Lectură de 6 minute

13 Aug 2020 - Interviuri și Analize

Povestea Deplin, brandul românesc de cosmetice naturale care a ajuns în finala unei competiții internaționale

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

O ingineră chimistă, profesoară de liceu a început, în urmă cu zece ani, să cerceteze rețete pentru cosmetice naturale, din plante, dedicate persoanelor cu piele sensibilă, pentru a crea alternativa la produsele chimice regăsite în comerț. Anul trecut, după obținerea unei investiții prin programul Startup Plus, Gabriela Oprescu a fondat, împreună cu familia, brandul Deplin, iar unul dintre produsele ei a ajuns în finala competiției internaționale Free From Skincare 2020.

Gabriela Oprescu a absolvit Facultatea de Chimie și a lucrat ca profesoară în cadrul liceului tehnologic din Ploiești, unde a predat disciplina Protecția Mediului. În anul 2011, a urmat un curs de formare în cadrul Facultății de Farmacie din Barcelona, numit Plant Biodiversity and Health, unde a descoperit secretele fabricării manuale a cosmeticelor naturale. Orele de practică ale acestor cursuri au venit să completeze experiența anterioară de laborator și studiile proprii.

Inginera a continuat să studieze și să creeze rețete cosmetice în laborator, iar produsele le oferea familiei și prietenilor. În 2019, ea a fondat afacerea cu cosmetice naturale Deplin, odată cu primirea unei finanțări prin programul Startup Plus, în valoare de 40.000 de euro. Echipa care a pus bazele noului proiect a fost familia ei, soțul și cele două fiice, așa că drumul a început fără experiență, dar cu multă susținere.

„Oportunitatea de finanțare m-a ajutat să transform o pasiune într-o afacere, iar cosmeticele pe care le cream pentru mine și persoanele dragi ajung acum la atât de multe persoane. Este un vis împlinit”, povestește Gabriela Oprescu.

Afacere de familie cu ingrediente locale

Gabriela Oprescu creează produsele cosmetice în laboratorul din orașul Urlați, Prahova, alături de o echipă restrânsă care o ajută cu tot procesul, de la achiziționarea plantelor și ingredientelor naturale de la producătorii locali, până la ambalarea și operarea comenzilor. Procesul de fabricație este manual. Echipa colaborează cu laboratoare cosmetice pentru realizarea analizelor fizico-chimice, bacteriologice și de stabilitate, dar și cu medici și farmaciști cu experiență.

Toate ingredientele naturale folosite în producție sunt certificate Ecocert, cele mai multe dintre acestea având proveniență locală. O parte din ingrediente sunt obținute direct din plante în laboratorul propriu: extracte, macerate, infuzii. Uleiul de măsline este adus dintr-un sat din Grecia.

„Produsele Deplin nu conțin niciun fel de substanță chimică. Inclusiv pentru conservarea acestora folosesc uleiuri esențiale cu rol conservant, precum uleiul de rozmarin, vitamina E naturală și o selecție de uleiuri esențiale cu acțiune antibacteriană și antifungică cu spectru larg”, explică inginera chimistă.

Durata de valabilitate a produselor este între 6 și 12 luni. Având în vedere că produsele nu conțin conservanți chimici, pentru a prelungi durata de viață în condiții normale de păstrare, sunt folosite recipiente din sticlă Miron Violett Glas, sticla violet fiind un filtru natural care permite conservarea proprietăților nutritive ale ingredientelor, oferind protecție împotriva proceselor de îmbătrânire favorizate de lumina soarelui și a luminii artificiale.

Citeste si:
Cele mai importante 5 tendințe de îngrijire a pielii în 2024
Cele mai importante 5 tendințe de îngrijire a pielii în 2024

Săpunul antibacterian, în topul vânzărilor în pandemie

Primul contact cu clienții a fost la târgurile de produse naturale organizate în diverse locații din București, unde au fost oferite spre testare produsele, iar oamenii au aflat despre modul și beneficiile produselor.

„Oamenii au început să cumpere, apoi să recomande mai departe familiei și prietenilor. Primesc zilnic mesaje și mail-uri despre modul în care cosmeticele Deplin au ajutat în ameliorarea anumitor probleme dermatologice sau la menținerea sănătății pielii. Îmi scriu inclusiv cadre medicale sau specialiști din industria beauty care au cumpărat produsele. Faptul că suntem atât de mult expuși la substanțe chimice a crescut foarte mult rata reacțiilor alergice, iar cosmeticele Deplin sunt apreciate în mod special de persoanele cu piele sensibilă sau care dezvoltă intoleranță la compușii chimici din cosmetice”, spune antreprenoarea.

Recent, Deplin a lansat o cremă cu protecție solară, o cremă anticelulitică, două unturi de corp și o mască de păr, pe care înainte de a le lansa spre vânzare, le oferă clienților sub formă de mostră, drept cadou la comenzile plasate sau la târgurile la care participă.

Săpunurile, și nu doar cel antibacterian, au fost printre cele mai vândute produse în prima parte a perioadei de izolare. De asemenea, crema de mâini și corp cu rol reparator și unguentul 11 plante au fost și continuă să fie bestsellere. Deplin a avut chiar o comandă de 1.500 de astfel de creme de mâini, de față și unguente, pe care unul din parteneri le-a oferit medicilor din prima linie.

„Dacă în prima etapă a pandemiei, cu toții am fost preocupați în mod special de nevoile de bază, comportamentul de consum s-a modificat dupa prima undă de șoc. Petrecând mai mult timp în casă, am căutat să suplinim vacanțele sau ocaziile de socializare cu mici plăceri ale vieții, printre care se regăsesc și ritualurile de înfrumusețare. Tocmai de aceea, pot spune că, începând cu luna mai, toate produsele Deplin au beneficiat de o cerere similară”, explică Gabriela.

Investiție de 45.000 de euro în cosmetice naturale

Pe lângă cei 40.000 euro din programul Startup Plus, Gabriela a mai investit aproximativ 5.000 euro în dotarea laboratorului și acțiuni de marketing, precum crearea identității vizuale și a unui magazin online. În cele 8 luni de activitate, vânzările se ridică la aproximativ 15.000 euro și ar putea crește cu 30%-40% în următorul an, analizând rata de creștere a vânzărilor online și oportunitățile de extindere a distribuției.

În curând, cosmeticele Deplin se vor regăsi în cât mai multe locuri, inclusiv sub formă de linie creată special pentru un anumit partener sau proiect. Pe termen lung, Deplin vrea să se extindă pe plan internațional.

Consumatorul român a devenit tot mai informat și mai selectiv cu privire la alegerile sale, în special cu produsele care pot afecta sănătatea. A descoperit importanța citirii informațiilor de pe eticheta produselor și se îndreaptă tot mai mult către un stil de viață sănătos. Această tendință va continua.

Pe de altă parte, mărcile românești se bucură tot mai mult de susținerea formatorilor de opinie și a publicului. Iar faptul că natura a fost atât de generoasă cu noi și ne oferă ingrediente valoroase care au nevoie de o procesare minimă amplifică acest context favorabil. Da, există potențial în piață”, spune Gabriela.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Povestea Deplin, brandul românesc de cosmetice naturale care a ajuns în finala unei competiții internaționale