Lectură de 4 minute

11 Mar 2022 - Interviuri și Analize

Nutrivita investește 3 milioane euro în noul sediu din Ștefăneștii de Jos și pregătește lansări de produse noi

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

Nutrivita, importator specializat de produse dietetice și bio, investește 3 milioane de euro în noul sediu, unde va avea birourile și spațiu pentru logistică și depozitare. Anul acesta, compania va scoate pe piață noi produse și va miza pe portofoliul vegan, cererea fiind crescută în rândul retailerilor, a declarat fondatoarea Adelina Păsat în cadrul unui interviu pentru Retail.ro.

Până la finalul anului acesta, Nutrivita se va muta într-o locație proprie, cu logistica, zona de depozitare și birourile, situată în localitatea Ștefăneștii de Jos din județul Ilfov – proiect ce va ajunge la o investiție de 3 milioane de euro. Suprafața de depozitare este de 4.000 de metri pătrați, iar o parte din aceasta va fi dată spre închiriere.

Producătorul și distribuitorul de alimente bio Nutrivita va crește prețurile produselor cu circa 7%, începând din 15 martie, ca urmare a creșterii costurilor pe întregul lanț de aprovizionare și a costurilor ridicate la energie.

„În momentul de față, trecem printr-o perioadă fără precedent în industria alimentară, unde prețurile se schimbă de la o zi la alta, cresc prețurile ingredientelor și ale ambalajelor, suntem într-o criză mondială a plasticului. Noi avem anumite produse care nu pot fi livrate, pentru că nu există ambalaj, furnizorii nu au livrat sau ruta dinspre China are probleme. De câțiva ani încercăm ca produsul destinat unei alimentații speciale (bio, fără gluten, fără zahăr) să fie cât mai accesibil – ne vedem în imposibilitatea de a mai susține această campanie, pentru că prețurile la furnizori au crescut cu până la 35% și ne punem întrebarea dacă vor mai avea un loc în coșul consumatorului. Urmează să facem o ajustare de tarif începând cu 15 martie, astfel încât să acoperim creșterile din ultimele șase luni. Vom crește prețurile între 7% și 7,5% la nivelul întregului portofoliu, a explicat Adelina Păsat, fondatoarea companiei.

Afaceri în creștere pentru Nutrivita

În 2021, compania și-a majorat cifra de afaceri și a ajuns la 18,83 milioane de lei, de la 18,07 milioane de lei, raportat anul anterior. Pentru acest an, compania și-a bugetat o creștere de 10%, care va fi generată și de inflație, dar va fi presată de cheltuielile în creștere cu transporturile, salariile și utilitățile, pe lângă impactul care ar urma să se resimtă la nivel economic din cauza războiului Rusia-Ucraina.

Din totalul vânzărilor de anul trecut, circa 75% sunt generate de canalele de modern trade, 10% sunt reprezentate de vânzările specializate ale brandului de sport Isostar, care ajunge în magazinele de echipament sportiv și la partenerii corporate, vânzările din benzinării se apropie de 1%, iar restul vin din online, unde propriul site contribuie cu 4% din total.

Nutrivita este prezentă în majoritatea lanțurilor mari de retail, cu excepția Penny, Kaufland și Lidl și vrea să își extindă portofoliul de parteneri, inclusiv în rețele atipice, precum benzinăriile. Compania a încheiat annul 2021 cu 29 de angajați, iar pentru anul acesta sunt deschise trei posturi.

Noi lansări de produse Nutrivita

Nutrivita vrea să lanseze anul acesta un nou sortiment al brandului propriu de cereale pentru mic-dejun și să ajungă, astfel, la cinci variante, toate fabricate în Elveția. Tot anul acesta, compania ar putea include în portofoliu un snack sărat și napolitane și va lansa mai multe produse vegane, după ce a remarcat că retailerii sunt interesați de astfel de produse.

Citeste si:
Al cincilea raport State of Snacking al Mondelēz: cum aleg consumatorii gustările în vreme de inflație
Al cincilea raport State of Snacking al Mondelēz: cum aleg consumatorii gustările în vreme de inflație

„Piața este în creștere în vest, în special zona de vegan. Anul acesta avem foarte multe lansări, pentru că încercăm să compensăm o ușoară scădere de volume de vânzări pe care o vedem în piață, orientarea unei anumite categorii de consumatori către produse mai ieftine sau către retaileri mai ieftini și să venim cu o varietate mai mare de produse, să ne ducem pe zona de online, unde e un consumator premium, dispus să încerce lucruri noi. Cheia pe online este varietatea, dacă vrei să fii de succes ca retailer. Venim atât pe portofoliul de fără zahăr, care este unul dintre cele mai mari, cât și pe zona de vegan. Vrem să lansăm niște burgeri vegani”, a explicat Păsat.

Credit foto: Cristian Suțu

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Nutrivita investește 3 milioane euro în noul sediu din Ștefăneștii de Jos și pregătește lansări de produse noi