca 88% din producție să fie realizată sub marca proprie anul acesta, cu mai puține colaborări în regim Iohn, spune Dan Cotfas, directorul companiei, într-un interviu pentru Retail.ro.

Producător român de îmbrăcăminte și echipamente sportive pentru iarnă produce sub această marcă peste 40.000 de articole pe an, dintre care aproximativ 80% merg către export. Strindberg a dezvoltat o rețea de magazine de retail de echipamente sportive partenere prin care vinde în mai multe țări din Europa, precum Italia, Austria, Germania și Marea Britanie. Compania estimează vânzări de aproximativ 6,1 milioane de lei.

Strindberg crește prețurile produselor

Producătorul român susține că va crește prețurile produselor cu 10-20% în 2022, în funcție de modele și în funcție de prețurile furnizorilor de materie primă și materiale. Pentru începutul de an, producătorul român a lansat o campanie de reduceri, atât în magazinul online, cât și în magazinul de la Toplița, județul Harghita.

Producătorul resimte problemele din lanțul de aprovizionare: au existat întârzieri la livrarea țesăturilor de până la două luni, lucru care a dus la o temporizare a proceselor de producție. În plus, au existat scumpiri ale materiilor prime, pe fondul pandemiei. Prețurile materiilor prime - țesături, fermoare și accesorii - s-au dublat sau chiar triplat anul trecut.

Retail jobs

,,Am preferat să nu facem rabat de la calitate doar pentru a produce și atunci ne-am adaptat ritmul, alternând perioadele de scădere a ritmului de producție cu cele de accelerare. În orice situație, ne-am asigurat că putem livra produse de calitate premium, în conformitate cu cererea din piață. Pentru noi a fost primordial să menținem în permanență nivelul de calitate și atunci ne-am asumat aceste fluctuații de prețuri'', a explicat Dan Cotfas.

Mai multe produse sub marcă proprie

Citeste si:
Vânzările producătorului de vin Purcari au crescut cu 7% în prime trei luni din an, în România
Vânzările producătorului de vin Purcari au crescut cu 7% în prime trei luni din an, în România

Compania produce în regim Iohn și pentru diverse branduri precum Prada, Moncler și Emporio Armani, 20% din vânzări fiind generate din acest segment. Cu toate acestea, producătorul vrea să renunțe la acest regim de colaborare.

,,Principalul motiv (n. red. pentru care vor să renunțe le regimul Iohn) este faptul că produsele marca Strindberg sunt din ce în ce mai apreciate și mai căutate. Avem, printre clienții noștri fideli, cluburi și școli de schi, echipe de monitori de schi, instructori, echipe de salvamont. În plus, produsele noastre au căpătat o popularitate tot mai mare și printre practicanții de sporturi de iarnă, profesioniști sau pasionați.

Din moment ce observăm o cerere tot mai mare pentu produsele noastre, este normal să ne concentrăm producția înspre acestea. Obiectivul nostru este ca, până la finalul anului 2022, să ajungem la un procent de 88% din producție realizată sub marca proprie Strindberg'', a spus Cotfas.

Strindberg lansează o colecție de echipamente de ski de lux

Pentru sezonul următor, 2022-2023, Strindberg are în plan lansarea unei colecții de lux pentru bărbați și femei.

,,Avem o experiență vastă în producția articolelor de îmbrăcăminte de lux, pentru că am produs de foarte mulți ani în regim lohn pentru unele dintre cele mai renumite branduri luxury. Brandul Strindberg este unul deja recunoscut prin calitatea produselor, iar acum dorim să ne adresăm și zonei de îmbrăcăminte luxury'', a mai spus fondatorul Strindberg.

În plus, compania are un proiect în desfășurare de personalizare a echipamentelor sportive, în funcție de preferințele clienților. ,,Momentan, nu avem această opțiune implementată, dar am identificat această nevoie în piață și avem un proiect în desfășurare în acest sens'', a mai explicat directorul companiei.

Hainele cu puf de gâscă, cele mai căutate produse

Printre categoriile de produse cele mai bine vândute de Strindberg se numără hainele de puf de gâscă, care reprezintă aproximativ 35% din total, în timp ce hainele de ski reprezintă 40% din total.

În mod tradițional, cele mai multe vânzări Strindberg au loc în perioada octombrie - februarie a fiecărui an, însă compania are în plan și lansarea unei colecții de haine care să includă și articole vestimentare outdoor pentru vară, precum și îmbrăcăminte tehnică care să asigure protecție împotriva condițiilor de vânt și ploaie. Pentru acestea, producătorul va folosi, de asemenea, materiale premium și țesături cu două sau trei straturi.

Magazinul online aduce 11% din vânzări

Producătorul are opt puncte de desfacere în țară, prin magazine partenere, dar nu are în plan deschiderea de noi magazine.

Compania are și un magazin online prin care reușește să vândă echipamentele sub marcă proprie, fie că este vorba despre echipamente de ski sau geci și pantaloni de iarnă. Procentul vânzărilor realizate prin magazinul online Strindberg reprezintă 11% din totalul vânzărilor, iar compania estimează creșterea acestuia în 2022.

,,În acest moment dorim să ne concentrăm mai mult pe magazinul online, în primul rând pentru că am observat creșterea acestui segment de vânzare, în mod general, dar și creșterea vânzărilor prin magazinul nostru online. Pe site-ul nostru, schiorii profesionști, dar și amatorii sporturilor de iarnă pot găsi colecțiile complete Strindberg și livrăm întotdeauna foarte rapid'', a mai spus directorul Strindberg.

Pentru anul 221, compania a avut o cifră de afaceri de peste 6,1 milioane de lei, iar pentru anul 222 își propune o creștere de 15-20% față de anul precedent.

Articolele de îmbrăcăminte Strindberg sunt produse la fabrica de confecții din Toplița, județul Harghita și ajung în țări precum Italia, Austria, Germania, Finlanda, Marea Britanie, etc. Materialele folosite pentru confecționarea produselor sunt țesături profesionale, fabricate în Japonia, potrivit companiei.

Produsele Strindberg pot fi găsite în nouă magazine din țară, situate în: Alba, Baia-Mare, Brașov, Otopeni, Predeal, București și Toplița (Harghita), dar și în propriul shop online. În ceea ce privește producția, Strindberg utilizează forța de muncă din zonă (Toplița), având aproximativ 90 de angajați.

Strindberg, brand sub care operează compania DANICO SRL, este printre puținele branduri românești care exportă echipamente premium pentru schi și outdoor.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Producătorul român de echipamente sportive de ski Strindberg crește prețurile produselor cu până la 20% în 2022 și lansează o colecție de echipamente sportive de lux