Lectură de 4 minute

05 Mar 2021 - Interviuri și Analize

Nielsen: Românii afectați de Covid-19, locomotivă pentru FMCG în online. 3 din 5 clienți online au făcut cumpărături prin social media

Andra Imbrea

Abonează-te pe  

Dintre noii utilizatori ai comerțului online în România, 87% au fost afectați de pandemie și cumpără online mai multe categorii de produse decât românii neafectați de Covid-19. De asemenea, 3 din 5 cumpărători online din România au făcut cumpărături prin social media, Facebook rămânând cea mai populară platformă socială folosită pentru shopping online, arată un studiu Nielsen.

Criză sanitară curentă rămâne unul dintre vectorii cheie în accelerarea comerțului online. În România, majoritatea cumpărătorilor online au fost afectați de pandemie, fie din punctul de vedere al sănătățîi (ei înșiși sau cineva drag - 30%), fie din punct de vedere financiar (62%).

Cu al doilea val de C-19 din toamna 2020 și noi restricții la nivel național, canalele online au devenit esențiale, pratic o plasa de siguranță pentru acești consumatori afectați.

Românii afectați de C-19, locomotivă pentru FMCG în online

20% dintre cumpărătorii din online sunt nou-veniți în perioada pandemiei, iar 87% dintre aceștia provin din rândul acestei categorii afectate de C-19. Pentru ei, online-ul a devenit un spațiu al siguranței prin neexpunerea la risc de infectare în magazinele fizice dar și un loc în care pot cerceta cu ușurință cele mai bune oferte de preț din marea varietate de produse și de promoțîi disponibile.

“Acești cumpărători afectați valorifică la maximum ce are de oferit internetul. Interesant este faptul că ei cumpără online într-o măsură mai mare decât ceilalți bunuri de larg consum. Până mai ieri, această categorie își dorea foarte mult să răzbată în online, iar pandemia i-a prilejuit un salt important în acest mediu. Cine știe, poate chiar acești cumpărători vulnerabilizati vor menține momentum-ul FMCG în online, având în vedere că acei cumpărători neafectați de C-19 încă preferă magazinele fizice pentru aceste categorii de produse.”, declara Vasi Dragomir, Consumer & Insights Shopper Leader NielsenIQ.

Procentul cumpărătorilor online în funcție de categoria cumpărată în ultimele 3 luni:

“De asemenea, putem spune că zona de online nu mai este al cumpărătorilor afluenți sau a celor din marile orașe, ca înainte de C-19. A sosit momentul să ne scuturăm de această percepție și să revizuim ce contează pentru acești cumpărători de astăzi”, adaugă Vasi Dragomir.

Citeste si:
Magazinele nu vor fi închise în weekenduri. Marcel Ciolacu: Nu mai suntem în pandemie
Magazinele nu vor fi închise în weekenduri. Marcel Ciolacu: Nu mai suntem în pandemie

In eCommerce social media, Facebook este lider

3 din 5 cumpărători online din România au făcut cumpărături prin social media. Facebook este cea mai populară platforma socială folosită pentru shopping online (59%). Instagram este folosit de o treime din e-cumpărători și câștigă mai multă importantă în rândul tinerilor de 18- 24 de ani (39%). TikTok a apărut, de asemenea, printre mențiunile cumpărătorilor români, 10% declarând că au făcut cumpărături online folosind această platforma.

Cumpărăm online oricând și… chiar din mers

Comerțul online va crește cu siguranță doar dacă ne uităm că 85% dintre cumpărătorii online au adăugat încă o categorie în repertoriul lor, în ultimele luni. Cu atât mai mult există loc de creștere pentru FMCG în contextul pandemic.

Studiul Nielsen arată despre cumpărătorii români din online că pot face “shopping” în orice zi și fără să aibă o ora preferată, însă cei mai mulți sunt mai activi sâmbătă (18%) și spre seară, în intervalul 18:00 – 22:00.

Smartphone-ul este cel mai folosit dispozitiv pentru cumpărături (80%). Acest lucru sugerează posibilitatea că unele cumpărături să fie făcute în mers – un context de cumpărare ce favorizează apariția a numeroși factori perturbatori de la alegerea produsului până la finalizarea comenzii.

NielsenIQ a realizat un studiu în mediul urban, cu persoane cu vârste cuprinse între 18 și 55 ani care au făcut cumpărături online în ultimele 3 luni. Eșantionul a inclus 1157 de respondenți din mediul urban, cu vârste cuprinse între 18 și 55 ani, care au făcut cumpărături online în ultimele 3 luni și au fost decidenții acestor cumpărături. Au fost stabilite cote pe vârsta, sex, grad de urbanizare și educație.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Nielsen: Românii afectați de Covid-19, locomotivă pentru FMCG în online. 3 din 5 clienți online au făcut cumpărături prin social media