Lectură de 3 minute

21 Dec 2021 - Interviuri și Analize

Obiceiurile românilor la cumpărăturile de Crăciun și de Black Friday în pandemie: 44% dintre respondenți optează pentru cumpărăturile online

Roxana Vasile

Abonează-te pe  

Și în acest an un procent important din consumatori (85%) plănuiesc să cumpere cadouri de Crăciun pentru rude și cei apropiați, iar cei mai mulți au făcut cunoscut faptul că au la dispoziție o sumă cuprinsă între 251 RON - 1.000 RON (51%), pe următoarele locuri situându-se 31% dintre respondenți, cu un buget disponibil de până la 250 RON și 13% pentru intervalul 1.001 RON – 2.500 RON, potrivit unui studiu OLX, una dintre cele mai mari platforme de anunțuri generaliste și unul dintre cele mai vizitate site-uri din România.

Întrebați ce oferă cel mai des de Crăciun, având la dispoziție alegerea multiplă, cei mai mulți respondenți au ales jucăriile și suvenirurile (47%), urmate de haine și accesorii (45%) și produse cosmetice (39%). În același timp, 55% dintre aceștia vor continua să cumpere de Crăciun atât online, cât și din magazinele fizice, iar 44% au optat pentru cumpărăturile efectuate exclusiv online.

Așa cum era de așteptat, pandemia a avut un impact considerabil asupra planurilor de vacanță ale românilor (57%): din moment ce călătoriile în străinătate se dovedesc a fi dificile, 32% dintre respondenți vor rămâne în țară; 14% nu doresc să intre în contact cu alte persoane, de teama infectării, iar 11% se declară afectați de faptul că restaurantele și hotelurile solicită certificatul verde.

Pe fondul pandemiei, 68% dintre respondenți au menționat că își vor petrece sărbătorile de iarnă acasă, 20% plănuiesc vizite la rude și prieteni, 7% au ales vacanțele în țară și doar 3% au intenția de a călători în străinătate, conform datelor colectate.

Retail jobs

Black Friday în 2021

Peste 50% dintre respondenți au declarat că nu au beneficiat de ofertele cu reduceri de Black Friday, în luna noiembrie a acestui an, din lipsă de interes; la polul opus, 28% dintre cei chestionați au cumpărat produse pe care le-au descoperit cu ocazia reducerilor de Black Friday, iar 21% au achiziționat articolele pe care și le doreau de mult timp și pe care le așteptau la un preț bun.

Față de ediția Black Friday din 2020, românii care au ales să cumpere și în acest an au luat decizia de a cheltui mai puțin deoarece nu și-au permis să își cumpere articolele dorite (23%) sau de a cheltui aceeași sumă de bani, planificându-și din timp cumpărăturile (11%), în timp ce 20% dintre respondenți au alocat un buget mai mare, spre deosebire de anul trecut, fiind atrași de ofertele comercianților.

Mai mult, la cumpărăturile de Black Friday de anul acesta, aproape 60% dintre subiecți au cheltuit până în 500 RON, iar pragul următor (între 501 RON – 2.500 RON) a fost atins de 29% dintre aceștia. La o importantă distanțare procentuală, doar 4,5% dintre români au afirmat că au scos din buzunar peste 5.001 RON.

În topul preferințelor românilor privind achizițiile de Black Friday s-au regăsit: electronice (laptopuri, tablete, telefoane etc.) pentru 47%, electrocasnice (frigidere, mașini de spălat, aparate de aer condiționat) – 27,5%, articole de modă (haine, accesorii) – 23%, produse cosmetice – 13%, călătorii (bilete de avion, rezervări hotel, excursii) – 3%.

Citeste si:
Arctic lansează un program dedicat exclusiv studentelor
Arctic lansează un program dedicat exclusiv studentelor

Atunci când vine vorba de a obține un profit din bunurile achiziționate la reducere, de Black Friday, 95% dintre respondenți au susținut că au cumpărat produse doar pentru uz personal și doar 5% au mărturisit că au cumpărat cu intenția de a vinde ulterior aceste bunuri pe site-urile de anunțuri generaliste.

Studiul și-a propus să dezvăluie o serie de informații actualizate privind obiceiurile românilor la cumpărăturile de Black Friday și de Craciun, în acest nou an de pandemie.

Chestionarul propus s-a concentrat pe câteva zone diferite – interes pentru diversele oferte, bugetul disponibil, modul în care pandemia a schimbat obiceiurile de consum ale românilor. Chestionarul a fost publicat pe OLX.ro, în perioada 01 – 15 decembrie 2021, iar răspunsurile au fost colectate de la 1.245 respondenți, la nivel național.

OLX România, parte a OLX Group, este un jucător important de pe piața locală de anunțuri generaliste, cu peste patru milioane de anunțuri active și o medie lunară de peste 12 milioane de vizitatori, potrivit SATI.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Obiceiurile românilor la cumpărăturile de Crăciun și de Black Friday în pandemie: 44% dintre respondenți optează pentru cumpărăturile online