Astfel, potrivit Hospitality Culture Institute, trendurile industriei ospitalității nu vor mai fi influenÈ›ate doar de evoluÈ›ia pandemică, ci È™i de o serie de factori pozitivi care È›in È™i de strategia de business. “Antreprenorii È™i investitorii din industria ospitalității s-au adaptat È™i găsesc în fiecare lună metode noi de a-È™i È›ine business-urile în picioare. Sectorul HoReCa se pregăteÈ™te pentru o revenire cu adevărat în V în 2021, punctul de jos fiind iarna aceasta. Industria ospitalității nu poate să scadă mai jos de atât, acesta reprezentând, în acelaÈ™i timp, un moment ideal pentru cei ce doresc doresc să investească în sector. Principalii vectori de creÈ™tere ai pieÈ›ei de food service în 2021 vor fi dezvoltarea delivery È™i take-away È™i deschiderea interioarelor È™i a restaurantelor hotelurilor care au fost închise 6 luni anul acesta”, a declarat Florin Maxim, fondator al Hospitality Culture Institute.
Sectorul delivery reprezintă 50% din totalul pieței
Dacă în 2019 sectorul de delivery reprezenta doar 10% din industrie, în doar 6 luni de la izbucnirea crizei sanitare acest sector s-a triplat È™i poate absorbi peste 40% din piaÈ›a HoReCa în prezent, potrivit calculelor Hospitality Culture Institute.
Astfel, dacă în 2020 sectorul delivery a reprezentat 50% din totalul pieÈ›ei de food service, în 2021 ponderea va fi de 30% în contextul în care celelalte sectoare de activitate vor creÈ™te ca pondere.
Potrivit Hospitality Culture Institute, criza a împărÈ›it jucătorii din industrie în trei categorii:
Antreprenorii care s-au luptat să-È™i È›ină brandul viu È™i în permanent contact cu consumatorii, identificând soluÈ›ii È™i oportunități de vânzare. AceÈ™tia se vor constitui în viitoarele staruri ale industriei anul viitor. Surplusul de venituri pe liniile identificate în criză, peste cel generat de activitatea obiÈ™nuită, va fi baza dezvoltării pe orizontală în contextul revenirii economice.
Investitorii pe care iarna i-a luat prin surprindere È™i care nu vor reuÈ™i sa redeschida în primăvara pentru ca au consumat toate resursele de voinÈ›a È™i bani.
Antreprenorii care au închis operaÈ›iunile la începutul pandemiei È™i care vor deschide în 2021 sub alt brand, o formulă nouă È™i care vor reprezenta pepiniera pentru noua HoReCa.
Festivalul cafelei în București: când și unde va avea loc
De asemenea, marii castigatori ai crizei vor fi restaurantele mici, love brandurile care s-au reinventat È™i au trecut la take-away È™i delivery È™i care vor câÈ™tiga cu 30-40% mai mult decat înainte de criza (profitabilitate, nu cifra de afaceri).
Hospitality Culture Institute a lansat ediÈ›ia a patra a research-ului naÈ›ional de food&drinks service È™i ediÈ›ia a doua a celui mai mare research pe turism din România È™i sindicalizează cele două studii până pe 15 decembrie. Cercetările se vor realiza în 5 oraÈ™e din România: BucureÈ™ti, TimiÈ™oara, Cluj, IaÈ™i È™i BraÈ™ov cu peste 1000 de interviuri telefonice. Scopul acestui studiu este de a explora perspectiva consumatorilor în ceea ce priveÈ™te consumul de mâncare È™i băutură în afara casei, dar È™i zona de delivery, fiind singurul studiu ce conÈ›ine date È™i despre acest segment încă din 2017.
Hospitality Culture Institute reuneÈ™te lideri din ospitalitate, profesioniÈ™ti din diverse industrii, arhitecÈ›i, reprezentanÈ›i media, antreprenori È™i manageri. Misiunea Institutului este de a identifica tendinÈ›e cu impact economic, social, politic È™i cultural È™i de a împărțăși know-how È™i soluÈ›ii aplicate. Cele mai importante proiecte ale Hospitality Culture Institute sunt ConferinÈ›a NaÈ›ională a Industriei Ospitalitatii, Romanian Hospitality Awards, National Food Service research È™i Intimate roundtable conversations.