Lectură de 3 minute

03 Mar 2021 - Interviuri și Analize

Nielsen: Aproape 40% dintre români au redus consumul de carne în ultimul an

Andra Imbrea

Abonează-te pe  

Pandemia de Covid a declanșat numeroase schimbări, printre care și o migrație a obiceiurilor de consum către ecosistemul casei. 92% dintre consumatorii consumă carne de două ori pe săptămână, cel puțin. Cu toate acestea, nu sunt puțini nici cei care susțin că au redus consumul de carne în ultimul an (39%), arată un studiu Nielsen. 

În vara anului trecut, 77% dintre românii din mediul urban declarau, potrivit unui alt studiu Nielsen privind impactul Covid asupra consumatorilor români, că intenționează să gătească mai mult, ca formă de adaptare la situația economică vulnerabilizată de pandemie. Tot atunci se observa un apetit ridicat către produse de origine românească (79%), în special în categoria mâncare.

Cum stau lucrurile acum în categoria carne proaspătă și procesată, după acest an pandemic?

Aproape toți românii consumă carne, jumătate chiar zilnic

92% dintre consumatori consumă carne de două ori pe săptămână, cel puțin. Cu toate acestea, nu sunt puțini nici cei care susțin că au redus consumul de carne în ultimul an (39%).

“Dacă ne uităm în meniul consumat în ultimele 4 săptămâni, descoperim că tinerii de până în 24 de ani consumă în măsură mai mare decât celelalte categorii de vârstă mezeluri vegetale sau înlocuitori de carne – și asta nu ca opțiune pentru a posti. Este posibil ca acest lucru să ne semnalizeze un trend pe care producătorii de carne ar putea capitaliza pentru a nu pierde legatură, pe termen mediu și lung, cu acesti potențiali consumatori.” – declara Vasi Dragomir, Consumer & Shopper Insights Leader, NielsenIQ Romania.

Potrivit aceluiași studiu, 36% dintre respondenți susțin că țin post din când în când, iar 61% dintre aceștia au în vedere produse din carne vegetală pentru perioadele de post.

9 din 10 români cumpără carne cel puțin o dată pe săptămâna. Tinerii cumpără carne cu o frecvență mai mare comparativ cu cei mai în vârstă. La cea mai recentă achiziție, 87% dintre cumpărătorii de carne declară că au cumpărat carne neprocesată, în timp ce 36% au optat pentru mezeluri. Diferența dintre cele două categorii de carne este mai vizibilă în rândul celor mai în vârstă (45-59 de ani). 91% dintre aceștia au optat pentru carne neprocesată la ultima cumpărătură, pe când doar 33% pentru mezeluri.

Ce carne preferă românii

Preferințele față de tipul de carne variază tot în funcție de vârstă. Există o probabilitate mai mare că cei tineri să cumpere carne din pui (79% dintre cumpărătorii de 18- 24 de ani) în timp ce categoria celor mai în vârstă să aleagă mai des carne de porc (72% dintre cumpărătorii de 45-59 de ani).

Citeste si:
Rocadă în retail: românii au devenit vânători de promoții și au renunțat la anumite produse alimentare în ultimul an
Rocadă în retail: românii au devenit vânători de promoții și au renunțat la anumite produse alimentare în ultimul an

În ceea ce privește capacitatea de a influența alegerea magazinului, carnea neprocesata este în top, 67% dintre cumpărători spunând că acest tip de carne a contat cel mai mult pentru alegerea magazinului unde să meargă la cumpărături.

Carnea gătită în casă este consumată cel mai des (75%) și pare că ocupă un loc central în meniul zilnic al românilor. Iar dacă este și made în România, cu atât mai bine. Originea locală inspiră calitate ridicată în categoria “food”, în general, și în legătură cu carnea în special.

Studiul NielsenIQ “Consumatorul român de carne și mezeluri” s-a desfășurat online, în perioada octombrie- noiembrie 2020. șțantionul cuprinde 1000 de respondenți, utilizatori de internet, din mediul urban, cu vârsta cuprinsă între 18-59 de ani.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Nielsen: Aproape 40% dintre români au redus consumul de carne în ultimul an