Lectură de 4 minute

09 Dec 2020 - Interviuri și Analize

Nielsen: 20% dintre cumpărătorii din online sunt “novici” care au trecut peste barierele ce îi rețineau doar forțați de împrejurări

Andra Imbrea

Abonează-te pe  

2 din 10 cumpărători online din România au început să facă asta doar forțați de împrejurările recente, iar majoritatea sunt dintre cei vulnerabilizați fizic sau financiar de pandemie, arată un studiu Nielsen, realizat în luna octombrie pe 1157 de utilizatori ai comerțului online din România.

Printre transformările majore accelerate de pandemia Covid-19 se numără adopția de digital, tehnologia devenind, în aceste 8 luni de pandemie, una dintre principalele pârghii prin care am reușit să menținem lucrurile în mișcare și să nu rămânem complet blocați. Acest lucru este vizibil și în adopția de către cumpărătorii români a comerțului online.

Pentru a află dacă avântul comerțului online este doar conjunctural și dacă vectorii de adopție ce țîn de C-19 sunt suficienți pentru a menține acest momentum, Nielsen Consumer Insights România a realizat un studiu în mediul urban, cu persoane cu vârste cuprinse între 18 și 55 ani care au făcut cumpărături online în ultimele 3 luni. În acest studiu este analizat în detaliu profilul e-cumpărătorului român, dinamică și criteriile de achiziție care funcționează in diverse categorii, imaginea e-tailerilor și aspecte care pot fi îmbunătățite pentru menținerea acestui momentum și creșterea loialității.

Pentru a maximiza accelerarea ce are loc acum în e-commerce este esențial să îi cunoaștem pe cumpărătorii din online, să aflăm care sunt nevoile și barierele cu care se confruntă în acest mediu și, desigur, care sunt cele mai importante motive care îi aduc și îi mențîn activi online.

Cine, ce și de când cumpără din online

20% dintre românii intervievați au cumpărat pentru prima dată din online în ultimele 6 luni, deci în pandemie. “Acest procent nu este deloc de neglijat. În spatele sau am descoperit că se află mai ales acei români pe care C-19 i-a vulnerabilizat semnificativ fie financiar, fie din punctul de vedere al sănătății. Alături de ei, în rândul “novicilor” în online se află părinții cu copii sub doi ani. Recomandăm atenție sporită față de acești nou-veniți pentru că, dacă nu se vor simți repede comfortabil și în siguranță în online, există riscul să revină rapid la obiceiurile de cumpărare din offline", a declarat Vasi Dragomir, Consumer Insights Leader Nielsen România.

Dacă privim spre cumpărătorii experimentați ai online-ului, este important de știut faptul că 85% dintre aceștia au extins paleta de produse pe care le cumpără din online cu cel puțîn încă o categorie nouă. “Iată un insight foarte valoros extras din segmentul cumpărătorilor experimentați: cu cât plajă de interacțiune cu online shopping-ul este mai mare, cu atât cumpărătorii găsesc mai multă valoare și mai multe beneficii în acest mediu.” – declara Vasi Dragomir, Consumer Insights Leader.

O altă informație interesantă este legată de misiunile de cumpărare și intersecțiile specifice pentru online dintre diversele categorii din coșul virtual. Modă și Electronicele împărtășesc teritoriul de promo iar misiunile pentru nevoi zilnice combină servicii de food delivery cu produse de îngrijire a locuinței și cele pentru copii.

Concret, care au fost vectorii strict legați de C-19 care au accelerat e-commerce-ul? Sunt acei catalizatori care vin din necesitate și despre care nu putem spune că sunt suficienți pentru a susține adopția în online și în viitor. Acești catalizatori “de nevoi” sunt datorați restricțiilor de viață, de muncă și de cumpărături. Măsurile de siguranță împotriva infectării sunt un astfel de factor contextual care favorizează alegerea online-ului pentru 50% din cumpărătorii români, iar un alt factor important este disponibilitatea în online a produselor căutate și accesul limitat în magazinele fizice (28%).

Citeste si:
Analiză MerchantPro| Piața de eCommerce crește lent, dar sigur: cele mai active domenii din primul trimestru
Analiză MerchantPro| Piața de eCommerce crește lent, dar sigur: cele mai active domenii din primul trimestru

Însă, aceste circumstanțe se vor schimbă iar producătorii și retailerii trebuie să lucreze cu acei factori motivatori care favorizează transformarea în obicei a cumpărăturilor online.

Potrivit cercetării Nielsen, o multitudine de factori intră în joc pentru a alimenta și menține magnetismul online-ului pentru cumpărători. Diversitatea de mărci și de produse este un diferentiatior de termen lung pentru e-commerce și un motiv de alegere important pentru 66% dintre participanții la studiu. 61% dintre cumpărătorii online apreciază confortul venit din serviciul de livrare iar pentru 51%, contează foarte mult libertatea de a face cumpărături oricând, de oriunde.

Rapiditatea cu care producătorii și retailerii se vor sincroniza cu nevoile de acum ale cumpărătorilor, la 8 luni de trăi în condiții restrictive, va fi decisivă pentru măsură succesului atunci când vine vorba despre accelerarea și menținerea cumpărăturilor online și dincolo de pandemia Covid-19.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Nielsen: 20% dintre cumpărătorii din online sunt “novici” care au trecut peste barierele ce îi rețineau doar forțați de împrejurări