‘’Este destul de greu de estimat ponderea produselor românești în rețeaua de supermarketuri Paco și în tot retailul, în general, pentru că inscripționarea și informațiile de pe ambalaj sunt ușor confuze și nu reflectă cu precizie efectiv proveniența produsului. De multe ori găsim pe eticheta "produs în UE" și distribuitorul sau chiar numai distribuitorul. Distribuitorul are o parte din mărfuri produsă in România și o parte în afara României fără specificații clare, care parte e produsă în România și care nu’’, a declarat Feliciu Paraschiv, director general al Paco Supermarket, pentru Retail.ro.
În supemarketurile Paco, 60-70% dintre mărfuri provin din România, cu o pondere mai mare în zona de panificație, băcănie, băuturi, mezeluri, carne fresh, spune managerul.
În același timp, o pondere mai mică a produselor autohtone se înregistrează în zona de cosmetice, detergenți, iar în funcție de sezon la legume- fructe și pește.
Ce produse au fost restricționate din cauza războiului din Ucraina
Paraschiv afirmă că, în contextul războiului din Ucraina, nu s-a confruntat cu probleme deosebite în ceea ce privește aprovizionarea cu mărfuri, ci doar punctual pe anumite categorii de produse.
“Am avut probleme cu doar câteva produse de bază cum ar fi uleiul, zahărul, făina, etc. Problemele au fost și sunt în continuare legate de preț si disponibilitate. Se pare totuși că prețurile acestor produse se răsfrâng și asupra altor produse în componența cărora intră, iar ele au făcut și fac obiectul speculei, asa cum este și cazul energiei electrice si al gazului. Evident putem numi asta și economie liberă, de piață, democratică, dacă nu suntem atenți și ignorăm aspectul de monopol”, a mai precizat Paraschiv.
Reteaua de supermarketuri Paco Supermarket include la acest moment 15 supermarketuri de proximitate cu suprafețe medii cuprinse între 150 și 1.000 mp și un Cash&Carry care asigură și o parte din logistica rețelei.
În 2021, Paco Supermarket a avut o cifră de afaceri de peste 160 milioane de lei.