Lectură de 5 minute

12 Jan 2023 - Interviuri și Analize

Producătorul român de cosmetice hoteliere pe care pandemia l-a împins în retail

Cristina Marin

Abonează-te pe  

Povestea afacerii CAHM Europe, fondată în 2009, a început cu visul fondatorului Andrei Severin de a investi într-un hotel. În timp ce analiza piața, a observat că ofertei de produse cosmetice pentru hoteluri îi lipsea varietatea, așa că a decis să profite de această oportunitate. A început importând produse de profil din China, însă o situație în care a primit o comandă cu flacoane goale l-a determinat să înceapă producția locală. 

Sursa foto: CAHM

”Nu a fost ușor să pornim afacerea, la început nici nu înțelegeam foarte bine legislația din domeniul de activitate. În plus, am pornit de la chitanțe de 20-30 de lei, sume foarte mici pentru un business”, a declarat Andrei Severin, într-un interviu Retail.ro.

Impactul pandemiei asupra industriei de HoReCa l-a forțat pe Severin să se orienteze către sectorul de retail. Acest lucru a necesitat o serie de investiții, precum cea într-un utilaj nou pentru adaptarea producției de la săpunuri de 15-20 de grame la săpunuri de 150 de grame, precum și pentru creșterea capacității, pentru a produce până la o tonă de săpun solid pe oră.

Decizia de reinventare a contribuit la transformarea business-ului într-unul mai profitabil decât în primul deceniu de funcționare.

Retail jobs

”Am știut că pandemia ne va lovi și pe noi încă de când apăreau știrile din Italia. Rezervările se tot anulau, hotelurile se închideau și ne-am reprofilat, într-o formă sau alta. Când totul s-a închis, am rămas cu 80 de tone de săpun lichid pe stoc. Am sunat la toate spitalele și am întrebat dacă au nevoie și am trimis gratuit”, a mai spus Severin.

În plus, pentru că materialele de protecție erau la mare căutare, iar producătorii români erau suprasolicitați, CAHM Europe a decis să înceapă și producția de dezinfectanți și măști de protecție, disponibile și în retail.

De la pandemie la război

Nici bine nu s-a obișnuit cu industria de retail, că Severin a trebuit să facă față provocărilor generate de războiul din Ucraina.

”În 2018, am semnat un contract cu un partener din Ucraina, comanda produse de circa 25.000 de euro pe an. Însă, în ciuda situației, nu am renunțat la parteneriat și am livrat și în 2022 de aproape 10.000 de euro”, a precizat antreprenorul.

Citeste si:
Produsele P&G se vor scumpi din nou, în ciuda scăderii cererii pentru detergenți. CFO: Oamenii nu vor înceta să își spele hainele
Produsele P&G se vor scumpi din nou, în ciuda scăderii cererii pentru detergenți. CFO: Oamenii nu vor înceta să își spele hainele

Totodată, acesta menționează că principala consecință a conflictului armat, în ceea ce privește businessul său, are legătură cu costul transporturilor.

”Costurile pentru transporturi în zonă, și nu numai, au crescut foarte mult, chiar și de trei-patru ori față de prețul de dinainte de război”, a completat Severin.

Din băile hotelurilor, pe rafturile retailerilor

În prezent, o parte din produsele CAHM se află pe rafturile retailerilor din România, un prim exemplu fiind Penny, dar și Cora sau Kaufland și Profi.

”Aproape 60% dintre hotelierii români foloseau produsele Sense în unităților lor de cazare. Prin urmare, am ales să pariem tot pe Sense și în retail”, a mai spus Severin.

Antreprenorul precizează că, deși nu există produsul perfect în nicio industrie, pentru cosmeticele sale încearcă să scoată tot ce e mai bun.

”Pentru săpunul catifelant Sense au fost necesare 42 de formule, asupra cărora am tot gândit. În cele din urmă, ne-am decis asupra variantei 38 din cele propuse de colegii mei de la producție”, a adăugat antreprenorul.

Un alt brand care a intrat ”timid” în retail este și Botanika, o marcă premium, așa cum o definește Severin.

”De la Botanika nu ne așteptăm la vânzări peste noapte și volume. Este o marcă premium, nu una accesibilă precum Sense”, a explicat acesta.

Interesul în creștere față de un mediu mai sănătos s-a concretizat recent și prin lansarea noii game Nordic Swan, care reprezintă angajamentul CAHM Europe la un drum către sustenabilitate, ghidat de responsabilitatea și recunoștința față de natură. O altă dovadă în acest sens este reprezentată de lansarea pe piața cosmeticelor de retail a săpunului lichid Sense cu 99,3% ingrediente naturale, în ambalaj BIOpet imprimat serigrafic cu vopsea non-toxică, utilizată și în procesul de fabricație al jucăriilor pentru copii, care a fost votat produsul anului 2022 pentru inovație.

Nu în ultimul rând, CAHM se pregătește pentru lansarea unor dischete demachiante cu apă micelară, un produs ready to use. Alături de acestea, pe lista de noi produse se numără și geluri spumante pentru hoteluri de lux, în spatele cărora se află circa 3 ani de muncă.

„În cadrul gamei Sense, urmează să lansăm trei produse noi: dischete demachiante impregnate cu apă micelară, geluri de duș de tip spumă și încă unul surpriză. În paralel, pentru că ne dorim să protejăm și mai mult mediul, pe lângă energia utilizată pe care o achiziționăm de la un producător exclusiv de energie verde, am început să investim în panouri solare în incinta fabricii”, a adăugat Severin.

Gamele CAHM de cosmetică hotelieră sunt: Sense, Botanika, Omnia și Holiday Care. În zona de retail, pe lângă Sense, gamele dedicate sunt Smoos și Săpun de-ăla bun – ce include produse cu specific tradițional românesc, vândute cu predilecție pe piața locală. Produsele sunt prezente în cele mai cunoscute lanțuri farmaceutice, hypermarketuri, precum și în benzinării. De asemenea, compania Cahm produce pentru companii precum BIC Graphics, Tailor of London și colaborează cu retaileri printre care: Penny, Metro, DM Drogerie Markt, Dedeman și OMV.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Producătorul român de cosmetice hoteliere pe care pandemia l-a împins în retail