Lectură de 4 minute

28 Mai 2024 - Interviuri și Analize

Producătorul Milka și Oreo va micșora produsele până în 2025. Mateja Podgornik, Mondelez: Ne-am gândit la varianta de porții „inteligente”

Mădălina Dinu

Abonează-te pe  

Mateja Podgornik a preluat funcția de director general al Mondelez International în România și Slovenia începând cu ianuarie 2023. Cu o experiență vastă și variată în cadrul Mondelēz, aceasta a declarat într-un interviu pentru retail.ro că ceea ce apreciază cel mai mult la industria alimentară este faptul că există întotdeauna oportunități de a inova și de a se adapta. În acest sens, reprezentanta companiei a anunțat că produsele vor suferi o serie de schimbări notabile până în 2025. 

 

Sursa foto: Shutterstock

Știm că sectorul alimentelor de tip snack este cea mai competitivă categorie, iar inovația este esențială și în acest sector, deoarece preferințele și obiceiurile consumatorilor se schimbă foarte repede. Așa că trebuie să inovăm și să ne reînnoim în mod constant.

Mateja Podgornik, director general pentru România și Slovenia la Mondelez International

Sursa Foto: Mondelez

Ultimul deceniu a fost marcat de schimbări semnificative în obiceiurile alimentare ale consumatorilor, iar creșterea semnificativă a frecvenței gustărilor a creat oportunități uriașe pentru companiile de snacking.

Consumul global de snack-uri a crescut cu peste 5,5 milioane de tone în ultimii patru ani, de la 62,3 milioane de tone în 2019 la aproximativ 68 de milioane de tone până la sfârșitul anului 2023. Având în vedere această popularitate, nu este surprinzător faptul că veniturile generate de acest sector au cunoscut aceeași tendință pozitivă. Potrivit statista.com, numai în 2023, vânzările globale s-au ridicat la aproximativ 539,5 miliarde de dolari și se așteaptă să depășească pragul de 733 de miliarde de dolari în doar cinci ani.

„În urmă cu cinci-zece ani, consumatorii luau mese tradiționale de trei ori pe zi. În ultimii ani, obiceiurile de a servi gustări s-au schimbat și ele. Știm că sectorul gustărilor este cel mai dinamic, cu o creștere mai mare decât toate celelalte categorii, și este, de asemenea, cel în care inovația este esențială, deoarece preferințele și obiceiurile consumatorilor se schimbă rapid. Încă două date interesante: 88% dintre consumatori servesc gustări o dată pe zi și 66% chiar de două ori pe zi. Consumul de gustări a crescut și este absolut necesar să se adopte noi obiceiuri, iar noi am venit cu ideea de porții inteligente. Alimentația sănătoasă este o tendință importantă pentru produsele de tip snack și plănuim să producem până la 100% din portofoliul nostru în porții inteligente sau să marcăm pe ambalaj informații despre porție, până în 2025. Acest lucru înseamnă că fiecare porție va avea maximum 200 de grame. De asemenea, implementăm o etichetare atentă, astfel încât să fie foarte clar pentru consumator ce conține fiecare gustare și care este dimensiunea porției”, a declarat Mateja Podgornik, director general Mondelez International pentru România și Slovenia.

Citeste si:
Colectarea selectivă pentru deșeuri textile devine obligatorie în România
Colectarea selectivă pentru deșeuri textile devine obligatorie în România

„State of Snacking”, un studiu global privind tendințele de consum lansat de Mondelez, arată că, în ciuda actualei incertitudini economice globale, consumatorii continuă să acorde prioritate, să cumpere și să prefere gustările.

Mai mult, datele din raportul „State of Snacking” demonstrează că 67% dintre consumatori caută produse care să îi ajute să controleze mărimea porțiilor, în timp ce 94% dintre tinerii din Generația Z consumă cel puțin o gustare pe zi. Având aceste date în vedere, obiectivul pe termen lung al companiei este ca 100% din vânzările sale să provină din gustări care promovează consumul conștient în ceea ce privește porțiile, prin intermediul gustărilor ambalate individual. Prin strategia Mindful Snacking, Mondelez a abordat patru direcții către un stil de consum responsabil:

  • Promovarea consumului de porții inteligente și a comportamentului conștient prin intermediul snack-urilor ambalate individual și a informațiilor de pe etichetă privind gustările conștiente.
  • Îmbunătățirea ingredientelor și a profilului nutrițional.
  • Oferirea de opțiuni de gustări consumatorilor care să răspundă nevoilor lor în schimbare.
  • Marketing responsabil, în conformitate cu standarde etice înalte.

În altă ordine de idei, Podgornik a subliniat, de asemenea, că Mondelez depune eforturi pentru a reduce utilizarea plasticului și pentru a crește reciclarea ambalajelor sale, ca parte a angajamentului său față de mediu.

În ceea ce privește taxa pe zahăr, reprezentanta companiei a explicat că Mondelez trebuie să țină cont de acest lucru atunci când dezvoltă și stabilește prețul produselor sale pentru a se asigura că acestea rămân accesibile pentru consumatori.

„Inflația și taxele afectează costurile de producție și prețurile produselor, modificând comportamentul de cumpărare al consumatorilor. Mondelez trebuie să gestioneze aceste fluctuații pentru a menține echilibrul între costuri și confortul consumatorilor", a conchis reprezentanta companiei.

Mondelez operează în 49 de țări europene, cu un total de 61 de fabrici pe bătrânul continent și aproximativ 34.000 de angajați. Mondelēz International, Inc. comercializează gustări în aproximativ 150 de țări din întreaga lume. Cu venituri de aproximativ 36 de miliarde de dolari în 2023, MDLZ conduce viitorul snacking-ului, cu branduri globale și locale de referință, precum biscuiții și gustările coapte OREO, Rittz, LU, Clif Bar și Tate's Bake Shop și ciocolata Cadbury Dairy Milk, Milka și Toblerone.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Producătorul Milka și Oreo va micșora produsele până în 2025. Mateja Podgornik, Mondelez: Ne-am gândit la varianta de porții „inteligente”